Claudia's synsvinkel:
"København har godt nok mange parker?" Jeg grinede og nikkede mig enig. "Der er Kongens have, Fælledparken, Botanisk have osv!"
Han kiggede nysgerrigt rundt. "Hvad hedder den her så?" Spurgte han. "Lige nu går du i Fælledparken, og derover har du spillet for ikke ret lang tid siden"
Han så helt overrasket ud. "Det er Parken!" Sagde han overvældet. "Kan vi ikke gå derind?" Spurgte han nysgerrigt.
"Vi kan da godt se om der er åbent? Og om de overhovedet vil lukke os ind?" Svarede jeg og gik over imod hovedindgangen.
Jeg rev i døren og den gik op. Vi gik ind på banen, hvor der tydeligvis snart skulle spilles en kamp.
Der stod én mand og lavede et af målene med en skruetrækker. Han fik øje på os og kom hurtigt over.
"I har ingen adgang her!" Sagde han ophidset. Jeg viste ham mit legitimationskort og hurtigt faldt han ned igen.
"Velkommen, Claudia Hørlyck!" Sagde han og gik igen. "Sikke et temperament den lille mand havde!" Hviskede Niall for at han ikke skulle høre det.
Jeg fniste lidt. Niall fandt hurtigt en bold og prøvede at udfordre mig til at spille. "Niall, jeg kan ikke spille fodbold!" Svarede jeg om og om igen.
"Jo, kom nu!" Svarede han bare og tilsidst gav jeg op. Jeg spillede lidt mod ham - og lad os bare sige at nogen vandt 20-0...
Tilsidst satte vi os op på tilskuerrækkerne, hvor vi bare sad og snakkede. "Jeg har aldrig set Danmark fra den her synsvinkel?" Sagde han pludseligt.
Jeg kiggede undrende på ham. "Hvad mener du?" Spurgte jeg. "Folk udefra har altid troet at I er det lykkeligste land og at I alle sammen har blond hår og blå øjne? Men det har I jo overhovedet ikke?"
Jeg nikkede mig enig. "Første gang jeg var i England, troede folk ikke på at jeg var fra Danmark fordi jeg har rødt hår og grønne øjne, og jeg er stædig som et æsel..."
Han nikkede sig enig. "Hey? Det er meningen du skal sige: Nej, du er ej, love!?" Svarede jeg ironisk og grinede.
"Så ville jeg jo lyve?" Jeg gav ham et dask på overarmen og lavede surmule. "Oh, er Claudia lidt sur nu?" Spurgte han med en flabede babystemme.
Jeg nikkede ironisk. "Oh, kom her!" Niall åbnede sine arme imens han lavede en flot dobbelthage.
Jeg grinede imens jeg krammede ham. Jeg kyssede ham på munden to gange og én gang på næsen.
"Niall, vil du være min date til aftnens Elle Style Awards?" Han kiggede undrende ned på mig. "Er det ikke et awardshow omkring mode?" Jeg nikkede.
Hans bryn lettede. "Jo, modeller der får priser - det vil jeg ikke gå glip af!" Svarede han overvældet.
"Så siger vi det" Svarede jeg og kiggede grinende på ham.
@Claudia-Horlyck: Hanging out before Elle Style Awards. Glad to be back in Denmark with the lovely @NiallOfficial
YOU ARE READING
Mommy's Job || n.h
FanfictionClaudia Hørlyck er Helene Hørlyck's datter. Hun er lige blevet færdig med skolen og vil nu i praktik. (I denne historie er det kun Helene og Claudia, da jeg ikke kender hendes familie godt nok. Der vil også være en opdigtet lillebror)