7 | HAWA

164 33 6
                                    


💍

          
            PELIPIS kepala diurut perlahan. Ini mesti gara tak cukup tidur lah ni. Ni semua gara-gara semalam banyak betul tempahan. Sudahla last minute.

Nasib baik ramai tanggan yang bantu. Kalau tak aku rasa tidur kat cafe dah ni.

Ingatkan hari ni boleh la tidur dengan sepuas-puasnya. Tapi itu hanyala angan mak jenum. Aku sudah janji dah duit abang Bad pun aku dah guna. Macam mana pun aku kena pergi jugak kenduri tu.

Rambut aku diikat kuda. Bagi kemas. Baju kurung moden aku turut dibetulkan. Beg tanggan turut dicapai.

Pintu bilik ditutup kemas, aku mula mengatur langkah ke ruang tamu. Rumah ni satu tingkat je.

"Eh Hawa nak pergi mana? Cantik-camtik macam ni?" Soal Encik Hashim yang baru sampai dari solat di masjid.

"Haa ni Hawa nak pergi kenduri kawan abang. Dia suruh Hawa pergi sebagai wakil." Beritahu aku. Almari kasut aku bukak. Sandal warna hitam aku capai.

"Hawa okey ke pergi kenduri kawan Abang Bad. Bukan Hawa kenal pun."

"Hawa okey je. Lagipun Hawa kenal je dia, kawan abang Bad tu perempuan. Pernah juga berbual dengn dia dulu."

"Kalau kamu dah cakap macam tu okey la. Hati-hati."

"Ye abah. Ni Hawa dah masak untuk abah nanti abah makan ye.Pasti ubat pun Hawa dah siapkan atas meja jangan lupa makan." Pesan aku.

Selepas ibu aku dijemput ilahi aku la ibu aku la anak dan aku la doktor. Walaupun agak berat sebenar galah tugasan ini dengan kerja lagi tapi syukur aku ada abang yang turut bantu juga.

"Baik la doktor. Dah pergi la nanti lewat pulak balik."

"Yelah, orang nak pergi la ni. Ingat jangan lupa makan." Tanggan Encik Hashim disalam.

🤍🦋🤍🦋🤍🦋🤍

         
          KERETA aku berhenti di tepi jalan. Nasi baik jalan malam ni agak lenggang ye.

Kepala aku diurut perlahan. Semakin berat rasa kepala aku ni. Badan pun rasa panas sejuk je ni.

Ha mesti nak deman ni.

Nasib sempat jugak jumpa mata dengan kawan abang tadi. Makan pun tak, ambik air je sikit. Kalau abang tahu aku duduk sementar je kat sana mesti kena tarik 400 tu.

Malang. Tapi tak apa kita senyap je.

Di dalam kereta, aku lihat di sebelah kiri aku ada hotel. Nampaknya bukan macam hotel bajet tapi hotel mewah. Aku rasa, aku kena tidur dulu baru boleh gerak ni, rumah aku dari sini pun jauh lagi.

Tidur dulu baru gerak semula.

Hemm nasib laa habiskan duit aku separuh dari gaji.

"Eh kena call abah dulu."

Aku seluk telephone dalam beg tanggan. Aku mendecit geram. Haih masa ni la tak ada beteri nye.

Aku hela nafas. Masih berkira-kira.Tak apa dalam sejam lebih aku tidur then aku check in.

Selesai masalah.



🤍🦋🤍🦋🤍🦋🤍

           FATEH memasuki kawasan parking lot jauh dari kawasan hotel . Matanya meliar mencari seseorang.

Sebentar tadi Ainul tiba-tiba hantar mesej mahu berjumpa dengan dia . Katanya ada hal penting nak bincang . dia setuju sahaja permintaannya mungkin memang betul ada hal penting jadi dia decide berjumpa berdekatan dengan Hotel Grand . Nak jumpa luar pun memakan masa nanti tak pasal nenda cari dia pulak .

Dia melihat jam di pergelangan tangan dia . Sudah tiga minit tapi bayang dia pun aku tak nampak lagi . Sudah lah tempat ni agak sunyi dengan lampu samar lagi . Seram betul . Macam tempat rakam cerita hantu memang sesuai sangatlah.

Fateh merenggus geram . Orang call tak angkat . Ingat dia guard ke apa tunggu depan parking ni . Lebih baik dia masuk dalam hotel boleh jugak aku duduk daripada tercegat depan ni . Hantar mesej pun satu tick .

Ainul nak mainkan dia ke apa?

Tapi apa functionnya . Tak akan sebab cancel keluar haritu .

Haihh Ainul bukan orang macam tu. Mesti ada masalah tenggah jalan tu mungkin sebab tu lambat .Maybee lahh.

Fateh berjalan kedepan, berharap ada kerusi boleh dia menampug kaki dia sekarang ni . Rasa macam nak patah dua kaki aku ni .

Saat dia mencari bangku tiba-tiba bunyi sesuatu di belakangnya . Dia berhenti bergerak . Terasa ada seseorang mengekorinya . Tidak sempat Fateh pusing belakang melihat siapa , mulutnya ditekup dengan kain . Apa sudah terjadi?

Badannya dipeluk ketat. Dengan tangan satu lagi menekup mulutnya . Fateh cuba untuk berlawan tapi bau dari kain itu buatkan badannya jadi lemah . Nafasnya semakin sesak .

Ingatannya terlintas kepada Ainul . Berharap Ainul lambat lagi sampai . Bahaya dia nanti. Dia tak nak apa-apa terjadi pada Ainul . Dia lelaki tak apa, apa lah boleh buat kat dia lainlah perempuan.

Semakin lama rontaannya tidak kuat badannya semakin lemah dan sekarang ni berserah kepada tuhan . Apa-apa pun terjadi dia reda .

Semoga semua baik-baik saja .



Selawat dk agiih tuu 🤨

✨❤️ *‎۞اَللهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّد ٍ وَعَلَى آلِ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ ۞🖤

10 | 1 | 24🦋

OG| HAWA Where stories live. Discover now