1. Proloog

439 8 0
                                    

Het begon allemaal toen onze moeders elkaar ontmoetten. Er is altijd haat tussen ons geweest. Waarom weet ik niet, het was gewoon zo. Je hebt me gekwetst en je hebt het niet eens door volgens mij.

We kennen elkaar als vanaf onze geboortes, maar toch weet je niet wat er met mij is gebeurd, mijn verleden, mijn pijn...

Pov Julia

Zwetend en schreeuwend word ik wakker. "NEEE, NEEE, DOE ME GEEN PIJN ALSJEBLIEFT!" schreeuw ik. Ik begin wild om me heen te slaan. De tranen stromen ondertussen ongecontroleerd over mijn wangen. Ik voel hoe iemand mijn armen vastpakt en ze tegen mijn lichaam aandrukt. "Shhhh" hoor ik in de verte iemand mij sussen.

De tranen stromen nog steeds over mijn wangen en er komen rare geluiden uit mijn keel. "Het is oké, ik ben er. Niemand gaat je pijn doen" hoor ik nu duidelijker. Het is mijn broer, Nico. Ik probeer me uit zijn greep te wurmen, maar hij is te sterk.

Na een tijdje zo gelegen te hebben, ben ik wat kalmer geworden. Ik voel hoe Nico me langzaam loslaat en een pluk haar achter mijn schuift. "Gaat het weer een beetje?" vraagt hij.

Ik knik zachtjes en schuif de dekens van me af. Ik heb het heel heet gekregen, omdat ik aan het hyperventileren was. Overal zijn littekens te zien op mijn lichaam, vooral omdat ik zo onhandig ben, maar dat is niet de enige reden. "Zal ik je weer alleen laten?" vraagt Nico en ik schud mijn hoofd, 'nee'.

"Oké, ik blijf wel tot je in slaap valt" zegt hij en geeft me een kusje op mijn voorhoofd. Ik trek de dekens weer over me heen en sluit mijn ogen. Na een tijdje val ik gelukkig in slaap.

Ik zal me ondertussen even voorstellen. Ik ben Julia Moretti en jullie vragen je misschien af wat er zonet is gebeurd. Ik krijg vaak paniekaanvallen en flashbacks. Dat kunnen willekeurige momenten zijn, als ik me wat herinner en vaak 's nachts of als ik slaap.

Ik heb het zwaar gehad vroeger, nu nog steeds, maar vooral vroeger denk ik. Op school werd ik gepest en ben ik misbruikt door mijn toenmalige vriend.

Ik vertrouw bijna niemand meer, behalve mijn broer en Arthur. Yup, Arthur Leclerc. En als je denkt, Julia, waar zijn je ouders in dit rijtje? Mijn ouders zijn eigenlijk altijd weg voor zakenreis. Ze hebben een goedlopend bedrijf, waarbij ze miljoenen verdienen.

Ik werd vanaf jongs af aan al 'gedumpt' bij de familie Leclerc, ik heb zelfs mijn eigen kamer. Pascale is als een tweede moeder voor me. Ik kan haar om 4 uur in de nacht bellen en ze zou komen. Ik kon altijd goed overweg met Arthur en Lorenzo. Arthur is een schat van een jongen. Omdat ik daar al vanaf jongs af aan kom, hebben we elkaar echt goed leren kennen. We zijn allebei even oud, wat misschien ook meetelt.

Charles is 3 jaar ouder, daar zitten dus wat meer jaartjes tussen. Charles heeft mij altijd al gehaat. Waarom weet ik niet. Het begon rond de tijd dat ik 7 was. Hij was al 10 en dus ook volwassener.

Omdat ik dus zo vaak bij de familie Leclerc kom, eigenlijk bijna woon, ben ik ook beste vrienden met Pierre, Pierre Gasly. Wij konden vanaf het begin al meteen goed met elkaar overweg. Ik kan alles aan hem kwijt en hij weet ook alles van me, maar dan ook echt alles.

Hij staat altijd voor me klaar en ik voor hem.


🏎️
Heyhey, hier het eerste deeltje. Ik hoop dat jullie het een beetje leuk vinden. Ik ga mijn best doen om te uploaden, maar ik zit helaas al in 5 Havo, wat betekend dat ik examen moet gaan doen. Anyways, ik hoop dat het een beetje een leuk eerste deel is,
Joejoe
🏎️

Lights out, helmets on ~ Charles LeclercWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu