BAB 6: BUKTI TERSURAT

43 1 0
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


*****


Sambungan...

"Aigoo... Macam mana boleh demam ni Taeyong..."

Ujar Johnny sambil menyentuh dahi Taeyong. Taeyong masih belum sedarkan diri. Namun demamnya sudah sedikit kebah.

"Dia dah makan belum?"

Soal Johnny pada Doyoung.

"Dah. Tapi tulah, satu sudu je."

Doyoung mengerling sekilas ke arah bubur yang berada di meja belajar Taeyong. Johnny juga turut memandang ke arah bubur yang masih penuh di dalam mangkuk.

"Tapi suhu badan dia dah turun sikit. Takde la macam pagi tadi."

"Nasib baik korang bertiga ada. Kalau tak, nak harapkan siapa jaga dia ni. Akupun sibuk dengan kelas tadi."

"Itulah."

"Kiranya korang ponteng kelas la ni?"

"Yelah. Takkan nak biar je Taeyong sorang-sorang. Dah la pengsan pulak tu depan blok. Nak harapkan roommate dia, dia blah macam tu je adalah. Tak pedulipun dekat Taeyong."

Jaehyun yang mendengar rungutan Doyoung itu mengangguk setuju.

"Sejujurnyakan, aku tak sedap hati tau Taeyong balik sini malam tadi. Tapi tulah, tengok muka Taeyong bernekad jugak, aku terpaksalah percayakan dia."

Balas Johnny sambil mengeluh kecil.

"Samalah dengan aku. Aku rasa macam ada yang tak kena tau. Kau tak pelik ke, semalam dia okay je dengan kita, tiba-tiba balik sini malam tadi, pagi ni terus demam. Aku takut jantan tak guna tu buat apa-apa je kat dia. Dah la Taeyong ni jenis lembut jugak. Muka je yang garang."

"Itulah tu. Tapi kita takde bukti pulak nak tuduh Jimin buat apa-apa kat dia."

"Cuba check badan dia."

Semua mata langsung tertuju ke wajah Yuta.

"Gila ke apa?"

Doyoung langsung mengerutkan keningnya.

"Dah, engkau takde ke tolong cuci dengan tuala basah dekat badan dia tadi? Bagi surut demam?"

Soal Johnny terhadap Yuta. Memandangkan Yuta paling lama menghabiskan masa menemani Taeyong.

"Takde. Aku sibuk membaca, esok ada test."

Johnny langsung menggeleng.

"Tak boleh harap betul dia ni."

"Elok sikit eh, aku nak buat tau mulanya tadi, tapi sebab tiba-tiba noti whatsapp naik kata ada test esok untuk subjek Miss Syarifah, gelabah teruslah aku. Terus aku balik bilik ambil buku."

NOTHING IMPOSSIBLE | TAEYONG | 16+ [COMPLETE]Where stories live. Discover now