Plots merkte ik dat zijn lippen steeds dichter naar me toe kwamen.
Ik had het gevoel dat ik iets over het hoofd zag, maar sloot mijn ogen.
Op het moment dat zijn lippen mijn mond raakte, viel het laatste puzzelstukje bij mij op zijn plaats.
Zijn moeder had waarschijnlijk een relatie gehad met mijn vader.
Kon het zijn dat Maxim mijn halfbroer was?
Flora
Met al mijn kracht duwde ik tegen zijn borstkas. In de war keek Maxim me aan.
"Wil je dit liever niet?"
Ik hoorde hoe de teleurstelling doorklonk in zijn stem.
Toen hij zag hoe ernstig ik keek, verdween zijn nukkige uitdrukking.
"Nee, jawel of wacht, het heeft niet met mij te maken."
Ik beet op mijn lip en dacht snel hoe ik het probleem het best aan hem kon vertellen. Ik had al het vermoeden dat hij goed kon opschieten met zijn moeder, dus de kans was groot dat hij het me zou kwalijk nemen als ik te negatief over haar deed.
"Je moeder heeft een relatie gehad met mijn vader. Ik weet dus niet zeker als jij.. als ik.. nja, als we familie zijn."
Ik had nog nooit zoveel emoties over het gezicht van een persoon zien vliegen.
Eerst kreeg zijn gezicht de uitdrukkingloze fase.
Iets daarna drong de betekenis van mij woorden tot hem door, waarna zijn mond verbijsterd open zakte.
Op hetzelfde ogenblik schoot er een vleugje angst over zijn gezicht.
Toen hij zijn gedachten op een rijtje kreeg, verschenen er lachkuiltjes in zijn wangen.
"Haha, ik geloofde je echt. Je keek alsof je het meende."
Nu was het mijn beurt om verbijsterd te zijn.
Waarom zou ik daarover liegen?
Maxim kende me toch goed genoeg om te weten dat ik zo'n grapjes nooit zou maken, en al zeker niet omdat ik geen andere familie had? Maar blijkbaar had ik me vergist in hem.
Zonder op zijn lachuitbarsting te reageren, liep ik met grote stappen naar het boek waar de brieven in bewaard lagen.
Wild greep ik de bovenste, waar mijn vaders naam duidelijk opstond. Met geïrriteerde passen liep ik terug naar Maxim, die me verwonderd bleef aanstaren. Bijna woedend duwde ik de brief recht in zijn neus.
Iets geschrokken deinsde hij met opgestoken handen naar achteren.
Voorzichtig gluurde hij naar de brief, waarna ik hem in zijn handen propte.
Het kon me niet schelen dat de brief verfrommeld was, ik voelde me ook toegetakeld door die ontdekking.
En dit keer kon ik niets van zijn gezicht aflezen.
Het leek wel alsof het hem niets kon schelen.
Of wist hij het gewoon al de hele tijd, maar bleef hij het spelletje verder spelen?
Mijn ongeduld bereikte zijn hoogtepunt.
Nog steeds hield Maxim zijn blik op de brief gericht, zonder maar iets aan mij te vertellen. En dat terwijl ik wel minstens evenveel ermee te maken had als hij.
Toen ik net op het punt stond om hem omver te brullen uit frustratie, keek hij op.
In plaats van een neutrale blik, zoals de de rest van zijn gezichtsuitdrukking, keek hij me gepijnigd aan.
In zijn ogen zag ik iets tussen wanhoop en angst.
Maar het eerste dat me opviel, was hoe gekwetst hij leek.
Ik wist maar al te goed hoe hij zich nu moest voelen.
"Heb je iets duidelijkere dingen gevonden?"
Zijn stem klonk mat.
Ontkennend schudde ik mijn hoofd.
"Ik heb niets teruggevonden over ons, als dat is wat je bedoeld. Er liggen wel nog juwelen, cadeautjes en andere brieven, maar over jou of mij heb ik nog geen woord gelezen."
Ik zag een nijdige frons op zijn voorhoofd verschijnen.
"We kunnen gewoon geen familie zijn. Ik wil het gewoon niet!"
Het bleef even stil na zijn uitroep.
Toen vroeg hij bruusk: "Weet je misschien in welk jaar ze een verhouding hebben gehad?"
IJverig graaide ik tussen de brieven, op zoek naar de oudste. De recentste die ik tegen kwam, was een uit 2011.
Van vier jaar geleden.
Plots schoot het me te binnen dat ik toen dertien was. En dat mijn ouders op mijn dertiende verdwenen waren na een missie. Kon Mrs. Lockwood er iets mee te maken hebben?
Ik voelde mezelf eensklaps volstromen met haat.
Eerst had ik medelijden gehad met haar en Maxim, maar dat was verdwenen toen ik de brieven ontdekt had. En nu ik te weten was gekomen dat zij hoogstwaarschijnlijk verantwoordelijk was voor de problemen tussen mijn ouders, en misschien zelfs voor hun dood, voelde ik me woedend.
Ik griste een gekreukte brief van tussen de andere en bekeek de datum rechts boven.
1997.
Hun eerste brief.
Maxims geboortejaar..
_______________________________________________________________
We zijn de 3k reads gepasseerd O.o
Thnxxx allemaal :D
JE LEEST
Undercover girlfriend •1
RomanceFlora (17) is een undercover agente van MI6. Haar nieuwe missie: uitpluizen met welke duistere zaakjes de steenrijke Mr. Lockwood zich bezighoudt. Daarvoor moet ze contact zoeken met zijn zoon Maxim Lockwood. Maar Flora's missie loopt in het honderd...