Zoon Steven Hopewell, nu bekend onder de identiteit Stijn Blackfields, wapensmokkelaar onder leiding van Benny Wilmslow
Flora
Verstard bleef ik naar de letters staren die voor mijn ogen dansten. Steven Blackfields, de jongen die ik had leren kennen toen ik een extra missie erbij kreeg van MI6, was dat echt mijn broer? Het was jaren geleden dat we elkaar nog hadden gezien, ik herinnerde me helemaal niets meer over hem. Enkel een schaterende lach, twee schattige lachkuiltjes en zijn chocolade verslaving was me bij gebleven. Wat ik me wel nog herinnerde over onze laatste ontmoeting, was dat ik hem aantrekkelijk had gevonden. Wat was er toch met me? Zag ik alleen mijn broers, Maxim en Steven, of Stijn nu, staan? Maar misschien was Maxim niet eens familie. Ik drukte mijn neus terug tegen het papier aan en las hongerig verder.
Ivan Hopewell, had relatie met Emeralda Lockwood waardoor Maxentius Lockwood (wettige echtgenoot) haar opsloot. Verdween kort daarna spoorloos. Esmeralda L. had één zoon uit haar huwelijk, andere affaire(s?) bleven kinderloos
Ik kreeg bijna tranen van opluchting in mijn ogen, zo blij was ik. Het bewijs had ik in mijn handen, Maxim en ik waren geen familie. Vanaf nu konden we doen wat we wilden.
Maar toen schoot me te binnen dat Mr Lockwood wist wie ik was, en ik wist wie hij was. Hij had vermoedelijk de opdracht gegeven om mijn ouders te vermoorden. En nu stond hij op het punt om nog veel andere mensen om het leven te brengen.. Kon ik wel iets beginnen met de zoon van een miljardair die onder andere mijn ouders had vermoord?
En was mijn broer wel veilig? Mr Lockwood wist zowel zijn echte als zijn nieuwe naam. Toen het tot me doordrong dat mijn bloedeigen broer goed bevriend was met mijn aartsvijand, staarde ik wezenloos voor me uit.
Wat zou Stijn doen als hij tussen Benny en mij moest kiezen?
Wat zou Maxim doen als hij tussen mij en zijn vader moest kiezen? En als Iris zich dan nog eens moeide?
Ik zette het uit mijn gedachten en keek naar de ommezijde.
Missie Lockwood
Ivan en Rose H. zochten motief voor de bomaanslag op Compagnie C, een klein computerbedrijf waar gegevens werden opgeslagen van verschillende personen met een groot vermogen. De volledige database werd verwoest.
De Hopewells slaagden er niet in om de harde bewijzen tegen Mr Lockwood te vinden. Ze werden kort daarna levenloos teruggevonden.
En het leven van mijn ouders ook.. Bedrukt staarde ik naar het blad papier. In rode inkt had iemand met een sierlijk handschrift 'Voldaan' geschreven. Van wie waren deze papieren? Mrs Lockwood of Mr Lockwood? En wat was er voldaan? Ging het over de bomaanslag of over de moord op mijn ouders?
Ik werd gewoon moedeloos van de situatie. In plaats van geheimen te ontrafelen, kwam ik met nog meer vragen te zitten. Vragen waarop ik het antwoord amper vond. Antwoorden die mij het leven konden kosten. Ik trok - plots zenuwachtig - aan een pluk haar. Was ik er dan zo op gebrand om het verleden op te delven?
In de verte hoorde ik Iris iets zeggen. Met moeite concentreerde ik me op haar verveelde stem.
"Als ik zo naar die blaadjes kijk zou ik bijna denken dat je populair en bekend bent."
JE LEEST
Undercover girlfriend •1
RomansaFlora (17) is een undercover agente van MI6. Haar nieuwe missie: uitpluizen met welke duistere zaakjes de steenrijke Mr. Lockwood zich bezighoudt. Daarvoor moet ze contact zoeken met zijn zoon Maxim Lockwood. Maar Flora's missie loopt in het honderd...