32 | HAWA

105 7 0
                                    


💍


HAWA memejam mata, menikmati angin malam di negara Thailand.

Selesai saja aku tunaikan solat isyard terus aku keluar dari bilik, berdiri di balkoni.

"Tak sejuk ke sayang duduk kat luar ni?" Soal Fateh seraya memeluk pinggang Hawa.

Hawa lempar senyum manis kepada Fateh seketika sebelum memandang ke luar semula.

"Tak la. Biasa je. Cuaca dia sama je la kat Malaysia."

"Tapi malam ni lagi sejuk la sayang. Kan baru hujan tadi. Jom masuk sayang nanti awak demam pulak. "

"Ala kita candle laa dulu."

"Candle apa masa ni sayang oii. Cer tengok jam dah nak masuk pukul satu dah. Tak mengantuk ke?Tak penat?"Semakin ketat pelukan Fateh terhadap Hawa.

Aku menggeleng kepala.

Tipula tak penat. Selesai saja persepsi belah Fateh, terus kami simpan-simpan baju untuk gerak ke airport hari esok.

Penat persepsi pun tak hilang lagi ni tambah lagi jedlag pulak.

Keadaan sepi seketika. Sama-sama melayan emosi sendiri.

"Awak. " Panggil aku perlahan.

Fateh mengguman perlahan.

"Sayang saya tak?"

"Giler tak sayang baby besar saya ni."

"Janji, tak akan tinggal saya."

"Janji sayang."

"I love you."

"I love you more and more."

Aku ketawa kecil.

"Banyaknya dia punya more."

"Mesti ahhh kitakan sayang kita punya baby ni. Baby besar dah ada, baby kecil je tak ada lagi." Fateh mula senyum mengusik.

"Tak ada rezeki lagi."

"Rezeki tak akan jatuh bergolek, kalau tak usaha kan sayang."

"Yup tapi... Ahhhh!" Tersentak aku apabila tubuh aku tiba-tiba diangkat oleh Fateh.

Mahunya tak kejut kiter.

"Jom kita usaha. Mana tahu dapat Fateh junior made in Thailand ke."

"Fateh turunkan saya!" Makin galak aku teriak.




🦋🤍🦋🤍🦋🤍

SELESAI saja menjelajah tempat-tempat menarik di negara Thailand, kami berhenti di sebuah restoran yang menjual makanan yang halal.

Masa untuk mengenyahkan perut pulak

Penat berjalan ke hulur hilir.

OG| HAWA Where stories live. Discover now