BAYRAM ÖZEL BÖLÜM

17.8K 1.6K 423
                                    


Bayramınızı enişten dileklerimle kutlarım!! Bayramınız mübarek olsun!

...

"Doruk uzak dur benden! Abdest aldım!" Yusuf abim Doruk'tan kaçarcasına etrafta dolaşırken Doruk arkasında sırıtıyordu.

Saat daha sabahın körüydü. Kartal'ın ailesi kurban kesilecek yer bizim evimize daha yakın olduğundan dün gece bizim eve gelmişti çünkü sabahtan erkekler namaza gidecekti.

Kartal ise "Senin abilerin pistir." diyerek benim odamdaki banyoyu kullanmıştı. Telefonumu almak için odama ilerledim.

Yolda gördüğüm babama baktığımda bana göz kırptı ve Alparslan Amca ile konuşmaya devam etti. Amca deme Lâl! Kayınpederin o!

Odama girdiğim gibi "Hi!" diyerek ellerimi gözlerime kapattım. Kartal çıplaktı!

Arkamı döndüm. "Üzerini giyin hadi!"

Kartal'ın küçük kahkahasını duyduğumda konuştu: "Normal şartlarda olsa üzerimi giyinmeyip ikimizi bu odaya kilitlerdim ama güzelim..." karşıma geçti. Üzeri giyinikti. "bugün o gün değil..."

Sevgilime kocaman sarıldığımda "Ben de girdim kurbana." dedi ve saçlarım ile alnım arasındaki yere küçük bir öpücük kondurdu. "Senin adına keseceğim."

Gözlerim irileşti. "Kartal...Benim adıma kesme-"

"Gerek yok deme, gerek var." bana konuşma hakkı vermeyip beni kolunun altına aldı. "Sen ne diye girmiştin odaya?"

"Ha şey telefon!" telefonumu alıp geldiğimde Kartal beni tekrar kolunun altına aldı. "Zaten Ediz abim de girmiş benim için..."

"Bak işte ne kadar çok sevap kazanacaksın!" yüzümü avuçlarının arasına aldı. "Öpmek yok Kartal, öpmek yok..." dedi ve bana göz kırptıktan sonra Ali abimin peşine takıldı.

...

"Ben bakamam," deyip arkamı döndüm. Annem omuzlarımdan tuttuğunda "Bakma tamam," dedi ve beni kendine bastırdı.

"Lan! Ediz abimin sakinleştiricisinden getirsenize amına koyayım! İnek değil boğa getirmişler!"

Yusuf abimin sesiyle başımı onlara çevirdiğimde Ediz abimden başlayarak Hazer'e kadar,Kartal'da dahil, danayı tutmaya çalıştığını fakat başaramadığını gördüm.

"Büyük Demir'e vurduğumuzu danaya mı vuracağız?!" Kartal zorlandığında Hazer "Ediz abimi sakinleştiren bunu da sakinleştirir, ya da Lâl sakinleştirir."

Ali abim sırıttı. "Lâl'e gidip gel bu hayvanı sakinleştir de de ağzına sıçsın senin."

"Becerip de bir hayvanı kesemediniz!" babam ve Alparslan Amca yanlarına gittiğinde Didem Teyze bana gülümsedi "Gel canım içeri geçelim biz."

...

Kurbanlar kesilmiş, dualar okunmuş ve etler kesilip dağıtılmıştı. Herkes tekrardan duşa girdiğinde sadece Resul Dede ve Mehmet amcamlarla bizim evde oturuyorduk.

"Bayramlaştınız mı siz benimle?" babam kaşlarını çattığında dudağımı ısırdım. Sabahtan beri bir koşturmaca içerisinde olduğumuz için hepimizin aklından uçup gitmişti. Sadece annemin hatırlatmasıyla Alparslan Amca ve Didem Teyze ile bayramlaşmıştım.

Ayağa kalktım , ikizlerimle en çok kim para toplayacak  yarışına girmiştik ama o iki hain iki arada bir derede çoğu kişiden para toplamıştı. Ailemizden de...

Bir hayırsız bendim hami

Yani ben kaybedecektim.

Resul Dede'nin elini öptüm. Bayramlaştıktan sonra birbirimize sarıldık. Elini gülerek cebine attı. Parayı avucumun içine sıkıştırdığında diğer eliyle elimi kapattı. Geçen senelerde bayramda Hazar kendisine yirmi lira verdiğini ve çok cimri olduğunu söylemişti.

Kulağıma eğildi. "Ha bu iki herceleye deme gaç para verdiğumi..." başımı salladım ve elimin arasındaki paraya baktım. İki yüz lira vermişti. İki yüz , yirmiden büyüktür Lâl!

Sırıtıp babamın elini öptüm. İki yüz liram olmasına rağmen hâlâ o iki haini geçememiştim. Babam gülümseyip cüzdanını çıkardı ve "Seni sattı mı onlar?" dedi.

Başımı aşağı yukarı salladım. Babam cüzdanından beş yüz lira çıkardığında gülümsedim. "Baba bize üç yüz lira vermiştin!"

Babam gözlerini kıstı. "Biricik kızıma laf mı ediyorsunuz?"

Hazer arkasına yaslandı. "Yoo, ağzımı açmadım ben." Hazar da onu onayladığında bakışlarım kenarda sinsi sinsi oturan Metin'e kaydı. "Metin kaç lira topladın?"

"Söylemem. Sen bir topla karşılaştıralım."

Mehmet amcamın elini öptüm, alnıma koydum. "Al bakalım yavru kuş," dedi ve bana beş yüz lira para verdi.

"Baba ne yapıyorsun baba!" Metin'e dönüp sırıttım.

Ediz abimin elini öptüğümde bana şefkatle gülümsedi ve yanağımdan öptü. "Ulan ben bu adamdan para istediğimde kafamı ezdi!" Hazar homurdandığında Ediz abim onun gözlerinin içine baka baka bana üç yüz lira verdi.

"Abi! Abi bana iki yüz lira verdin! Alacağın olsun!" Hazer söylendiğinde Ediz abim kaşlarını kaldırdı. "Efendim Hazer, bir şey mi dedin?"

Sessizlik olduğunda Asil'in yanına gittim, bayramlaştığımızda iki yüz lira verdi.

Gülerek Ali abimin yanına gittim "Öp la elimi," deyip elini uzattığında gözlerimi kıstım. Gözlerinin içine baka baka elini öpüp alnıma götürdüğümde bana yüz lira verdi.

Babam kaşlarını çattı. "Yüz lira ne Ali? Vermeseydin."

"Ben eşitliklen yanayım, diğerlerine de yüz verdim."

Hazer , Hazar ve Metin sırıtırken sıra Safir abime gelmişti. Tam elini öpecekken ayağa kalktı ve bana sarıldı. "Elimi öpme," dedi yumuşacık bir sesle.

Gülümsediğimde cüzdanından üç yüz lira çıkarıp verdi. "Güle güle kullan fıstığım," yanağımdan öptü.

Safir abim...Üç noktaların adamıydı.

Sıra Sarp abime geldiğinde kahkaha atmaya başladı. "Hadi elimi öp!"

"Sarp öldürürüm oğlum seni!" Ediz abim ayaklanacakken elini öptüm. "Al," yüz lira verdi.

Babam kaşlarını kaldırdı. "Demek ki ben de size aylık olarak para verdiğimde böyle vermeliyim."

Sarp abim "Anacığım var." deyip anneme öpücük attı.

Yusuf abim kıs kıs gülüp elime elli lira verdiğinde gülmekten kıpkırmızı olmuş suratıyla "Öğrenciyim ben," dedi. "Ben senin paranı keseyim de sen tam öğrenci ol!"

Babam neden bu kadar sinirleniyordu ki?

Birden aklıma düşen fikirle Hazer'in elini öptüm. Yusuf abime gülerken elindeki tüm parayı bana verdi, aynısını Hazar'a da yaptığımda annem anıra anıra gülmeye başladı.

"Aferin benim kızıma!"

"Lan ne oluyor!" İkisi de olmayan paralarına baktığında öfkeyle bana döndü. Metin'e göz kırptım. "Bence karşılaştırmaya gerek yok Metinciğim!"

...

Ne kadar para topladınız?

Kitabın normal bölümünü yazmak için az daha zaman istiyorum sizden, adam gibi yazmak istiyorum çünkü. Biraz da uzun olsun istiyorum. Azıcık daha bekleyin...

Sizi seviyorum!

LALHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin