Belangrijk Belletje

445 12 4
                                    

(Deel 22. Laat weten wat je vind van de nieuwe cover want niemand zegt iets😘)

Een half uur geleden ben ik begonnen met mijn huiswerk. Het is al 16:24. Ik heb eerst nog heel lang in mijn bed gelegen en Tiktok zitten kijken, maar nu ben ik wel bezig met me huiswerk. Ik ben mijn frans aan het maken. Ik snap er echt niks van. Ik ben nu maar gewoon random dingen aan het invullen.

Ik hoor iemand van de trap aflopen. Naar beneden. Op de manier waarop hij de trap afloopt denk ik dat het papa is.

Niet veel later hoor ik papa en mama beneden in de keuken praten. Ik kan niet verstaan wat ze zeggen. Ik weet alleen dat ze aan het praten zijn. Ik besluit maar weer verder te gaan met Frans.

20 minuten later roept mama mij "Fiene kom is naar beneden!". Ik hoor dat en ik ren naar beneden. Ik heb mijn telefoon in me hand. Ik zat alweer op Tiktok, Frans snapte ik echt niks van.

Als ik beneden ben zie ik mama en papa. "We hebben even overlegd wat we ervan vinden als jij bij die jongens gaat wonen 1 dag per week".

"Moeten jullie niet nog met ze bellen?" vraag ik, want mama zei dat ze met de jongens wilde bellen erover.

"Ja! Dat willen we nu ook." zegt mama.

"Oh oke" zeg ik en ik pak mijn telefoon. Mama loopt naar me toe en gaat naast me staan. Ik zoek Matthy op.

"Facetime hem maar" zegt mama, dus doe ik dat. Matthy neemt op.

"Hoii!" zeg ik. Je kan alleen mij nog zien. Mama staat nogsteeds naast me.

"Heyy! Wat is er?" zegt Matthy.

"Nou me ouders die wilde jullie even spreken zegmaar over dat ik bij jullie mag wonen 1 dag in de week" leg ik uit. Mama die komt nu ook in beeld.

"Oh ja dat is goed! Ik roep de jongens" zegt Matthy.

"Is goed ik geef je dan aan me moeder" zeg ik.

"Ja" zegt Matthy terug. Hij kijkt dan heel even weer naar zijn telefoon. Hij ziet mama en zegt "Hallo"

Mama zegt hallo terug. Ik zie de jongens verschijnen achter Matthy en mama roept papa er ook even bij.

Ze beginnen te praten. Ik besef me dat het misschien nogal raar is voor mama om er bij te staan dus laat ik mijn telefoon achter bij mama, en loop ik naar de woonkamer toe om daar netflix te gaan kijken. Ik wil mijn telefoon wel in het zicht houden. Ik heb geen zin dat mama heel mijn telefoon door gaat spitten als ze klaar is.

Na een half uur praten hoor ik dat ze bijna klaar zijn met het gesprek. Ik zet me serie op pauze en ik loop naar mama toe.

"Oh daar is ze" zegt mama als ik in haar buurt kom. Ze geeft mijn telefoon aan mij. Ik kijk mama aan. Ik heb geen idee of het mag of niet. Ik besluit maar naar de jongens te gaan kijken.

"Heb je het al gehoord?" vraagt Raoul.

"Nee" zeg ik eerlijk.

"Nou.. je mag bij ons wonen!!!" zegt Robbie.

"Echt?!" zeg ik.

"Echt" zegt Matthy. Ik knuffel mama en papa en zeg "Dankjewel".

"Oh ja! Kom je zondag nog die video opnemen?" vraagt Koen.

"Oh ja! Ja ik kom hoelaat moet ik er zijn?" zeg ik.

"Doe maar om 16:00" zegt Koen dan.

"Is goed!" zeg ik.

"Mooi! Trouwens misschien kunnen we dan ook een keer naar de Ikea, want ik denk niet dat je zin heb om iedere keer op de bank te slapen. We hebben nog een kamer over op zolder" zegt Raoul.

"Oh ja dat is handig!" zeg ik.

"Wanneer kan jij?" vraagt Raoul.

"Maandag heb ik studiedag dus dan kunnen we na het overnachten daar naartoe als jullie tijd hebben?" stel ik voor.

"Volgensmij kan iedereen dan gewoon" zegt Milo.

"Ja" zeggen de andere jongens.

"Nou oke dan is dat geregeld" zegt Koen.

"Ja! Dan ga ik nu weer verder met me huiswerk. Tot zondag!" zeg ik. De jongens zeggen allemaal doei, en we hangen op.

Als er opgehangen is spring ik naar mama. Ik geef haar een hele dikke knuffel.

"Ja ga nou maar je huiswerk maken anders dan mag het alsnog niet" zegt mama.

"Okee" zeg ik en ik loop naar boven.

(Dat was deel 22! Sorry dat hij zo kort is, maar ik heb sws niet veel tijd vandaag want ik heb slotdag van school straks dus ja. Stem nog even en laat srs weten wat je ervan vind want ik weet het niet en jullie geven mij motivatie als jullie iets aardigs zeggen. Dat meen ik. Nou joee!!)

Het VoetbalveldWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu