SANATORIUL

13 3 0
                                    

   Aerul poluat și artificial alături de o culoare verde a unei substanțe gazoase ce intra pe un gemuleț în interiorul camerei în care se aflau legați într-un soi de capsule,ia atras atenția pentru prima oară lui Wallter care s a trezit dintr-un somn profund.
   Se vedea,își vedea reflexia ființei lui în sticla groasă de la capsula în care era așezat,având o masca de oxigen pe față și tot felul de perfuzii în mâini:a început să i se facă și greață și milă în același timp de el însuși.

  Era păstrat în apă,da,mai era apă în interiorul capsulei în care era așezat.
Dar era o apă mai solidă decât cea pe care o găsești în mod obișnuit pe pământ.
Era în același timp mai lichidă decât ceva solid,nu era nici una nici altă.
Ai fi zis ca e jeleu,dar nu era deloc ceva de genul ăsta și nici nu se evapora ca să zici ca e ceva gazos.
Pur și simplu nu știa ce era,părea și intactabilă pentru că n-o simțea:era ca și cum nici nu era acolo.
Simțea o ușoară pișcătură în venă de la perfuziile ce-i erau administrate,iar în același timp se simțea palid,lovit de soartă,doar bun de moarte.
Observă că e chel,nu numai chel,ci ras de tot părul de pe corp,de oriunde de pe corp.
Pielea îi strălucea în reflexia sticlei ca și un bănuț lucios,ca un pește pe care-l scoteai proaspăt din apa mării cenușii.

  Capul greoi și-l mișcă într-o parte, încercând să vizeze celălalte capsule.
În celălalte capsule verzui,umplute cu același timp de lichid solid ce se împrăștia peste trupurile lor inofensive,stăteau atârnați ca și Wallter:Roger și David.
Ei nu păreau încă în stare conștientă,frunțile lor încruntate le trăda durerea înțepătoare la care erau supuși iar corpurile lor lucioase trăda că au fost supuși la același tratament ca și Wallter.

  Analiză puțin sala în care se aflau în acel moment blestemat:era un fel de gresie verde așezată pe pereți,podea și tavan,o gresie fără model și goală.
Toată infrastructura camerei părea în fond să fie bazată pe gemulețul prin care un gaz verde la culoare și el,intra în sala amorțită de un oarecare somn.

"O fi pedeapsa lui Dumnezeu...." soptește încet Roger,deschizându-și chinuit ploapele lipite după un somn ce pare că a durat o bucată de vreme.
Atunci observă și el,cât și Wallter că aveau un fel de cască la ureche,prin intermediul căreia își puteau auzi glasul unul altuia.
Puteau comunica prin ea,cu alte cuvinte:
-Nu e pedeapsa lui Dumnezeu,Roger,stai calm! Zise Wallter ca să-i dea un semn lui Roger de potență,care-și învârti capul spre capsula din care îi vorbea acesta.
Era la fel de mirat cum fusese și Wallter,dar nu la fel de agitat.
-Și dacă ar fi pedeapsa lui Dumnezeu,asta ar demonstra oarecum și nedreptatea lui infinită,de care eram sigur... continuă Wallter,încercând să-și reactiveze simțurile și vocea,vorbind greu,bâlbâindu-se.
Totuși o făcea cu scopul să-l testeze pe Roger,să își dea seama dacă e Roger realul.
Dacă e chiar Roger realul,acest micuț dialog pe care-l provocase Wallter mai avea și scopul să-i dezmorțească și lui capacitățile mintale ce le deținea,mai rapid.
-În fond,Dumnezeu ne pedepsește pe noi pentru propia sa greșeală de a ne crea pe pământ.
În atotștiința sa,știa toată viața mea înainte ca eu să mă nasc,drept vorbind:știa dacă sunt demn de rai sau nu.
-Da,dar cu toate astea ți-a dat libera voință să alegi dacă vrei să-i reprezinți cauza și să fii salvat prin harul său,sau nu... răspunde David,trezindu-se și el,intervenind în conversație,mișcând la fel de greu în capsulă.
-Liberă voință sau nu,asta nu-l scuză de nimic. Continuă Wallter începând să vorbească mai fluent,dându-și drumul la limbă.
Dacă tu acum l-ai putea crea pe al doilea Hitler știind 100% că o să mai cauzeze un genocid,ai face-o?
Ei bine,dacă răspunsul este da:atunci te faci vinovat de toate faptele pe care Hitler le va face,tot răul,toate crimele.
Fiindcă îl puteai foarte ușor împiedica din a le face prin a nu-l crea.
Dacă răspunsul este nu:ei bine,felicitări tocmai ai reușit să fii mai moral decât Dumnezeu.
Dumnezeu vedea dinainte să se nască Hitler ce le comise de el:crimele,holocaustul,rasismul,tot!
Dar misterios de moral prin deciziile sale,l-a creat cu mână întinsă doar ca în final să-l condamne pentru tot răul cauzat și să-l trimită în iadul cu foc veșnic.
-Da tată,răspunde la fel de încâlcit iar David,încercând și el să-și revină la capacitățile-și inițiale:
Dar dacă prin libera lor voință,părinții lui Hitler l-au conceput pe el,Dumnezeu care nu încalcă libertatea de alegere a oamenilor a trebuit să-l lase pe Hitler să se nască pe pământ.
Mai departe,mergând pe același fir,neîncâlcându-i libera voință a lui Hitler a trebuit să-l lase să treacă de partea răului făcând toate atrocitățile sale.
Mi se și firesc mai departe să fie pedepsit!
-Liberă voință,ă? Reia Wallter exercițiul lor de convorbire în ritm nebătător la ochi pentru orice ureche rea ce i-ar fi ascultat:
Dumnezeu e atât de corect încât să nu încalce libera voință a lui Hitler,dar totuși să-l lase pe Hitler să încalce libera voință a milioanelor de evrei uciși în lagăre de concentrare?
-Păi de unde știi tu tată că Hitler nu e biciul lui Dumnezeu,care a pedepsit evreii împlinind blestemul aruncat asupra capului lor la crucificarea lui Isus?
Apoi,de unde știi că Dumnezeu care lucră prin căi minunate,nu a permis moartea acestor șase milioane pentru salvarea a treizeci de milioane?
Zise David revenindu-și deja la capacitățile lui mintale înapoi,realizând încet încet locul unde se află.
-Dar asta ție nu-ți pare a fi o speculație,David?
Per ansamblu,da! Ar putea fi așa cum zici tu,dar n-avem de unde știi.
Ceea ce știm sigur e că Hitler chiar a omorât șase milioane de evrei,fără ca Dumnezeu să intervină deloc.
Cât despre "biciul lui Dumnezeu"... bici pentru cine? Cred că ești destul de conștient că evreii omorâți la Holocaust nu sunt evreii care l-au crucificat pe Isus,nu?
Ci sunt,stră stră stră stră stră stră nepotii lor,ce n-ar merita pedeapsa.
Dar tipic Dumnezeu,tipic providență divina,nu? Să pedepsească vina părinților în copii.

RĂPIREAUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum