(Deel 45!!)
Koen belt me. Alweer. Dit is de 2e keer vandaag, niet dat ik het erg vind. Het is eigenlijk best grappig. We zijn in hetzelfde huis, maar hij belt me nogsteeds. Ik neem op.
¨Kom je Among Us spelen dan?¨ vraagt hij. Oh ja ik was het al helemaal vergeten.
¨Oh ja! Is goed, maar moet ik op mijn telefoon spelen ofzo?¨ ik heb geen idee waar ik het op moet spelen. Ik heb Matthy het zien spelen op zijn computer, maar ik heb alleen een laptop, van school. Die dingen kunnen echt niks behalve dingen Googelen.
¨Ja, dan download je het gewoon op je telefoon en log je in op Discord op je laptop¨ legt Koen uit.
¨Das goed!¨ zeg ik en dan hang ik op. Ik open de App store en ik zie Among Us al gelijk staan. Ik begin het te downloaden en dan open ik mijn laptop weer. Mijn online les is al voorbij gelukkig dus hoef ik niet meer te stressen of mijn microfoon of camera aan staat. Ik Google naar Discord en dan klik ik op de eerste link die ik zie. Ik maak een account aan en dan voeg ik de jongens toe. Die voegen mij niet veel later ook weer terug.
Ineens word ik uitgenodigd in een call met iedereen die meespeelt. Ik neem deel aan de call.
"Heyy!" zeg ik enthousiast. Ik heb echt heel veel zin om weer Among Us te spelen, de laatste keer was in 2020 volgensmij.
"Hey!" zeggen een paar jongens.
"Heey hoertjeee!" zegt Matthy. Iedereen moet lachen en ik ook, maar ik denk niet dat iedereen kriebels in hun buik ervan krijgen net zoals ik. Ik weet niet waarom maar ik krijg er gewoon kriebels in mijn buik van.
Als iedereen uitgelachen is zegt Robbie "Gaan we nou nog spelen?!". Hij heeft er ook veel zin in zo te horen.
Onderin zie ik de timer aflopen en daarna krijg ik te zien dat ik crewmate ben. "Kut zooi" zeg ik. Alleen heb ik niet door dat mijn microfoon nog aan stond. Iedereen heeft dat dus gehoord.
"Mic uit!" zegt Koen gelijk. Ik schrik ervan, maar daarna doe ik hem snel uit. Ik begin te lachen. Wat dom dit. We spelen trouwens met Matthy, Milo, Koen, Roaul, Robbie, Anton en Marije (Zuurveld). Marije heb ik eigenlijk nog niet gehoord. Misschien was ze ergens anders mee bezig.
Ik begin een beetje me tasks te doen en onderweg kom ik Marije en Milo tegen.
Dan wordt er ineens een body gevonden door Anton.
"Hij lag in cafeteria" zegt Anton ook gelijk.
"Ja nou dat boeit me niet. Ik vind dat we Fiene er gewoon als eerst uit moeten stemmen" zegt Koen een beetje lachend.
"Wat?! Waarom?!" vraag ik. Stiekem moet ik er wel om lachen, maar ik wil er echt niet uit.
"Jaa! Ik ben het eens met Koen!" zegt Marije enthousiast, dat ze altijd is.
Iedereen begint een beetje te gaan lachen en juichen en al snel heeft iedereen gestemt behalve ik. Ik stem daarom maar snel op Matthy, gewoon omdat ik dat leuk vind.
Zoals verwacht werd ik er natuurlijk uit gevote.
"Fiene! Kan je dan wel ff een zak snoep komen brengen?" vraagt Matthy lachend. Ik moet lachen en ik begin gelijk naar beneden te lopen. Ik kan nu toch niks doen, dus waarom niet.
Ik kom beneden en dan loop ik naar de keuken. Ik open een lade waar alle chips en ander ongezond eten in zit. Ik pak daaruit een zak dynamietstaafjes. En ik pak 1 blikje Cola uit de koelkast. Voor mezelf.
Dan loop ik weer naar boven, naar Matthy's kamer. Ik open de deur en ik zie hem gefocust zijn. Hij ziet er echt schattig uit als hij zo gefocust is. Ineens begint hij te praten. Er zal vast wel weer een body gevonden zijn.
JE LEEST
Het Voetbalveld
FanficFiene van 15 jaar oud is fan van de bankzitters. Haar vriendinnen (Sofie, Tirza, Emmely en Esmee) zijn ook groot fan. Fiene houdt erg veel van voetbal en is ook elke dag te vinden op het voetbalveld met haar vriendinnen. Net zoals op een normale dag...