46. Kæreste kedelig og syndebuk

645 10 1
                                    

Kæreste kedelig og syndebuk

"Så kæreste kedelig 1 og 2, vi skal op nu" griner Emil og puffer til os begge. Jeg åbner øjnene lige i tide til at se Mathias giver Emil en lammer. "Vi har været kærester i under en uge giv os lige en chance" forsvarer jeg og skubber til ham.

Jeg rejser mig fra sengen og Emil rækker mig mine krykker, jeg takker ham og vi går alle sammen ud af døren. Vi skal have lidt aftensmad inden kampen.

Jeg kæmper en smule med at trække stolen ud på grund af krykkerne, Mathias ser det og trækker stilen ud for mig. Sikke en gentleman.

Vi spiser lidt i stilhed, drengene er allerede begyndt at fokusere på den kommende kamp og derfor er der ikke så meget snak. Vi skal ud i bussen og jeg prøver at tage mine fys ting sammen med mine krykker men opgiver hurtigt og Emil overtager den, "tak", han smiler bare og vi går alle ud i bussen.

Jeg sidder som sædvanligt ved siden af Mathias.
"Må jeg spørger dig om noget?" spørger han og kigger over på mig, jeg bliver lidt chokeret han plejer ikke at snakke så meget på vej til kamp.
"Ja selvfølglig, hva så?" jeg kigger ham ind i øjnene. "Det er bare vi har ikke snakket om hvad vi skal gøre med pressen" siger han og jeg forstår ham, det var nok en væsentlig ting at få snakket ud om.

"Altså hvis ikke det gør noget for dig vil jeg gerne vente" starter jeg, men når ikke at fortsætte før han afbryder mig, "hvorfor?" spørger han og kigger med bange øjne over på mig, "det er bare, hvis det nu ikke går så godt i de sidste kampe, vil jeg helst ikke være syndebuk for det" siger jeg og kigger ned, pludselig virker det måske en smule dumt, "når okay, det forstår jeg. Jeg troede du var flov over at være sammen med mig" griner han og læner sig ind for et kys som jeg med glæde giver.

"Jeg vil aldrig være flov over dig" griner jeg og giver ham et sidste kys. "Så vi siger ikke noget" bekræfter Mathias. "Ja, vi lader bare være med at kommentere på det, ikke sige vi er venner eller kærester" forklarer jeg. "Ingen kommentarer" griner Mathias, "præcis" griner jeg og bussen kører ind foran hallen.

Mathias og Emil hjælper mig ud af bussen og Lasse rækker mig mine krykker. Jeg får bevæget mig ind i hallen og drengene går ned i omklædningen. "Det bliver nok mig der laver det meste i dag" griner Anja og kigger hen på mig, "ja desværre" smiler jeg og sætter mig ned på den sidste stol i rækken.

Der går ikke længe før drengene kommer op igen og kampen skal til at gå i gang. Mathias går fordi mig og giver min skulder et lille klem før han stiller op på banen sammen med de andre.

Kampen går i gang, og starter godt ud vi kommer foran med to, før Spanien scorer deres første mål, men heldigvis scorer Mikkel i den anden ende igen. Jeg er glad på hans vegne, sidste kamp var ikke lige den bedste for ham, se jeg ved det betyder meget at han er tilbage.

Vi kommer hurtigt foran med fire til stillingen 11-7 til os og Mikkel har scoret mange af målene, det er godt at have ham tilbage.

Morten Olsen scorer også sit andet mål i kampen, det er ikke meget han har spillet i denne turnering, men sikke en start. Der går heller ikke længe før han scorer sit tredje mål.

Spanien reducere i den anden ende og stillingen er nu 14-11 til os. Men heldigvis kommer Mikkel med sin femte scoring. Møllgaard får en udvisning og samtidig bliver Niklas skiftet ud med Kevin i målet, det har ikke været en god kamp for ham desværre. Og Kevin er hurtig til at komme med en redning.

Vi når akkurat ikke lige at sende bolden i mål til sidst før der bliver fløjtet til pause og derfor går vi til pause med en to-målsføring med stillingen 18-16 til os. Især Mikkel har gjort det super godt i denne kamp, han er virkelig kommet tilbage på det høje niveau han har.

Anden halvleg fløjtes igang. Spanien starter med bolden men Mathias opsnapper bolden og sender den ned mod Emil der griber den og sender den i mål, med hans første scoring i kampen.

Spanien får bolden igen men Kevin disker op med en redning, Møllgaard får sin anden udvisning og må ud og sidde i to minutter. Efter følgende kommer Mikkel med sin syvende scoring i kampen.

Men jeg når knap nok at fejre det mål før Spanien har reduceret til stilling d 21-18 til os. Møllgaard kommer tilbage i forsvaret og Kevin tager endnu en bold, vi er kommet flyvende ud til anden halvleg.

Igen, igen scorer Mikkel, nu sit ottende mål, udover det bliver han skubbet i gulvet i skud situationen og det giver en udvisning til Spanien. Vi nærmer os med meget små og forsigtige skridt en finale plads, hold op hvor vil vi genre i den finale.

Desværre smider Møllgaard en spanier i gulvet og skal ud igen, denne gang er det tredje gang så det giver altså et rødt kort.

Landin er skiftet ind igen og han disker op med en fremragende redning, vi rejser os på bænken og jubler.

Spanierne begynder at ånde os i nakken og min far trækker en time-out. Han vil gerne undgå en udligning.

Vi er nu kun foran med et mål, heldigvis scorer Mikkel sit tiende mål og det giver en smule luft, men ikke meget. Mathias bliver smidt i gulvet i fuld fart, han ofre sig virkelig, men det kommer nok til at gøre ondt senere.

Heldigvis kommer der et straffekast som Mikkel scorer på, der er ti minutter tilbage af kampen og vi fører med to.

De sidste ti minutter svinger meget, vi kommer foran med 3 mål, men spanierne reducere det er utroligt spændende og igen kan jeg næsten ikke være i mig selv.

Min far ender også med at få et gult kort for at brokke sig, han kan i tilspidsede situationer have svært ved at styre sit temperament.

Landin laver en kanon redning med fire minutter igen og Mikkel scorer sit mål nummer elleve. Hvis ikke han bliver kampens spiller kan det umuligt være retfærdigt. Der er et minut tilbage vi er kun foran med en og det er Spanien der er i angreb de har altså mulighed for at udlignen. Jeg holder ikke til forlænget spilletid.

Spanien tager en time-out med 49 sekunder tilbage, nu skal vores forsvar stå som en klippe. Spanien brænder, de rammer overliggeren, hvor er det vildt. Der er kun 12 sekunder tilbage, hvis ikke det var fordi jeg var på krykker havde jeg nok vadet rundt bag bænken. Mathias sender bolden til Saugstrup der sender den til Svan og han score. Lasse scorer vi er i finalen. Jeg har allermest lyst til at løbe ind på banen, men det vil mit knæ ikke tillade.

Jeg holder mig ude på sidelinjen og min far kommer han og giver mig et ordentligt kram. Det er helt fantastisk og jeg kan slet ikke forstå det.

Mikkel bliver selvfølglig kåret som kampes spiller, virkelig velfortjent med 12 mål.

The Golden LoveWhere stories live. Discover now