Så er det op
Festen er stadig godt i gang, min far har fundet et glas og slår let på det for at få vores opmærksomhed, vi vender os alle om og retter opmærksomheden mod ham.
"Jeg vil egentligt bare hurtigt sige et par ord" starter han, "det har været en god, men også hård slutrunde, der har været mange op og nedture, både med maveonde og corona, men vi har klaret det og nu står vi her, jeg er så stolte af jer" afslutter han og vi klapper alle af ham.
Efterfølgende skal Niklas, som vores anfører også lige sige et par ord. "Jamen jeg vil bare sige tak for en god slutrunde, og endnu engang velkommen til alle jer nye, der bare har taget det her hold med storm og virkelig gjordt det godt" jeg lægger armen om Mathias og Emil, "jeg vil også lige takke jer Anja og Anna, for alt den hjælp i har givet gennem slutrunden når der har været brug for det, så tak for jer og tak til hele holdet" vi klapper af Niklas og skåler alle sammen inden vi fortsætter festen.
"Det var da nogle pæne ord du kunne finde frem der" griner jeg og takker Niklas for talen, "ja, du fortjener dem" smiler han, hvilket får mig til at rødme, jeg er heller ikke så god til ros. "Vi kunne ikke have gjort det uden dig" driller Mathias og skubber lidt til mig, "stop i ved jeg hader at få ros sådan her" siger jeg og prøver virkelig at være seriøs men jeg kan ikke lade være med at grine.
Der er en der skifter sang og pludselig bliver der spillet "Freed from desire", men da de når til omkvædet synger drengene "GIDSEL ON FIRE, YOUR DEFENCE IS TERRIFIED, GIDSEL ON FIRE" hvor er det vildt de hylder Mathias, nu begynder tårerne igen, jeg er en stor følelsesbombe lige nu og jeg kan slet ikke styrer det.
Anja står ved siden af mig og trækker mig ind til hende, hun tørrer en tåre af min kind, "han har fortjent det" hvisker hun, og jeg nikker. Han har virkelig fortjent det her. Jeg prøver at tage mig lidt sammen før Mathias ser mig, han har set mig græde alt for mange gange snart. Men han når lige at se mig inden den sidste tåre bliver tørret væk, han sender mig bare et grin, han ved hvor følsom jeg kan være.
Jeg danser rundt med nogle af spillerne og kigger på klokken, den er halv fire om natten, jeg kigger lidt rundt for at finde Mathias. "Har du set Mathias" spørger jeg Emil, "nej ikke i et stykke tid tror han gik op på værelset" forklarer han. "Han er sku nok gået i seng" griner min far. "I seng nej det kan fandme være løgn" råber Mikkel, der havde overhørt vores samtale, og marchere ud af salen med mig i hælene, jeg skal se hvad det her føre til.
Mikkel går ind på Mathias værelse og kigger lidt rundt, "hvor fanden er han?" spørger han meget forvirret da han ser sengen er tom.
"Han er nok inde ved mig" fortæller jeg og ser hvordan Mikkel næsten løber ned mod mit værelse, stadig med mig lige efter.
Han brager ind på værelset og finder en noget skræmt Mathias i sengen, "så er det op" kommandere han, "Mikkel jeg er træt" brokker han og vender sig om, men Mikkel hiver ham ud af sengen. "Der er ikke tid til at være træt, når man lige har vundet et VM. Hvis jeg kan se kan du også" siger han og slæber Mathias ud af døren, han kigger bare bedende på mig, jeg trækker bare på skuldrene "du må hellere gøre som ham siger".
Vi når fællesrummet igen og Mikkel placere ham i en stol med en ny øl i hånden. Jeg trækker en stol hen og sætter mig ved siden af, jeg kan tydeligt mærke på Mathias at han er fuld. Ikke sådan at han vælter rundt, men han har helt sikkert fået mere alkohol end han har fået længe.
"Måske skulle du drikke lidt af den her" forslår jeg og giver ham en vand, som han tager i mod og drikker lidt. "Jeg kommer til at savne det her" siger jeg stille og kigger ud på drengene, der mest af alt ligner en flok idioter der danser rundt i en stor klump af arme og ben, men jeg elsker det. "Ja men du har da stadig mig" siger Mathias og kigger over på mig, "ja desværre" sukker jeg med et drillende smil, "okay ondt" griner Mathias. "Jeg ved du kan tage det" sige jeg og læner mig ind i et kys, "og du ved jeg elsker dig".
Han stopper kysset brat og kigger mig dybt i øjnene. "Hvad så? Er du okay?" spørger jeg meget forvirret over hvorfor han stoppede så brat. "Jeg elsker dig Anna" siger han meget alvorligt, og jeg er lige ved at grine af hvor alvorlig han pludselig blev, "jeg elsker dig Mathias" smiler jeg og giver ham endnu et kys.
Han lægger armen omkring mig og jeg læner mig indtil ham, sådan sidder vi lidt. "Jeg er stadig træt, tror du vi snart skal i seng?" spørger han, jeg kigger på klokken, den er halv fem.
"Hvis du går i seng nu kommer Mikkel og henter dig igen" griner jeg, "men hvis du er træt skal vi ud og danse".
Jeg trækker ham op af stolen og med ud til de andre drenge. "Når der er du" griner Emil og smider en arm omkring ham.
Det er faktisk lidt trist, Emil tager jo til Tyskland efter denne sæson. Det bliver virkelig underligt at han ikke er i GOG mere men så må vi jo bare nyde den sidste tid sammen.
أنت تقرأ
The Golden Love
أدب الهواةMød Anna. Anna er 19 år gammel, og lige blevet færdig med gymnasiet, hendes store drøm er at blive fysioterapeut, men først vil hun lige tage et sabbat år, for at være sikker på hvad hun vil. Men hvad sker der når hendes far, selveste Nikolaj Jacobs...