49 | HAWA

62 5 0
                                    


                                    💍

TOK! TOK! TOK! TOK!

Bunyi ketukan yang kuat dari luar membuatkan Hawa terjaga dari lena.

Aku menghala nafas keras. Baru saja dia mahu menjemput lena, sekarang muncul pulak melaun mana datangnya.

Dengan malas-malas aku bangkit dari tidur lalu melangkah ke arah pintu tamu sebelum dibukanya.

Buka saja pintu, terjengul muka Fateh.

Bulat mata aku memandang sekujur tubuh yang memakai pakaian santai.

Terkedu aku seketika.

"Kenapa datang sini?" Bergetar suara aku bertanya apabila dipandang lama oleh Fateh.

Mata bundarnya tajam melihat aku. Tergugat saya.

"Saja. Nak jumpa bini tak boleh ke?" Soalnya sinis

"Ingatkan dah lupa bini." Balas aku turut sinis.

Dia main sinis dengan kiter ye.

"Orang tu yang tak sudi kita datang. Kiter nak buat macam mana." Ajuk Fateh.

Kedua akis hampir bersatu mendengar jawapan Fateh. Dia merajuk la ni.

Nak aku pujuk la ni ye.

Memang idok lerr.

"So. Berambus." Ringkas dan padat.

Gigi dikacip geram dengan sikap ego Hawa.

Pintu yang hampir ditutup namun cepat dihalang oleh Fateh menggunakan lengannya.

"Eiii nak apa ni. Balik la. Orang nak tidur tahu tak. Menganggu je." Marah aku. Mengacau betul.

Kalau nak merajuk suruh Ainul pujuk. Kenapa cari aku.

"Abang nak tidur sini."

"Tak boleh."

Namun Fateh endah tak endah saja dengan tolakan Hawa.

"Eiii Fateh balik laa rumah awk. Saya nk rehat la."

"Boleh tapi Hawa kena ikut abang balik jugak. Seorang isteri haruslah disamping suami. Faham."

" Whatever." Balas aku sebal. Aku mula mengatur langkah tempat tidur aku. Bersepah betul ruang tamu aku ni. Dengan batal bergolek ke bawah.

Buas betul. Tanggan aku mula mengemas barang-barang bersepah. Memalukan betul la, mesti dia mengata aku tak pandai jaga rumah kan.

"Kenapa tidur atas sofa nih? Nanti sakit badan tau."

"Saja." Balas aku dingin.

Fateh mula menghampiri aku. Tapi sikit pun aku tak layan. Suka hati hang la nak buat apa pun.

"Ubat apa ni?"

OG| HAWA Where stories live. Discover now