9 ~ Wacht, heb ik concurrentie?

941 55 2
                                    

Ik snoof minachtend. Alsof dat Benny mij bang maakte. Maxim zag mijn reactie en keek me gefrustreerd aan.

"Ik meen het Flora, Benny is een loverboy! Wil je soms dat.."

Toen het woord 'loverboy' mijn oren bereikte, sprong ik woest recht. Razend keek ik hem aan.

"Dus jij zit óók onschuldige meisjes te versieren zodat jij geld hebt voor een coole auto? Maxim Lockwood, je bent een rotzak!"

Ik negeerde de pijn en strompelde weg. Mijn missie kon me niets meer schelen. Als ik hier weg wou, dan ging ik ook. MI6 zou me niet tegenhouden, en Maxim zou het niet eens moeten proberen.

Toen ik in mijn kamer was aangekomen, plukte ik al mijn spullen van het bed. Ik greep al mijn kleren en propte ze in mijn koffer.

"Dus je smeert hem omdat ik de waarheid over Bénny vertel? Zwak."

Zijn opmerking deed mijn woede opnieuw oplaaien.

"Dus ik ben zwak? Wat is de loverboy uithangen dan? Heel zwak?"

Maxim kneep zijn ogen boos tesamen.

"Je weet niet eens waarover je aan het spreken bent, dus hou gewoon je mond en luister op z'n minst!"

Ging hij nu echt aan mij vertellen wat ik moest doen?

"Ik ben weg. Dankjewel dat je me op tijd hebt 'gewaarschuwd' voor jezelf. Ik vertik het om jouw zoveelste slachtoffer te zijn."

Ik draaide me om en hinkte naar de deur. Geïrriteerd keek ik Maxim aan. Wou hij het nog moeilijker maken voor mij? Door hem werd ik zowel letterlijk als figuurlijk hier vastgehouden. Hij stond in het midden van de deuropening en het was met mijn gevoelens al zo erg dat ik er niet eens aan kon denken om hem nooit meer te zien.

Zijn blik verzachtte en zachtjes duwde hij me naar een zetel. Hij hurkte voor me en keek recht in mijn ogen.

"Luister nu gewoon en trek pas je conclusies als ik uitgepraat ben."

Zijn donkerblauwe ogen keken me dwingend aan. Ik voelde me een marionet in zijn bijzijn. Het enige dat ik kon, was knikken.

"Benny is de slechtste niet. Zijn thuissituatie was vroeger heel slecht, waardoor hij gemakkelijk beïnvloed werd door de verkeerde figuren. Toen hij ontdekt had dat hij op die manier geld kon verdienen, was voor Benny de beslissing snel genomen. Maar ik heb niets te maken daarmee. Ik ga niet ontkennen dat Benny en ik in dezelfde bende zitten, maar dat is gewoon een beetje met.. wapens enzo."

Zijn aarzeling was me niet ontgaan. Ik besloot er niets over te zeggen, waarschijnlijk zou ik het binnenkort wel zelf ontdekken.

Aarzelend trok hij mijn rugzak uit mijn arm. Terwijl hij mijn spullen er een voor een terug uithaalde en mij in het oog bleef houden, zag ik dat zijn hand richting het vakje ging waar mijn notitieboekje zat. Meteen schoot ik recht.

"Laat die tas maar zijn, vanavond ga ik wel verder uitpakken."

Ik kroop tegen hem aan en voelde zijn adem tegen mijn hals. Genietend sloot ik mijn ogen. Maxims stem haalde me uit mijn gedachten

"Waarom glimlach je?"

"Ik moest denken aan een hottie dat ik ken."

"Wacht, heb ik concurrentie?"

"Geen idee, hij heeft donkerbruin haar, donkerblauwe ogen en een fantastisch lichaam. Voor de rest is hij mysterieus en verandert zijn humeur snel. De ene keer is hij bezorgd, terwijl hij de andere keer de stoere jongen uithangt. Eigenlijk doe jij me denken aan die cutie."

Maxim zei niets en meteen voelde ik me belachelijk. Ik probeerde het recht te zetten en keek hem plagerig aan.

"Heb je nu een zakdoek of een emmer nodig?"

Ik was nog maar net uitgesproken, of Maxim verplette me in een omhelzing.

Hij klemde zich aan me vast en verbijsterd liet ik hem doen. Plots liet hij me los. En raapte hij iets op van mijn tapijt. Met een brede grijns keek hij me aan.

"Hé, schat, ik wist niet dat jij in een dagboek schreef."

Tussen zijn vingers bengelde mijn notitieboekje.

____________________________________________________________________

Sorry, het is een kort stukje, maar thnxx voor de reads, votes & leuke comments!!!

Undercover girlfriend •1Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu