De Lockdown

378 11 4
                                    

(Deel 40! Lees me 1e bericht als je niet begrijpt wat er aan de hand is en dat ik al heeel lang geen nieuw deel geplaatst heb.)

Ik staar voor me uit. Matthy vindt me leuk? Nee toch?! Dat kan niet hij is veeltste oud.

"Kom we gaan naar beneden!" zegt Juultje ineens. We springen Juultjes bed af en we lopen allemaal naar beneden.

Ik hoor Koen zeuren "Oh neee! Niet weer die kut zooi!". Als Koen het woord 'kut' zegt slaat hij op de tafel.

"Wat is er?" vraagt Juultje. We gaan allemaal weer aan tafel zitten.

"Ja we gaan over 2 dagen weer in lockdown!" zegt Koen. Lockdown?! Dit meen je niet. Mijn schooljaar is net gestart en ik kan het echt niet weer aan om zo lang niet te mogen afspreken met vrienden. En die online les... Ik ben ook letterlijk over 4 weken jarig. Kutzooi!

"Niet!" zegt Charlotte geschrokken.

"Jawel! Hier kijk!" zegt Koen en hij laat een artiekel op zijn telefoon zien.

"We hebben gister de persconferentie gemist door die film" zegt Raoul.

"Kutzooi!" zegt Juultje.

"Maar wat voor een lockdown is het dan?" vraag ik. Hopelijk valt het mee.

"Lees het eens voor" zegt Roaul tegen Koen. Alle andere jongens die zijn er nogsteeds niet. Die slapen waarschijnlijk nog.

"Ja!" zegt Koen, en hij begint voor te lezen.

...

"Maar wacht, fiene mag dan niet naar ons komen op de dagen dat jullie gaan filmen toch?!" vraagt charlotte.

"Ja of ze moet bij ons komen wonen" zegt Raoul. Weken lang alleen maar met iedereen opgescheept zitten. Dat kan of heel leuk zijn of heel kut. Waarschijnlijk vindt mama dit ook niet goed. Ik kan het altijd proberen te vragen.

"We gaan haar toch niet opsluiten in dit gekkenhuis!" zegt Juultje.

"Wat denk jij?" vraagt Raoul aan mij.

"Ik weet niet of het mag van mijn ouders, maar het lijkt me opzich wel goed" zeg ik. Ik weet zelf ook nog niet echt wat ik moet zeggen. Ik wil wel graag bij hun wonen, maar ik zie dan mijn ouders en mij broer en zus heel lang niet.

"Denk er maar goed over na, en praat er over met je ouders. Je hebt nog twee dagen" zegt Roaul.

"Waar is de rest eigenlijk?" vraagt Charlotte.

"Die liggen nog te slapen" zegt Juultje. Op dat moment komen Robbie en Jamie binnen.

"Fiene ga jij Matthy anders halen" zegt Lieke. Ze kijkt daarna Charlotte aan. Lieke weet waarschijnlijk dus ook al het verhaal over mij en Matthy van gisteravond.

"Is goed!" zeg ik. Ik loop naar mijn kamer. Waarschijnlijk slaapt Matthy nog.

Ik open mijn deur. Net op het moment dat ik mijn kamer binnen wil lopen zie ik Matthy staan. Hij is zijn shirt aan het uittrekken. Oh nee. Straks ziet hij mij. Kut. Matthy zijn shirt is nu helemaal uit. Hij heeft alleen zijn pyjama broek nog aan. Je kan het randje van zijn calvin klein onderbroek zien. Matthy kijkt om zich heen, het lijkt alsof hij ergens naar op zoek is. Hij geeft het op en loopt naar de deur toe. Hij, loopt, naar, de, deur, toe. SHIT! Wat moet ik nou doen?! In een paar seconden ziet hij mij hier staan. In een paar seconden weet hij dat ik stiekem naar hem aan het kijken was. Kut! Ik ben te laat. Matthy doet de deur open en hij ziet me staan. Hij kijkt een beetje verbaast, maar hij heeft ook een lachje op zijn gezicht. We kijken elkaar in de ogen aan. Matthy heeft ook nogsteeds geen shirt aan. Even kijk ik naar zijn lichaam. Shit! Dat ging perongeluk. Ik voel dat ik heel rood wordt.

"Sorry! Ik moest je van Lieke komen halen. Er is nieuws..." zeg ik terwijl ik naar Matt zijn lichaam staar.

"Oh ik kom er aan hoor! Ik moet nog een shirt aandoen... maar dat had je al gezien" zegt Matthy met een lach op zijn gezicht.

Ik krijg het heel warm en mijn gezicht wordt nog roder volgensmij. Ik blijf staan, en Matt loopt naar beneden naar zijn kamer. Ik weet niet of ik erachteraan moet om vervolgens naar de woonkamer te gaan, dus ga ik mijn kamer maar in en maak ik mijn bed op om maar iets te kunnen doen.

Als ik daar klaar mee ben hoor ik mijn deur open gaan. Ik kijk naar de richting van de deur en zie Matthy daar staan.

"Kom je?" Vraagt hij.

"Uhh, ja!" zeg ik. Het duurt even voordat dat uit mijn mond kwam, Matthy's lichaam zat nogsteeds vastgebrand in mijn hoofd.

We lopen samen naar beneden. Ik dacht dat het heel ongemakkelijk ging worden, maar Matthy begint te praten.

"Wat was het nieuws trouwens?" vraagt hij.

"Oh gister door die film hebben we een persconferentie gemist, en we moeten over 2 dagen weer in een lockdown" leg ik uit.

"Echt?!" zegt Matthy. Zelfs hij gelooft het niet. Ondertussen lopen we de woonkamer in waar iedereen is.

"Ja! Echt!" zeg ik.

"Hier lees dit!" zegt Koen, en hij laat de hele lap tekst met uitleg weer zien.



Okee een nieuw deel na een half jaar WHAGAGAGAG ik verwacht niet dat iemand dit ooit nog gaat lezen allemaal maar ik wil dit boek vooral voor mezelf ook afmaken. Er komt denk ik ook wel smut aan het gaat echt niet lang meer duren!! (Ja ik heb besloten om smut te schrijven in dit verhaal, want ik weet dat er wel wat mensen zijn die dat willen)

Sorry nogmaals voor geen nieuwe delen! Vanaf nu (Maar dan ook echt) komen er gewoon nieuwe delen wanneer ik daar zin in heb(best vaak dus))

xx fiene

Het VoetbalveldWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu