💍ISA menaggalkan cermin matanya yang terletak atas hidung mancungnya dan cermin mata itu diletak di atas meja. Badanya diregang untuk menbetulkan sendi urat.
Lega kejap. Berjam-jam dia menghadap laptop depannya. Dah naik pinar matanya.
Isa hela nafas.
Dia penat tapi dengan menghadap kerja dia dapat melupakan semua masalah yang berlenggu dalam fikiran dia sekarang.
Semalam dia jumpa kawan tapi kawan dia tu Siti Ainul.Dia terpaksa tipu Hawa. Entah laa tak sampai hati nak beritahu jujur akan hal ni.
Dia tahu bukan Hawa nak benda semua ni, dia pun tak nak. Dia pun terkejut. Cuma dia ambik jalan mudah dengan terima hati terbuka. Sebab dia tahu semua ni terjadi adalah punca dia, mungkin ada orang dendam dengan dia.
Disebabkan dia, hidup Hawa pulak jadi musnah. Disebabkan rasa bersalah ni dia mahu jadi suami yang dapat menbahagiakan Hawa Humaira.
Dia pun tak tahu sampai bila perkahwinan ini kekal. Tapi selagi kami sah selagi itu dia mahu jadi suami yang terbaik biarla sementara pun.
Dan rahsia hubungan dia dengan Ainul pun biarla menjadi rahsia. Entahla dia tak tega untuk beritahu. Dan Ainul pun dia tak cerita langsung akan hal ni.
Dia keluar semalam pun hanya untuk pujuk hati Ainul yang merajuk sebab cancal date pagi semalam.
Dia ada jugak tanya pasal malam dia kena tangkap basah tu, ke mana Ainul pergi. Katanya dia balik kampung, ayah saudaranya jatuh sakit. Telefon Ainul pulak mati. Dia pun malas soal banyak hal ni, takut terbongkar pulak rahsianya. Jadi senang kata dia tukar topik saja.
Telefon yang berdering mengejutkan Fateh dari khayalannya.
Pesanan Hawa dibuka.
HAWA
-Saya balik lambat malam ni. Pelanggan ramai. Masakan untuk malam saya dah siapkan, awak cuma perlu panaskan saja.Fateh tarik senyum. Macam ni eh rasa ada isteri. Makan minum pakaian semua dijaga rapi. Tak perlu lagi dia pening fikir pasal baju pasal makanan, semua sudah tersedia dengan rapi sekali.
Kalaula dulu dia terima cadangan Ainul berkahwin mesti dia sekarang sudah bahagia dengan Ainul. Dan mungkin semua ini tak jadi.
"Ainul."
Matanya dipejam rapat. Sungguh dia serba salah dengan teman wanitanya.
🤍🦋🤍🦋🤍🦋🤍
TOMBOL pintu dibukak perlahan.Gelap. Mesti Fateh dah tidur. Yelah sekarang pukul 1 pagi hang rasa. Kau sorang je belum tidur lagi ni .
Kali pertama setelah jadi bini orang aku balik selewat ini. Kalau abah tahu memang mampus aku kena bebel.
Nak buat macam mana boss aku tu baik samgat. Dia celebrate kan kitaorang makana lepastu bagi duit bonus. Aku apa lagi memang hulur tanggan la.
Aku pandang sejenak tubuh Fateh yang berselimut litup. Lena betul dengan aircond dipasang suhu sejuk.
Baju busuk aku dibuang dalam bakul baju. Lalu aku ambik tuala di tempat penyidai dan masuk dalam tandas. Masa untuk menyiram.
Selesai saja aku mandi aku keluar dengan berpakaian sudah lengkap. Haih ringan rasa kepalanya.
Baru saja aku mahu gerak ke katil aku dengar pintu bilik dibukak dari luar. Dan terjenggul muka Fateh yang masih ngatuk.
Bulat mata aku pandang Fateh yang berdiri tegak di hadapan aku. Kalau Fateh depan aku yang atas katil tu sapa. Silih berganti aku lihat.
Jangan-jangan hantu tak.
Dahi aku dijentik Fateh. Mengaduh sakit aku.
"Apa awak ni!" Marah aku. Dahi mulus aku, digosok. Sakit tahu tak mesti dah merah ni.
Nak beritahu nenda
Eh..
"Ingat saya tak tahu apa awak fikir. Saya pergi turun bawah, minum air dahaga pulak.Ni dah lama ke sampai?"
"Tak la baru je."
"Jom la tidur." Fateh mengatur langkah ke katil. Badanya dihempas atas katil dan mengambil posisi belakangi aku.
Aku turut ikut Fateh. Tapi tak adala aku nak hempas badan aku tu mahunya katil ni runtuh nanti.
Aku bukak lampu katil disebelah aku. Aku ni tak boleh kalau tidur tak bukak lampu. Entah la sebab apa.
Manakala sebelah Fateh ditutup lampu. Dia minat tidur dalam gelap katanya dia tak lena nanti.
Setiap orang minat dia berbeza.
Selawat dk agiih tuu 🤨
✨❤️ *۞اَللهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّد ٍ وَعَلَى آلِ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ ۞🖤
21 | 1 | 24🦋
YOU ARE READING
OG| HAWA
Romance2 BOOK : HAWA AL FATEH UTHMAN |HAWA HUMAIRA sinopsisi dalam yee hehehehhe no plagiat❌