💍BUNYI azan berkumandang mengejutkan aku dari tidur. Aku mengerling sebelah. Kosong.
Kerut kening aku. Pagi-pagi dah hilang.
Aku mengeliat terlebih dahulu, merengang sendi otot. Naik lenguh satu badan, ramai sangat pelanggan semalam.Kaki aku dilunjurkan ke bawah lalu mengatur langkah keluar dari bilik.
Aku mula bergerak ke bilik pejabat Fateh. Semalam elok je aku balik dari kerja tidur atas katil, pagi ni dah hilang.
Pintu bilik itu dibuka perlahan. Aik kosong jugak. Mejanya pun kemas je.
Ke manakah dia pergi?
Kepala yang tidak gatal digaru. Suami aku kena culik ke. Atau aku yang masih mamai. Pipi aku ditepuk perlahan. Sakit.Jadi kesimpulannya aku tak mimpi la.
"Duk intai apa?" Soal Fateh tepat ditelinga aku. Terangkat bahu aku.
Sepantas kilat aku pusing 360 darjah menghadap muka Fateh. Bahu Fateh aku tepuk, mengaduh dia.
"Eii apa ni, pukul kiter. Pagi-pagi dah kena pukul, bini orang lain bagi kiss." Bahunya digosok. Alahh manjah betul cucu Khatijah ni.
Aku memutar mata. Gatal.
"Tak payah nak gatal sangat. Ni awak pergi mana?Saya bangun awak dah hilang." Aku mula soal.
Fateh ukir senyum gatal. Dia melangkah kedepan mendekatkan jarak dan aku apa lagi undur la. Tapi nasib tak belah pada aku, tersangkut kat dinding pulak.
Jadi sekarang aku kena kepung.
"Eii apa ni!" Marah aku. Kecut pulak tengok keadaan sekarang ni.Tersangat intim beb.
"Kenapa rindu eh."
Aku mendegus geram.
"Tak ada masa nak rindu, saya nak ajak solat subuh. Dah la ketepi saya nak solat sendirian la." Tanggan Fateh aku tolak tepi tapi apala kudrat aku sangat nak dibandingkan kudrat Fateh nih.
Fateh merapatkan lagi wajahnya dengan aku. Mata aku ditutup kemas. Abah Hawa takut!
"Tunggu,kita solat berjemaah." Beritahu Fateh perlahan di telinga Hawa. Siap ditiup lagi. Meremang bulu telinga aku.
Fateh mula menjarakkan dan tinggal Hawa yang masih sesak nafas sorang diri.
Aku hentakan kaki geram. Saja nak kenakan aku. Pagi buta dah buat aku naik darah.
🦋🤍🦋🤍🦋🤍🦋🤍🦋🤍
AKU menbuka selbelt dari melilit pinggang.
"Jom." Ajak Fateh. Tak sempat Fateh menbuka pintu aku melelar tangganya.
Bukan nak gatal eh.
"Kenapa?" Soal Fateh. Wajahnya Hawa macam takut. Kenapa ada hantu ke?
"Buat apa datang sini?"
Fateh ukir senyuman manis.
"Soalan ke cemburu ni. "
Aku mendengus geram.Sempat lagi buat lawak tak seberapa lawak ni.
"Eii bebetul la."
"Sarapan la sayang oii."
Aku masih tak senang. Perlu ke sarapan kat sini. Rumah pun boleh aku masak.
"Cer cakap kenapa ni Hawa. Nampak takut je"Fateh mula soal lagi. Pelik dengan perangai bini dia ni.
Aku lepaskan keluhan. Memang aku takut pun sekarang ni.
YOU ARE READING
OG| HAWA
Romance2 BOOK : HAWA AL FATEH UTHMAN |HAWA HUMAIRA sinopsisi dalam yee hehehehhe no plagiat❌