(Deel 36)
Fienes pov nogsteeds:
Matthy parkeert en we lopen met alle zakken naar de voordeur. We zeggen niets tegen elkaar. We kijken elkaar alleen maar aan met bijde een lach op ons gezicht.
Ik bel aan. Koen doet open.
"Jongens het eten is er!!" schreeuwt Koen gelijk naar de woonkamer. Ik hoor Robbie nog blij juigen.
We zetten alles op tafel waar een groot deel van iedereen al zit. Ik en Matthy gaan ook zitten. Matthy zit aan de rechterkant van mij.
Iedereen begint te eten en het is heel gezellig en iedereen praat met elkaar. Matthy is aan het praten met Milo die naast hem zit. Ze zitten in een diep gesprek.
Ik praat met Charlotte, Juultje en Lieke. Jamie ging bij vriendinnen eten.
"Hij vindt je leuk!" zegt Charlotte ineens tegen mij. Over wie heeft ze het? Matthy?! Weten ze dat ik hem leuk vind?!
"Jij vindt dat dus ook al!" zegt Juultje. Ik kijk Juultje en Charlotte verbaast aan.
"Wie?!" vraag ik.
"Die jongen naast je!" zegt Lieke, niet te hard zodat de jongens het niet kunnen horen.
"ooh! Nee joh!" zeg ik.
"Jawel! Hij kijkt hetzelfde naar je als toen hij nog een vriendin had!" zegt Juultje.
"Echt?!" Ik geloof het niet.
"Ja echt waar!" zegt Charlotte.
"Ik zag jullie naar elkaar lachen toen jullie naar de deur liepen. Het was echt heel schattig" zegt Lieke. Ik was alles vergeten op dat moment. Ik kon alleen maar aan Matthy denken.
Ik ben stil. Ik voel dat ik rood word. Vindt Matthy me leuk?! Echt niet! Dat geloof ik niet!
"De andere jongens vonden jullie ook heel schattig" zegt Lieke. Ik ben nogsteeds stil.
"Aww je wordt rood" zegt Juultje. Niemand kan ons horen. De jongens praten namenlijk veeltste hard.
"Jij vindt hem ook leuk he?!" vraagt Charlotte. Ik knik heel kort. Ik wil het niet hardop zeggen. Ik krijg ook een hele grote lach op mijn gezicht. Iedereen heeft het dus door dat ik Matthy leuk vind. Shit. Ze zijn er gelukkig positief over, maar ik voel me soort betrapt. Geen idee waarom.
"Waar hebben jullie het over?" vraagt Koen die naast Juultje zit. Het word stil. De rest van de jongens kijken ook naar ons. Ik probeer koel te worden, zodat mijn rode wangen weg gaan. Het lukt gelukkig.
"Niks!" zeggen Juultje en Lieke tegelijk.
"Jaa ja!" zegt Koen. Dan focust iedereen weer op het gesprek dat ze aan het voeren waren.
Ik en de meiden kijken elkaar weer aan. We lachen allemaal.
"Het blijft ons geheim" zegt Juultje bijna fluisterend. We grijnzen allemaal naar elkaar. Ik heb nu wel mensen om er over te praten tenminste. Bedenk ik in mezelf. Ik kijk naar Matthy. Oeps. Het ging automatisch. Net als ik weg wil kijken kijkt Matthy ook naar mij. We glimlachen allebei. Er is geen rede voor. Ik kon me weer niet inhouden. Ik had er geen controle over. Matthy kijkt weg en hij legt zijn hand op mijn been. Ik krijg er kriebels in mijn buik van.
Ik kijk naar de meiden. Hebben zij dit ook gezien?! Aan de lachjes op hun gezichten zo te zien vanwel.
...
Iedereen is klaar met eten. Matthy had heel de tijd zijn hand nog op mijn been. Ik help met al het afval op te ruimen. We hebben geen borden gebruikt dus is er geen vaat waarmee ik kan helpen. Iedereen behalve ik, Raoul en Lieke lopen weg. Wij maken de tafel schoon en we ruimen alles netjes op.
"Dankjewel fiene!" zegt Raoul. Ik lach lief naar Raoul.
"En ik dan?!" vraagt Lieke.
"Jij niet" zegt Raoul om Lieke te plagen. Vervolgens geeft hij haar wel een kus op haar voorhoofd. Deed Matthy dat maar bij mij bedenk ik. Ik loop dan naar het woonkamer gedeelte.
"Zullen we een film kijken?!" stelt Juultje voor.
"Ja!" zegt Koen gelijk enthousiast. Iedereen die vind het voor de rest ook goed.
"Wie pakt het eten? Wij kiezen een film!" zegt Robbie. Natuurlijk denkt hij weer aan eten.
"Gast! We hebben net gegeten!" zegt Koen.
"Vetzak!" zegt Milo om Robbie te pesten.
"Nou" zegt Robbie en hij kijkt zielig naar beneden.
"Zullen wij eten pakken fiene?" vraagt Lieke.
"Ja" zeg ik. We lopen samen naar de keuken. Lieke pakt allemaal schaaltjes. Ze zijn vrij groot, maar we zijn ook met 10 man dus is het logisch.
Ik zoek de chipszakken en al het ander eten in de kastjes. Ik heb geen idee waar alles staat.
"Waar staat het eten?" vraag ik aan Lieke.
"Oh in die kast!" zegt Lieke en ze wijst een kastje aan in de hoek van de keuken. Het is een groter kastje dan de andere, dus waarschijnlijk hebben ze een grote voorraad. Ik open het kastje en ja hoor! Allemaal chipszakken en allemaal ander ongezond en lekker eten. Thuis heb ik ook zo'n lade. Deze is alleen 2 keer zo groot.
"Wat zullen we nemen?" vraag ik.
"Gewoon paprika sowieso! En popcorn?!" vraagt Lieke.
"Ja!" zeg ik, en ik pak de paprika zak en een popcorn zak. Het is zoet en zout door elkaar. Het is echt lekker! Ik heb het eerder op.
Ik leg de 2 zakken op het kookeiland naast de schalen. Lieke heeft de schaaltjes verwisseld naar 2 hele grote schalen. We dumpen de zakken in de schalen en we lopen terug.
"Welke film gaan we kijken?!" vraagt Lieke enthousiast. Ik ben ook benieuwd.
"We gaan IT kijken!" zegt Koen. Bij het woord 'IT' spreekt hij harder.
"Een horror film?!" zeg ik, een beetje bang.
"Ben je bang voor horror films?" vraagt Raoul.
"Ik heb nog nooit een horror film gekeken!" zeg ik.
"Dit word goeie content!" zegt Koen. Iedereen moet lachen.
"Wil je deze kijken?!" vraagt Robbie.
"Ja hoor!" zeg ik. Ik denk dat ik niet zo bang ga zijn. Het is toch maar een film. Het is niet echt, bedenk ik in mezelf.
Ik en Lieke zetten de schalen neer op de koffietafel en we willen gaan zitten. Ik kijk naar de bank of er nog plek is.
"Kom maar!" zegt Matthy. Ik kijk zijn kant op. Hij kijkt naar mij. Hij had het dus tegen mij. Matthy slaat met zijn hand op de bank naast mij. Hij wilt dat ik naast hem kom zitten. Ik twijfel niet eens, en ik ga naast hem zitten.
(Dat was het deel!! Laat weten wat je ervan vind! Stem nog even als je wilt!! xx
ER KOMEN 3 DELEN WANT IK HEB 2 DAGEN NIKS KUNNEN POSTEN WANT ME 4G WAS OP. NU BEN IK THUIS EN KAN, EN GA IK ELKE DAG WEER POSTEN. DIT IS HET 1E DEEL VAN DE 3!!)
JE LEEST
Het Voetbalveld
Hayran KurguFiene van 15 jaar oud is fan van de bankzitters. Haar vriendinnen (Sofie, Tirza, Emmely en Esmee) zijn ook groot fan. Fiene houdt erg veel van voetbal en is ook elke dag te vinden op het voetbalveld met haar vriendinnen. Net zoals op een normale dag...