Kapitel 49 // sneek peek

574 21 1
                                    

Don't read, om du inte vill ha reda på vad som händer i kapitel 49....

***Andreas perspektiv***
Utan några som helst undantag sprang min pojkvän genom staden. Okej, sprang var kanske att ta i men mer än att gå var det. Hela tiden höll han mig i handen, vilket så klart betydde att jag sprang också.
''Felix, varför så bråttom?''
Flämtade jag efter en stund. Låt säga att jag inte hade världens bästa kondition.
Felix vände huvudet mot mig och log stressat. Ett leende som definitivt inte var äkta...
''Vi är redan sena.''
Sen ökade han på farten ännu mer och flåsades följde jag efter.

Snart såg jag tack o lov den röda skylten med dom snirkliga bokstäverna på.
'' Friday's ''
Felix saktade in och stannade några meter från dörren. Han vände sig mot mig och såg mig i ögonen.
''Andrea...'' började han och suckade. ''Något där inne kommer få dig att se på mig på ett annat sätt...'' Han viskade nästan.
''Vad skulle kunna...''
Han avbröt mig.
''Ssch... Jag kan inte förklara, men snälla!'' Han tog ett djupt andetag och smekte min hals.
''...Kom ihåg att jag älskar dig.''

Jag visste inte vad jag skulle göra. Så jag bara nickade stumt, undvek hans ögon.

''Kom nu.'' sa han helt utan glädje i rösten. Han var som en levande robot.
Jag nickade igen och följde med honom in.

***
Han ledde mig till ett litet bord i hörnet och beordrade mig att sitta. Det konstiga var att det redan satt en person där.
En man tittade tillbaka på mig med en helt död blick.
Jag studerade honom kort.
Ljust, tunt hår. Bruna, nästan svarta ögon. Blek hy och en rätt så stor näsa.
Han såg snäll ut, och på något sätt bekant.
Han kanske jobbade på mataffären där jag handlade eller körde bussen till Felix.
Han var i alla fall bekant, vilket var ganska skumt.

Jag la en frågade blick på Felix.
Samma leende som förut var placerat på hans läppar.

''Andrea, detta är Tom Moksé...''

''Din pappa.''

Your Dance Fever (The Fooo Conspiracy)Where stories live. Discover now