9.

65 5 0
                                    

Prišli až k veľkým dvojkrídlovým dverám.
Gus ich otvoril a za nimi sa nachádzalo domáce kino. So sametovými červenými sedadlami a veľkým plátnom pred nimi.
Harvey bol v nemom úžase. „Dosť dobré, čo?" pozrel na neho Russel. „To teda je." nevedel sa na to vynadívať. „Idem nastaviť film. Zatiaľ sa usaďte." povedal Gus a položil si svoje občerstvenie do držiaku na poháre na operadle sedadla presne v strede vo vyššom rade. Natalie si sadla na sedadlo vedľa neho.
„Kde by si chcel byť?" spýtal sa Russel Harveyho. „Ehem... k-kde je lepší výhľad? V-Vyššie, či nižšie?" opýtal sa.
„Tak keď sa nevieš rozhodnúť, tak zlatá stredná cesta je odpoveďou." zasmial sa Russel. Malvin a Rory si sadli najvyššie a Jack až úplne dolu pred plátno. „Tak poď." chytil Harveyho za ruku a viedol ho k vyššiemu radu v strede, hneď pri Natalie a Gusovi.
Odrazu sa cez projektor objavilo svetlo a jeho lúč začal premietať na plátne pohľad na Netflixovú stránku cez Gusov laptop. Jack šiel rýchlo zhasnúť svetlá.
Gus scrolloval medzi veľkým výberom filmov, no napokon sa rozhodol pre ten jeden, ktorý chcel dnes večer pozerať. Pustil sa film Temné tiene, od Tima Burtona s Johnnym Deppom v hlavej roli. Gus sa vrátil naspäť do sály a skoro zinfarktoval, keď uvidel Harveyho sedieť vedľa seba.
Ten hľadel na plátno a už ochutnával svoj zmrzlinový pohár. Gus si neochotne sadol a urazene sa nalepil až na Nataliene sedadlo. Tá mu objala ruku a oprela si hlavu o jeho rameno.

***

Film skončil a prišli záverečné titulky. „Fíha! Taký koniec som ozaj nečakal." ozval sa ako prvý Rory.
„Ani ja nie. Tá rodina ale dopadla dosť mizerne. Všetko kvôli hlúpej storočnej ženskej." rozčuľoval sa Jack.
„No hej, ale bola sexy. Závidel som mu. Mne by sa také fajné milovanie pri čom rozbiješ všetky veci naokolo páčilo." podotkol Rory. „Isteže." zasmial sa Malvin a štuchol ho.
„Bolo to ozaj dobré. Tento film so ešte predtým nevidel." povedal Harvey a odložil svoj už prázdny zmrzlinový pohár na stranu.
„Som prežratý... Niekto ma bude musieť odniesť do obývačky, lebo tam po svojich nedôjdem." ozval sa znova Rory a vyplazil vyčerpane jazyk. „Ty fajnovka!" zarehotal sa Gus.
„Ako chceš ešte jesť marshmellowny, keď už teraz nevládzeš?" pýtal sa Malvin. „Netušííím..." hlesol Rory. Jack prevrátil očami. „Ty si fakt padavka, Pullman."
„Pohnite si, chcem už ísť ku krbu." naliehala nedočkavo Natalie. „Ide sa!" rozkázal Gus. Všetci si pobrali veci, z ktorých počas kina jedli a pili a vyšli von z miestnosti.
Gus šiel vypnúť laptop. „Choďte napred. Ja si ho idem odniesť do izby." oznámil všetkým. „Jasné, zlato." žmurkla na neho Natalie. Ostatní sa vrátili naspäť do obývačky. Vonku už bola riadna tma.
„Prinesiem marshmellowny." povedal Malvin a letel do kuchyne. O malú chvíľu sa vrátil aj s veľkým vreckom bielych penových cukríkov. Gus sa k nim pripojil o minútku na to. „Okej. Tyčky sú tamto." ukázal na plechový kýblik vedľa krbu.
V ňom bolo zopár dvojzubcových dlhých kovových tyčiek s drevenými držiakmi. Každý si vzal jednu. Harvey sa postavil pred veľký kozub. „Opäť nesprávne." zasmiala sa na ňom Natalie. „Čože? Ale veď toto je predsa krb." zmätene sa rozhliadal na všetky strany. „To hej, ale na tom si nikdy neopekáme. Je príliš veľký a rozsiahly." vysvetľoval mu Jack. „T-Tak potom, kde?"
„Tamto." Malvin ukázal prstom na sklenený výklenok, ktorý tvoril stenu medzi kuchyňou a obývačkou. Gus siahol po diaľkovom ovládači, stlačil gombík a odrazu sa vnútro výklenku rozpálilo a v ňom začal plápolať oheň. „No to sú mi veci..." gúľal očami Harvey. Gus sa len uškrnul. Všetci si posadali na tuli vaky a kreslá pri ohni. Malvin každému podal vrecko s marshmellownami.
Vzali si po dvoch a každý napichli na jeden železný zub na paličke. „A opekačka sa môže začať." zaradoval sa Russel. Oheň cukríky pekne do zlatista opálil. „Dofrasa! Moje sa úplne spálili!" rozčuľoval sa Jack.
„Stačí iba odtrhnúť tú spálenú vrstvu a vo vnútri sú krásne upečené." poradil mu Harvey. Jack tak urobil a pod uhľovo spálenou škrupinkou sa skrýval roztekajúci sa cukrík. „Mňáám! Harv, ty si génius." pochutnával si Jack. Harvey sa mierne zasmial.
Gus robil opäť DJa a domom sa ozvala pieseň Wrecking ball od Mother Mother.

Pozri sa na mňa (Prvá časť)Where stories live. Discover now