Verhuizen

371 12 0
                                    

(Deel 41!!)

Eindelijk ben ik weer even alleen en kan ik doen wat ik zelf wil. Ik ga op de bank zitten in de woonkamer en ik begin netflix te kijken. Ik ben net thuis van het bankzitters huis.

¨Heeey fientje!¨ hoor ik mama ineens zeggen. Uhg ik wilde gewoon heel even alleen zijn.

Ik zet een neppe lach op en zeg ¨Hoi mama!¨ zo blij als ik kan. 

¨Was het leuk?¨ vraag mama terwijl ze me een knuffel geeft.

¨Ja hoor! Was het hier ook leuk?¨ zeg ik.

¨Het was wel een beetje stil hier hoor zonder jou¨ zegt mama. 

¨Snap ik!¨ zeg ik sarcastisch.

¨Heb je wel goed geslapen?¨ ik was al aan het wachten op deze vraag. 

Net als ik een standaart antwoord wil geven bedenk ik me wat er eigenlijk gebeurd is. Ik heb in hetzelfde bed geslapen als Matthy. Ik heb in hetzelfde bed geslapen als Matthyas het Lam! Ik had er nog helemaal niet bij stil gestaan. Wat moet ik tegen mama zeggen?

Ik merk dat ik te lang stil ben, en snel zeg ik ¨Nou ik heb niet héél goed geslapen, maar dat komt denk ik omdat we een horror film gingen kijken¨

¨Oh, nou als je wilt kan je nu ook nog even een paar uurtjes gaan slapen¨ zegt mama. Yess! Eindelijk, ik kan hier weg!

¨Ja ik denk dat ik dat ook maar ga doen¨ zeg ik, dan pak ik mijn spullen en ren ik naar mijn kamer.

Eindelijk ben ik helemaal alleen. Ik pak mijn laptop en open netflix.

...

De volgende ochtend word ik wakker. In mijn eigen bed. Die ligt toch wel wat lekkerder dan het bed bij de bankzitters.

Ik loop naar beneden om te gaan ontbijten. Iedereen zit al aan tafel.

Ik ga ook aan tafel zitten en iedereen begint vragen aan mij te stellen over hoe het was en hoe het is bij de jongens in huis.

Als ik alle vragen beantwoord heb besef ik me dat morgen de lockdown begint.

Ik besluit het maar snel te vragen voordat het te laat is.

"Oh ja mam! Morgen begint de lockdown en dan kan ik dus niet meer elke week naar de jongens toe om videos op te nemen" begin ik mee.

"Ze vroegen daarom dus of ik bij hun kwam wonen tijdens de lockdown of dat ik hier bleef..."

"Wat zou jij willen?" onderbreekt mama me.

"Nou voor de videos zou ik natuurlijk daar wel graag willen komen wonen, maar dan kan ik jullie niet meer zien" zeg ik.

"Ja oke... ik weet nog niet of ik het goed vind eerst moet ik het met je vader overleggen. Goed?" zegt mama.

"Ja dat is goed" zeg ik, een beetje teleurgesteld. Ik snap dat mama het moeilijk vindt, want in principe ga ik dan natuurlijk gewoon het huis uit. Maar ik wil wel heel graag bij de jongens en hun vriendinnen komen wonen. Ik vond het zo gezellig ook met de meiden. 

Ik besluit maar om naar mijn kamer te gaan.

Ik ga op mijn bed zitten en ik open mijn telefoon. Ik heb meerdere appjes.

Havo 4 groepsapp:

Alex:
Er staat ineens een geschiedenis
proefwerk in magister

Jeanine:
Neee

Wietse:
Maar de lockdown begint dan toch
al lang?

Het VoetbalveldWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu