16. Bölüm

186 9 72
                                    

Yenen yemeğin ardından bir kaç haftadır ki olan düzenime bir fark atıp odama çıkmak yerine çaya katıldım .

Zade annemin,  umutla baktığı gözlerine ses etmedim , usulca başımı sallayıp onayladım .

"Alya gelmiyor musun ? "

Yusuf Mirza'nın yorgun sesi kulaklarıma nüfuz ettiğinde yerime daha çok yarıldım.

"Yok çay içeceğim. Sen git ."
Yüksek ihtimalle çalışma odasına gidecek olsa da havaya kalkan kaşları ile etrafı süzdü.

"E hani çayın? Gül , yengene ve bana da bir bardak doldur bari ."

Yavaş adımlarla babamın yanında ki boşluğa oturduğunda gözleri bendeydi .

Güzel tercihdi Gül. Bu konakta hududunu bildireceğim insanlar listesine yazdırmıştı kendini.

"İyisin inşallah kızım, okulun nasıl gidiyor ?"

"İyi gidiyor çok şükür." Dedim yalandan , silik bir sesle . Gözlerim kumamı buldu . Benim karşımda çay içebilmesi anlık bir hırsla gözlerimi doldururken yanımda boşlukta haraketlilik hissettim. Gelen çayımı alırken bir kez olsun yüzüne bakmadığım görümcem tepsiyle birlikte uzaklaştı.

Saçlarıma tırmanan minik eller ile istemsizce gülümsedim.

"Sana arabamı getirdim." Heyecanlı sesi ile kucağıma bıraktığı arabayı kavradı ellerim.

"Aras sırası değil anneciğim çay var." Bu konakta hiç bir şey düzgün işlemiyordu ki zaten.  "Sorun değil ." Diye mırıldandım. Küçük yakışıklı prensim bana arabasını göstermek istiyorsa g9sterebilirdi.

"Çok güzelmiş , çok hızlı gidiyordur bu şimdi."

Saçlarını buyurgan bir hava ile geriye iteledi. Murat'ın kopyasıdı bu çocuk. Isırılmalıl yanaklarını şişire şişire konuşmaya başladı.

"Merak etme Alya seni büyüyünce gerçek arabamla gezdireceğim."

"Aras teyzecim uyku saatin geliyor , gel hadi ."

Sevdanın her an buraya gelecekmiş gibi eğimli olan eğimli bedeni ile gözlerim ortamı süzdü.

Erkekler kendi aralarında bir sohbetteyken zade anne ve Lala bir şey konuşuyordu . Avşin , gül ve sevda üçlemesinde yalnız kalmıştım.

"Saat daha 8 bile olmadı ."  Umursamaz sesim gerekli ilgi merceğine ulaştığında Arasa dizlerim üzerinde daha rahat bir konum sağladım  .

"Artık 8 buçuk da uyuyor Alya."  Avşin ablanın sesi ile uyumak istemediğime dair mırıltılar çıkaran Aras gerekli cevabı verdi diye düşünüp çayımdan büyük bir yudum daha aldım.

Sevda'nın ayaklanıp Arası çekiştiemesi ile gözlerim şokla büyüdü. Anaç bir tavırla daha çok sardım çocuğu .

"Hadi teyzecim uyku saati ."

"Teyze istemiyorum uyumak."

Bu kız bana alenen meydan okuyordu .

"Aras ne zaman uyumak istiyorsa o zaman uyur , bugün amcasından ona izin." En başından beri bizi izlediğini yeni fark ettiğim adam ile diğerleri gibi duraksadım.

Boynu bükük geri çekilen sevda ve kucağımda sevinç nidaları atan Aras ile kocaman gülümseyip başına bir öpücük kondurdum.

" Hazır ayaktayken Alya'nın çayını da tazele Sevda." Kapının eşiğinden geri dönüp hırsla bardağımı aldı. Hızlı adımlarla tekrar çıkarken Azad abinin onaylamaz bakışlarını gördüm.

zahiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin