36 ~ Jij weer

707 38 13
                                    

Belangrijke mededeling onderaan!


||Een paar maanden later||

Flora

Ik sleurde Elisa, mijn beste vriendin, mee naar het midden van de dansvloer en gooide me tussen de dansende personen. De muziek denderde om ons heen. We zwierden opgelaten tussen de menigte, giechelend en met een beneveld brein.

In de paar maanden na mijn ontsnapping, had ik meteen weer contact opgezocht met mijn vrienden. Ik had de halve waarheid verteld aan degenen die ik vertrouwde, maar Elisa had alles te horen gekregen. Over mijn broer die hier nog ergens rondliep als de beste vriend van een rotzak, over mijn ouders die koelbloedig vermoord werden, maar ook over Maxim die ik nog amper had gesproken.

MI6 had ervoor gezorgd dat Mr. Lockwood werd gearresteerd. Zijn zoon, Maxim, was vrijgesproken. In tegenstelling tot Benny, had Maxim nog geluk gehad. Benny was er weliswaar in geslaagd om zijn straf te ontlopen, maar overal werd hij gezocht. Hopelijk duurde het niet lang meer totdat hij achter slot en grendel zat voor zijn misdadige praktijken, want ik had nog steeds geregeld nachtmerries. Nachtmerries waarin hij de hoofdrol had en me achtereenvolgens stalkte, mishandelde of opsloot. Elisa was op de hoogte ervan, maar aan haar enige reactie had ik niet veel. Ze toonde wel medelijden met me, maar ze had geen flauw idee van wat ik meegemaakt had de laatste jaren. Voor haar was alles een groot avontuur, en mijn verhalen kwam bij haar over als een spannend boek dat ze las. Wat me wel opgelucht had, was dat ze niet kwaad op me was. Ze was er voor me nu ik haar nodig had, maar over de periode waarin ik haar ongeveer had laten vallen, sprak ze amper een woord. En daar was ik haar dankbaar voor.

Van Maxim had ik in de afgelopen maanden welgeteld twee berichtjes gekregen, maar geen enkel had ik beantwoord. Het was voor mij duidelijk geworden dat het een afscheidspoging was van hem, en ik had me erbij neergelegd dat onze wegen zich gescheiden hadden. Het was voor mij moeilijk om het te bevatten, maar Elisa had me een remedie toevertrouwd.

"Doe gewoon alsof het een vakantieliefje was die je toch nooit meer ziet."

Ik had het geprobeerd. Ik kon was van nature al goed in mezelf dingen wijsmaken, dus het duurde ook niet lang voordat ik het echt dacht. Er zijn jongens genoeg op de aarde. 


"Floraaaa... Kom je?" De hoge stem van Elisa haalde me uit mijn gedachten. Ik keek verdwaasd op en blikte recht in de groene ogen van een jongen die zijn arm bezitterig om Elisa heen had gelegd. Haar schrille giechels zorgden ervoor dat ongemak bij me opborrelde. Iets vertelde me dat hij niet te vertrouwen was, maar ik kon er mijn vinger niet opleggen. Misschien was het zijn lederen jack die totaal niet thuishoorde in een plek als dit, maar zijn gezichtsuitdrukking stelde me ook niet gerustgesteld.

"Ga je al door?" Een hint van teleurstelling en angst klonk door in mijn stem. Ik had geen zin om hier alleen rond te dolen tussen vreemde mensen, maar het idee om mee te gaan met hen deed me kokhalzen. Zeker nu ik de vreemde, kleffe gebaren tussen hen zag.

"Jup, Dennis en ik willen elkaar beter leren kennen", lalde Elisa luidruchtig. Ze zwalpte een eind van me weg, en ik bedacht dat die Dennis waarschijnlijk de enige reden was dat ze nog recht stond. Zijn enige reactie op het 'beter leren kennen', was een brede grijns. Ik haalde enkel mijn schouders op en liep naar een lege hoek. Ze was toch al volwassen, dus waarom zou ik haar dan nog de regels moeten uitleggen? 

Nadat ik minstens een kwartier lekker asociaal de mensen om me heen had bestudeerd, kwam ik tot de conclusie dat ik beter kon vertrekken. Contact leggen met vreemde mensen kon ik totaal niet, en zo te zien was het dan maar beter dat ik naar huis vertrok. Ik stond moeizaam op en slenterde naar de uitgang, maar botste in het donker tegen iemand op. Meteen verstarde ik, terwijl een maar al te bekende stem me de  huid vol schold.


__________

Welke personen kwam er volgens jullie binnen? ^^

Ik hou van cliffhangers :')

Sorry dat het zo schandalig kort is. Hoofdstuk 40 gaan we niet meer halen, maar er komen er nog een paar :) O, en trouwens...


Misschien (hopelijk? ^^) is het voor sommigen leuk nieuws dat ik tijdens het schrijven van dit hoofdstuk inspiratie kreeg voor een tweede deel. Deels omdat er best veel zaken open blijven - zoals Flora's broer- , maar ook omdat ik altijd al een thriller / mysterie  wilde schrijven.

Zowel Flora en Maxim (hoe zou eigenlijk aflopen tussen hen?)  blijven er een redelijk grote rol in hebben -eigenlijk nog steeds de hoofdrollen xD

Het tweede boek zou Undercover Murderer heten, maar gaat prima te begrijpen zijn zonder dit boek. Het zou vooral draaien rond de problemen die het afscheid met MI6 heeft veroorzaakt, een zekere man die Flora uit de weg wilt ruimen, een vleugje Benny, en heeeeel misschien speelt Dennis er een rol in... Ja dus xD


Undercover girlfriend •1Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu