BAB 26: TEKADKU ATAS DOAMU

15 1 0
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


*****


Sambungan...

Taeyong membuka pintu bilik lalu melangkah masuk ke dalam. Beberapa butang kemeja ditanggalkan. Beg sandang yang tergantung di bahunya tadi diletakkan di tepi katil. Tubuhnya mula dihempaskan di atas katil. Matanya dipejam rapat.

Hampir seharian dia tidak melihat bilik. Biarpun itu hari pertamanya kelas di semester baru, namun tubuhnya sudah terasa penat. Jam di dinding sudah menunjukkan pukul 8.45 malam. Katil Jungwoo yang kosong direnung seketika. Jungwoo masih belum pulang. Kemudian anak matanya memandang ke siling.

"Penatnya hari ni..."

Keluhnya perlahan. Sedang asyik termenung, dia teringat akan kata-kata Jimin ketika di tandas pagi tadi. Tubuhnya langsung bangun dari pembaringan. Anak matanya melirik ke arah almari pakaian. Dia mula bangun dari katil lalu berjalan ke arah almari pakaian tersebut.

Setelah pintu almari dibuka, anak matanya tertancap pada sebuah beg kertas yang sederhana besar. Beg kertas yang telah diberikan oleh Fiya ketika dia berada di Melaka. Tangannya mula mencapai beg kertas tersebut. Kemudian dia membawa beg kertas itu ke katil.

Di dalam beg kertas tersebut terdapat sebuah kotak berwarna hijau muda dan bercorak bunga pada penutupnya. Dia membuka penutup kotak tersebut dan anak matanya merenung lama isi yang berada di dalamnya.

"Weh, dia beri apa pada kau?"

Soal Haechan setelah melihat Taeyong membawa keluar sebuah kotak yang berada di dalam beg kertas yang telah diberikan oleh Fiya padanya. Ketika itu, mereka semua sedang berkumpul di gate lapangan terbang sementara menunggu untuk berlepas.

Taeyong memandang sekilas ke wajah Haechan.

"Entahlah..."

Tangannya mula membuka penutup kotak tersebut. Haechan, Jungwoo, Doyoung dan Jaehyun mula melihat isi yang berada di dalam kotak itu. Masing-masing mula mempamerkan reaksi hairan.

"Apa benda ni?"

Soal Doyoung ketika melihat sebentuk tasbih kristal dan juga al-Quran kecil yang terletak elok di atas sehelai kurta berwarna putih. Di bawah kurta tersebut terdapat sehelai sejadah berwarna hijau.

Taeyong sedikit bingung melihatnya. Namun, sepucuk surat yang telah diletakkan di bawah al-Quran dicapai oleh Haechan.

"Ni suratkan? Cuba kau baca."

Haechan memberikan surat tersebut kepada Taeyong. Taeyong mengambil surat tersebut lalu dibuka sampulnya. Riak wajah mereka semua terkedu setelah melihat tulisan hangul yang tertulis elok di dalam surat tersebut.

NOTHING IMPOSSIBLE | TAEYONG | 16+ [COMPLETE]Where stories live. Discover now