• Hoofdstuk 21 •

58 3 0
                                    

HOOFDSTUK 21; AMINE IS BACK

1 week later
"Nog 2 rondjes! Rennuhhh"
"Je bent er bijna! Amine haal hem in!"
"JAAAA GEWONNEN!!!"
Iedereen begon te lachen.
"Daar is onze oude vriend weer terug!"
"Heb van ze allemaal gewonnen he" we lachtte allemaal weer samen. Ik zuchtte een dankbare zucht.
"Ewa hier eet dit op" anouar had een bord met fruit voor me neer gelegd.
"Je word verwend bro"
"Ben je jaloers Yassine? Je mag ook wel eenbeetje" ik plaagde die jongen maar eenbeetje. Het zijn goede jongens die me goed hebben geholpen.
Het is nu een week sinds naoufal me alles heeft verteld. Sindsdien had ik de motivatie genoeg om aan mijn fitheid te werken. Zo kon ik iedereen een lesje leren. En ja...ook salah en moussa zullen het voelen.
Ik had naoufal gevraagd onderzoek te doen naar de broer van ghizlane en om de dag te komen, maar hij is niet meer langs geweest.
De avonden bleef yassine nu. Het begon me te irriteren want niemand van de jongens wist waar hij was.
De enige voorwaarde voor hem om niet te komen is als hij geen nieuws had. Maar precies nu geen nieuws? Al een week? Dat geloofde ik niet.
Mijn plan is in werking, en jullie zullen snel erachter komen wat mijn plan is.
Wat ik wel kan zeggen is dat ik over precies 2 dagen en 5 uurtjes weg ga van hier. Of Salah en Moussa en de rest van de jongens dat weten? Nee nee tuurlijk niet. Die zullen verrast worden met een bezoekje van hun baas waar ze niks over hebben nagevraagd.

Adil en anouar hebben iedereen in de gaten gehouden voor me. Zaid, Khalid en Salah.
Ik weet nu precies waar ze alle 3 mee bezig zijn. Geld trekt veel mensen naar mijn kant.
Zo heb ik er voor gezorgd dat een probleem minder is. Khalid heeft nu nieuwe issues waardoor ik onbelangrijk ben.
Ik heb bewijs genoeg bij elkaar kunnen krijgen met de hulp van de jongens om Zaid te laten zien dat ik niet met Khalid samenwerk.
En daarna... daarna gaat Khalid een klap boven deze waar hij zich al in bevind krijgen.
Als ik ga samenwerken met Zaid om Khalid uit te schakelen is het afgelopen met Khalid. Zo had ik het niet gewild, maar zoals ik al zei kom aan ghizlane en je bent dood.

Vandaag staat er niet veel op de planning.
De hechtingen mogen er bijna uit. Dus ik ga werken aan mijn fitheid en het plan afmaken.
Straks komen alle jongens bij elkaar en maken we alles af.
"Yassine breng de kickboks handschoenen."

_________
5 uurtjes later

"Meneer ben Salah er word aangebeld."
"Wie is het?" Anouar liep naar de deur en keek door het gaatje.
"Het is naoufal" ik raakte geïrriteerd. Nu pas is hij komen opdagen?
"Laat hem binnen. En ga met alle jongens naar de tuin." Hij deed de deur open en de rest van de jongens gingen weg. Ik stond op en liep naoufals kant op.
"Wat heeft jou een week gekost om terug te komen naoufal?! Ik zei toch kom om de dag!" Ik merkte dat ik veels te boos werd.
"Broeder kom zitten en dan leg ik uit waarom ik niet ben geweest."
"Wat valt er uit te leggen naoufal?! Waarom ben je je afspraak niet nagekomen?"
"Amine ik ben me afspraak wel nagekomen" zei hij nu op een harde toon.
"Ga asjeblieft even zitten." Hij ging me voor en ik ging er maar achteraan.
"Leg uit."
"We hadden afgesproken dat ik om de dag zou komen maar als er geen nieuws is moest ik je tijd niet verspillen door hier heen te komen."
"Wil je me nu zeggen dat er een week lang niets is gebeurd? Precies na dat hele gebeuren?"
"Nee niet helemaal." Deze jongen werkte op mijn zenuwen. Hij was te langzaam met alles.
"Leg uit naoufal"
"Nou ghizlane die.."
"Die wat jonge! Die wat?!" Ik was hem zat nu
"Die is sinds het incident niet meer op school geweest." Niet meer op school geweest? Voor een week?
"Voor een hele week?" Hij knikte. Ik begon me zorgen te maken. Je kan dat niet zomaar maken op uni? En dat zou zij ook niet zomaar doen?
"Ga me niet zeggen dat je het niet verder hebt onderzocht."
"Heb ik wel gedaan. Ik heb een van de jongens gestuurd om haar vriendinnen af te luisteren en ik heb tijdens schooltijd iemand bij haar deur laten kijken en na schooltijd bleef ik daar in de auto. Ik heb haar geen een keer de deur uit zien gaan"
"En die jongen die heeft afgeluisterd? Heeft hij wat gehoord??!"
"De vriendinnen weten ook niet waar ze is. Als ze aanbellen krijgen ze geen reactie." Naoufal heeft met zijn komst weer alles verpest. Waar is ghizlane? Ik begon me zorgen te maken. Wat als Zaid of Khalid haar heeft meegenomen? Ik stond op en naoufal volgde.
"Je gaat nu opzoek naar haar. Neem hoeveel jongens mee als nodig. Zoek overal en ik wil je voor overmorgen nog terug met antwoorden. Als je niet weet waar ze is hoef je niet terug te komen naoufal. Want ze was jou verantwoordelijkheid."
"Komt goed amine." Hij liep naar de deur en ik was vergeten dat ik nog een ding wilde zeggen.
"Naoufal. En haar broer? Weet je daar al wat over?"
"Nee man nog niet." Hij deed de deur open en ging weg. Ze liegen allemaal, maar ze zullen het zien zodra ik hier weg ben. Ze zijn vergeten wie Amine ben Salah is.

____________
De volgende dag.

Morgen om 12 uur zou ik weg gaan van hier. Ik heb van de jongens gehoord dat Salah en de rest morgen een vergadering hebben dus dat komt goed uit. Ik zal bij ze aansluiten en ze een lesje leren, maar daarvoor haal ik vandaag eerst Zaid hierheen. Riskant? Best wel, maar ik weet wat ik doe.
Over een half uurtje moet hij hier zijn.
Ik heb in alle kamers 2 jongens gezet en beneden staan ze ook in elke hoek.
Buiten staan er ook 2 aan alle kanten.
Ik had me net omgekleed en zo zouden ze zien dat Amine de onvoorspelbare weer terug is. De onvoorspelbare. Ik moest lachen bij de gedachte waar ik die naam van had gekregen.
Ik had inmiddels genoeg bij elkaar gehaald om te bewijzen dat ik niet samenwerk met Khalid.
Van gespreksopnames tot videobeelden.
Nu was het achteruit zitten en wachten tot ik mijn plan kan uitvoeren.

____
HALF UUR LATER
"Meneer hij is er." Ik ging recht op staan. Dit was dan het moment. Het zou nu of helemaal goed of helemaal fout gaan.
"Laat hem binnen"
De deur ging open en Zaid kwam er doorheen lopen.
Zaid..een goede oude vriend.
Zaid is 26 jaar en was net als mijn grote broer toen ik net dit wereldje in ging. Hij beschermde mij en Salah van de mensen die ons wilde manipuleren. Het is half ook aan hem te danken dat ik zo ver ben gekomen.
"Amine ben salah"
"Zaid el mostari"
"Je bent beter geworden zo te zien." Zaid plofte op de stoel tegen over me.
"Gaat beter gaat beter."
"Nou laten we gelijk tot het punt komen. Ik ben hier omdat?"
"Je bent hier om het bewijs te zien dat ik khalids mannen niet bewust op je heb afgestuurd."
Hij zuchtte.
"Laat maar zien"
Ik gaf hem de videobeelden en liet hem het gespreksopname horen tussen mij en khalid waarbij je duidelijk hoort dat hij vraagt om 40 man maar zonder context.
"Zie je. Ik wist niet dat hij ze tegen je ging gebruiken."
Zaid begon te tikken met zijn voet.
"Ik ga Khalid een lesje leren. Of je me nou helpt of niet. Hij probeerde me kleine broertje tegen me op te zetten." Een grote grijns kwam op mijn gezicht.
"Natuurlijk ga ik je helpen. Ik heb zelfs al een plan." Ook Zaid had nu een gevaarlijke grijns op zijn gezicht.
"Anouar haal de papieren."
Anouar pakte de papieren en nu was het tijd.
"Lees dit door"
Hij pakte de papieren aan en nu was er geen ontspannen meer aan.

Het pure in het verdorvenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu