BAB 19: LEPASKANLAH

21 1 0
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


*****


Sambungan...

Johnny mengelap peluhnya yang mengalir di pelipis. Kemudian dia mengambil botol airnya yang diletakkan di atas kerusi lalu dibuka penutupnya. Air tersebut diteguk beberapa kali. Sementara anak matanya pula sibuk memandang ke arah pelajar-pelajar yang sedang berlatih di dalam gelanggang.

"Yah."

Anak matanya langsung menoleh ke sisi setelah tersedar dirinya ditegur oleh seseorang.

"Oi! Korang buat apa dekat sini???"

"Saja tengok kau training."

Haechan tersenyum lebar memandang ke wajah Johnny. Sementara Taeil, Taeyong, Jaehyun dan Doyoung pula hanya tersenyum nipis.

"Kejap, aku nak beritahu coach mintak rehat."

"Eh, takpelah. Teruskan jelah latihan kau. Kitorang saja datang tengok. Tak niat nak ganggu kaupun. Cuma... Kalau kau dah habis latihan karang, boleh kita pergi makan sama-sama dekat cafe."

"Betul ni?"

Haechan dan mereka yang lain mengangguk.

"Okay."

Johnny kembali ke tengah gelanggang. Sementara mereka berlima pula duduk di bangku kayu yang tersedia di luar gelanggang sambil memandang ke arah Johnny dan pelajar-pelajar yang lain.

"Macam menarik je kan silat ni... Teringin jugak nak join, tapi aku tak cukup strong nak tahan sakit..."

Ujar Doyoung sambil melihat Johnny yang sedang berlatih bersama seorang tenaga pengajar lelaki.

"Sebab tulah kau tu mudah kena buli..."

Doyoung menjeling tajam ke arah Haechan.

"Aku rasa macam nak try masuk sem depan."

Ujar Taeil sambil mengusap dagunya.

"Engkau? Nak join silat?"

Haechan langsung tertawa dengan agak kuat sehingga keluar air matanya. Tidak kurang juga dengan Doyoung dan Jaehyun. Sementara Taeyong pula hanya tersengih.

"Engkau tu dah sesuai duduk dalam kelab Badminton. Tak payahlah nak gatal-gatal join silat. Kau tengok diorang weh, bukan besher-besher weh training. Guna senjata kau. Aku rasa Taekwon-do pun tak macam diorang. Engkau kalau join silat hari ni, esok confirm nak keluar dari kelab dah."

Haechan kembali menyambung ketawanya setelah berbicara seperti itu.

"Entahnya. Mau kena kilas leher pengsan dah."

Sampuk Doyoung sambil turut tertawa seperti Haechan. Taeil hanya menjeling memandang ke wajah mereka.

"Kalau Jaehyun ke nak join, aku boleh terima jugak. Ini engkau... Please la..."

NOTHING IMPOSSIBLE | TAEYONG | 16+ [COMPLETE]Where stories live. Discover now