(Deel 31)
Ik laat het aan Matthy zien. Hij probeert het te lezen. Het lukt hem volgensmij niet dus buigt hij iets dichterbij.
"Huh? Was er een nieuwe variant dan?" zegt hij.
"Ja had je dat niet gelezen?" zeg ik.
"Nee" zegt Matthy, dan pakt hij mijn telefoon en hij laat het aan Milo zien.
"Kom er een lockdown dan?" vraagt Milo nadat hij het gelezen heeft.
"Staat er niet bij" zegt Matthy.
"Hebben jullie het over Corona ofzo? Dat is toch al lang voorbij?" zegt Koen.
"Ja nou er is een nieuwe variant en daar ligt al iemand van op de ic, en het is heel besmettelijk staat er" zeg ik.
"Als er een lockdown komt ga ik staken!" zegt Koen dan.
"Lockdown?!" vraagt Raoul die het gesprek blijkbaar maar voor de helft volgde.
"Ja er is een nieuwe variant" zegt Koen.
"Komt er een lockdown?" vraagt Raoul.
"Dat weten we niet, maar als er nu al iemand op de ic van ligt, dan zal er waarschijnlijk wel een komen" zegt Koen. Juultje die luistert ondertussen heel het gesprek mee. We praten nog heel even door over Corona, en hoe dat was in Casa del Huts.
Heel de terugweg heeft Matthy zijn armen nogsteeds om mijn middel heen. Op een gegeven moment was ik het zelfs vergeten.
We komen aan bij het huis. Charlotte doet open. Milo is gelijk afgeleid daardoor, en helpt ons niet met alle dozen naar binnen te dragen. Het duurt daarom wat langer voordat alles in de hal staat. Het moet dan ook nog allemaal naar zolder. Matthy en Raoul die regelen dat zeggen ze, dus lopen ik Koen en Juultje naar de woonkamer toe waar de rest ook is.
"Dankjewel Milo voor het helpen" zegt Koen tegen Milo.
"Geen dank!" zegt Milo terug.
"Jij bent zo'n sukkel he" zegt Koen dan een beetje lachend.
"Wat?! Ik?! Een sukkel?!" zegt Milo die doet alsof hij verbaast is.
"Ja jij ja" zegt Koen.
"Dat vind ik niet zo aardig van je" zegt Milo dan.
"Oh sorry het spijt me" zegt Koen. Hij meent het niet, maar niks van dit gesprek was ook serieus. Hij geeft Milo dan een knuffel.
"Waar zijn Matthy en Raoul?" vraagt Robbie die op de bank zit.
"Die zijn de dingen naar boven aan het brengen" zegt Juultje.
"Moeten jullie ze niet helpen dan?" zegt Robbie.
"Ze hebben zelf gezegt dat dat niet hoeft dus" zegt Juultje.
"Aaah oke" zegt Robbie en hij focust zich weer op zijn telefoon.
...
"Het duurt wel lang" zegt Juultje. We zitten ondertussen alweer op de bank.
"Ja inderdaad" zeg ik.
"Zullen we even gaan kijken?" zegt Juultje.
"Ja is goed" zeg ik en we lopen naar de hal toe. Die leeg staat.
"Huh alles is al boven" zegt Juultje.
"Waarom komen ze dan niet naar beneden?" zeg ik.
"Ja inderdaad!" zegt Juultje.
"Gaan we kijken?" zeg ik. Juultje vindt dat goed en we lopen naar zolder toe. Als we daar aankomen zien we dat Raoul en Matthy net de laatste doos neerzetten op de grond.
"Zijn jullie nu klaar?" vraagt Juultje.
"Ja dat was de laatste doos" zegt Raoul en hij wijst naar de doos die ze net neergezet hebben.
"Het is echt veel" zegt Juultje.
"Ja!" zeg ik.
"Ag joh! Willen jullie het in elkaar zetten met ons?" vraagt Raoul.
"Oh jullie willen het nu in elkaar zetten?" zeg ik.
"Ja dat is toch handig. Wanneer kom je hier voor het eerst?" zegt Raoul.
"Ja mij maakt het niet uit. Ik weet niet wanneer jullie ook filmen enzo" zeg ik.
"Ja we filmen sowiso elke zaterdag dus misschien kan je op vrijdag naar ons komen als je klaar bent met school, want je zit ook nog op school dus misschien kan je beter in het weekend komen als dat handiger is" zegt Raoul.
"Oh ja school bestaat ook nog" zeg ik. Dit weekend was langer dan normaal, omdat ik vandaag studiedag had natuurlijk, en het was zo leuk.
"Maar vrijdag is goed!" zeg ik dan nog.
"Oke dan kom je vrijdag gewoon lekker wanneer je wilt maakt niet uit. App maar wanneer je er aankomt" zegt Raoul.
"We filmen trouwens ook op woensdag" zegt Matthy.
"Ze heeft gewoon nog school hé Matt" zegt Raoul.
"Oh" zegt Matthy dan. Ik lach erom.
"Maar als je dinsdag wilt komen slapen dan mag dat natuurlijk" zegt Raoul.
"Ja je bent altijd welkom!" zegt Juultje. Ik vind het heel lief wat ze allemaal zeggen.
"Dankjewel! Maar ja het heeft niet echt veel nut nee" zeg ik.
"Dan kom je gewoon lekker na school naar ons toe. Wanneer heb je zomervakantie?" zegt Raoul.
"Ja! Uhh, ik heb over 2 weken al vakantie" zeg ik.
"Zo vroeg al?" vraagt Juultje.
"Ja!" zeg ik.
"Ik had altijd echt lang school" zegt Juultje.
"Ja ik heb geen idee hoe het werkt, maar ik vind het niet erg" zeg ik. Juutlje lacht daarom.
"Oh ja dat is inderdaad vroeg, maar in de zomervakantie kan je wel komen natuurijk! Misschien wel vaker ookal gaan we niet filmen" zegt Raoul.
"Oh ja in de vakantie kan het wel" zeg ik.
"Nou dan doen we dat! Zullen we nu dit in elkaar gaan zetten? Anders kan je vrijdag helemaal niet komen" zegt Raoul.
Ik lach en ik zeg "Is goed". De rest van de dag zijn we bezig met het bed en de kledingkast in elkaar te zetten. De rest hebben we geen tijd meer voor. De jongens halen mac en ik eet mee. Daarna blijf ik nog een uur en dan appt me moeder me dat ik rustig aan naar huis moet komen.
JE LEEST
Het Voetbalveld
FanfictionFiene van 15 jaar oud is fan van de bankzitters. Haar vriendinnen (Sofie, Tirza, Emmely en Esmee) zijn ook groot fan. Fiene houdt erg veel van voetbal en is ook elke dag te vinden op het voetbalveld met haar vriendinnen. Net zoals op een normale dag...