💍FATEH hempas tubuhnya kasar atas sofa seraya melepaskan keluhan.
Matanya ditutup. Penat. Lelah.
Bagaikan terkena renjatan pantas saja Fateh bangkit dari sofa. Dia terus berlari ke biliknya.
Pintu biliknya dibuka kasar.
"Hawa!" Panggil Fateh kuat. Setiap penjuru dicarinya. Kosong.
Fateh turun balik ke dapur turut kosong. Turun naik nafas Fateh.
Sekali lagi Fateh hela nafas. Macam mana dia boleh lupa Hawa ada di rumahnya. Sudah dia janji mahu bawa Hawa keluar makan.
Fateh tarik kerusi di dapur. Kepalanya jatuh atas meja makan. Satu satu masalah menimpa padanya.
Semalam dia tak balik sebab Ainul tiba-tiba sakit kepala dan terus bawa dia ke hospital. Ingatkan sakit biasa je eh kena tahan wap pulak. Ainul pulak takut tidur sorang terpaksa la dia teman.
Telefon bimbit dia pulak mati. Tiba-tiba tak ada beteri pulak.
"Apa patut aku buat ni." Merungut Fateh perlahan.
🤍🦋🤍🦋🤍🦋🤍
TIN TON! TIN TON! TIN TON!
Aku merengus kasar. Masa orang nak berehat la ada orang nak datang. Tak boleh ke bagi aku rest kejap.
Masalah betul!
"Kejap! Tak boleh sabar betul la." Pintu rumah dibukak dengan kuat. Nak tengok manusia mana yang baru jumpa loceng rumah ni.
Rasanya aku tak ada beli barang dalam talian pun.
Bulat mata aku memandang sekujur tubuh yang berdiri tegak depan pintu rumah aku. Pantas saja aku mahu tolak tapi Fateh lebih tangkas turut menahan.
"Eii awak buat apa kat sini ah? Pergi balik!" Halau aku kasar. Sekali lagi aku cuba tolak tapi apa la sangat kekuatan aku ni.
"Wife saya kat sini kan so saya datang sini." Jawab Fateh senada seraya dia memasuki dalam rumah sewa aku.
"Baru ingt bini. Pergi laa dekat buah hati. Cinta hati kan tenggah sakit." Sinis aku. Kalau si Ainul tu tak expose kat status whatsapp sampai ke sudah aku tak tahu.
' Dugaan, tiba-tiba kena tahan wad mujur ada bakal tunang. Awak ada? Jangan jealous heheheh😝'
Haah kau sorang je ada.
Btw itu suami aku tahu tak. Rasa nak je balas caption tu tapi kena sabar.
Fateh hala nafas.
"Okey im sorry. Semalam Ainul dia.." Tak habis Fateh habiskan ayat, Hawa potong.
"Tak habis-habis dengan Ainul! Ainul itu Ainul ini! Pastu saya macam mana? Kalau awak risau sangat kat dia pergi kahwin dengan dia tapi ceraikan saya dulu!" Balas aku lantang
"Hawa Humaira!" Ternaik nada Fateh. Kiter datang sini nak pujuk dia, dia pulak tak habis cakap cerai.
"Apa! Leave me alone Fateh. Kalau awak anggap saya ni tempat puaskan nafsu awak, you wrong Fateh. Pergi kahwin dengan Ainul, perempuan yang awak cintai itu."
"Hawa watch your words." Tertahan nada Fateh. Dia tak pernah anggap Hawa sebagai teman tempat tidur. Dia jalankan tanggunjawabnya penuh dengan rasa cinta.
Faham tak?
Ainul is past.
Cinta terhadap Ainul dah lama mati.
Cuma untuk beritahu hal itu dia perlukan masa yang sesuai.
"Apa? benda betul kan." soal aku dengan nada lirih.
"Pergi balik Fateh. Ainul perlukan awak." Hawa angkat kaki dan naik ke bilik. Lebih baik dia tidur, dari tadi lagi kepalanya sakit.
Tiba ditingkat atas, Fateh menbuka perlahan pintu bilik Hawa lalu menjengkulkan kepalanya sedikit. Mahu pastikan Hawa ni tidur ke belum.
Kan masuk tak bagi salam tak pasal berlaku perang pulak.
Nampak saja Hawa yang tidur lena atas katil, lepas nafas lega Fateh.
Pintu bilik Hawa ditutup perlahan supaya tidak menganggu lena Hawa.
Fateh mengatur langkah ke arah katil Hawa. Tepi Hawa dia labuh duduk. Selimut di betulkan sedikit.
Wajah Hawa ditelitinya.Tidur pun cantik binin dia ni. Masa dia tidur je lah dapat tengok dekat macam ni, kalau dekat mahunya kena hentam.
rindunya dengan Hawa yang dulu.
Hawa yang suka bergurau
Hawa yang suka senyum.
Hawa yang suka bercakap.
Hawa yang suka memasak sambil nyanyi.
Semua rindu.
Ini smua berlaku punca kau Fateh.
Dia berubah semua sebab kau.
Kalaulah dia berterus terang terlebbih awal mesti masalah ini tak akan muncul.
Sekarang semua benda dah terlambat. Apa yang harus dia bbuat pun dia tak tahu.
Dahi licin Hawa dicium lembut.
"Trust me sayang i love you so much.Please dont leave me. " Bisik Fateh lembut.
Dia sayang Hawa tapi dia tak sanggup melukai hati Ainul.
"Please bertahan sayang. Sikit je lagi. Semua keadaan akan kembali macam sedia kala."
Selawat dk agiih tuu 🤨
✨❤️ *۞اَللهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّد ٍ وَعَلَى آلِ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ ۞❤️
12 | 7 | 24 🦋
YOU ARE READING
OG| HAWA
Romance2 BOOK : HAWA AL FATEH UTHMAN |HAWA HUMAIRA sinopsisi dalam yee hehehehhe no plagiat❌