Na druhý deň zostal Harvey dlhšie v posteli. Nechcel čeliť následkom včerajška.
Ozvalo sa búšenie na dvere. „Harv? Mieniš prespať celú nedeľu? Vstaň! Máme pre nás pripravený program." volal Russelov hlas. Len to nie.
To posledné, čo Harvey potreboval je tráviť deň s chalanom, ktorý sa mu páči a s chalanom, ktorý ho včera v noci pobozkal. „Ešte päť minúť..." zamrmlal vyčerpane a natiahol si paplón cez hlavu.
Dvere sa otvorili. „Nenúť ma zakročiť." smial sa Russel. Harvey neodpovedal, ani sa nehýbal. Odrazu však dostal menší šok, pretože na neho skočil šesťdesiatpäť kilogramový chalan. Harvey zastonal a snažil sa schúliť do klbka. „IHNEĎ ZLEZ!" zareval. Russel sa len smial viac a viac. „Vstávaj! Vstávaj!" skákal po ňom až sa otriasala posteľ.
„Ty si mi ale tvrdý spáč, ty medvedík. Potrebujem posily!" zavolal a o malú chvíľu sa do izby nahrnuli Jack, Rory a Malvin. „Pomôžte mi vytiahnuť ho von z postele."
„Není problém." popraskal si Jack kĺby na rukách. Všetci traja pribehli k posteli a strčili ruky pod perinu.
Každý z nich chytil Harveymu jednu končatinu a potom ho začali ťahať von. „NIEEE!!!" kričal Harvey a snažil sa zachytiť čela postele a matraca. „Vstávaj! Vstávaj! Vstávaj!" skandovali všetci naraz. Harvey ešte nikdy nezažil takéto blbnutie s kamarátmi. Bol vydesený a zároveň pobavený. „Ste fakt hrozní! Dobre! Dobre! Fajn, fajn... Vyhrali ste. Len ma už pustite." „ÁÁÁNO!" radovali sa a všetci si spolu víťazoslávne tľapli.
Harvey sa snažil vyzerať dôstojne, no jeho rozstrapatené vlasy a pokrčené pyžamo mu celý dojem dosť kazili. „Tak fajn. Keďže si hore môžeš si s nami konečne dať raňajky. Hore sa!" dal si Russel ruky vbok.
„Áno, Gus nám všetkým uvaril vajíčka." pridal sa Malvin. Pri vyslovení jeho mena Harveymu zovrelo žalúdok.
„Ahá... Ale veď včera..." „Toho sa nemusíš trápiť. Už sme si to spolu vybavili. Dostal odo mňa pekný narodeninový darček." škodoradostne sa zasmial.
„Povedal mi, že sa pred spaním u teba zastavil, len aby sa ti ospravedlnil, je to tak?" nadvihol Russel obočie.
Gus mu o tom povedal, no prekrútil fakt, že on prišiel do jeho izby za ním? Ešte aj, že to bolo z dôvodu, aby povedal prepáč? „H-Hej... tak nejak. Porozprávali sme sa a prediskutovali veľa vecí." odvetil Harvey pomaly. Žalúdok sa mu teraz už obracal o stoosemdesiat stupňov.
„Ale to je výborné! A čo tak odrazu? Tá moja rana mu doslova otvorila oči?" smial sa Russel a fúkol si na päť, akoby sfukoval dym z pištole, ktorá práve vystrelila. „Asi áno..." pokrčil plecami Harvey.
„Tak to som veľmi rád. Vôbec som mu neveril, keď mi o tom povedal, ale teraz, keď si to aj ty potvrdil... to je fantastické!" potľapkal ho natešene po chrbte.
„Už bolo na čase. S tým jeho správaním mi totiž liezol už pekne na nervy." prevrátil očami Jack. „Nám všetkým." pridal sa Rory. „Dúfam, že ste teraz obaja zocelení a budeme všetci jedna veľká partia." usmial sa Malvin. „To aj ja..." hlesol Harvey. „Nuž... mal by som sa teraz radšej už prezliecť." povedal po chvíli a pozrel na svoju tašku s oblečením.
„Ah! Jasné, prepáč, kamoško." zachichotal sa Rory a rýchlo si zakryl rukou oči. „Tak poďme už. Vidíme sa dole." žmurkol na neho Russel a zdrapil Roryho za golier trička. Potom ho začal ťahať smerom k dverám.
„Čauko." zamával mu Jack a všetci chlapci odišli a zavreli za sebou dvere. Harvey si vzdychol. Rýchlo sa obliekol, učesal sa, nastriekal si dezodorant pod pazuchy a napokon aj ustlal posteľ, na ktorej spal.
Potom zišiel dolu po schodoch do kuchyne. Odtiaľ sa ozývalo Smile od Avril Lavigne a Natalien falošný spev.
Chalani sedeli za jedálenským stolom pri veľkom terasovom okne a už do seba tlačili omeletu. Natalie sedela za barovým ostrovčekom a popíjala kávu z červeného hrnčeka.
Nemala na sebe toľko mejkapu ako obvykle. Vlasy mala zaviazané do vysokého copu. Harvey musel uznať, že takto jej to pristalo omnoho viac, ako keď vyzerá úplne temne a ponuro. Gus stál pri sporáku a obracal naberačkou vajíčka na panvici a pridával tam soľ a korenie.
„Dá si niekto ešte dupľu?" opýtal sa ostatných. „Ja vždy!" prihlásil sa Rory s plnými ústami. „D-Dobré ráno." pozdravil nesmelo Harvey. Gus sebou trhol a prudko otočil hlavu k nemu. Harvey sa hanblivo usmial.
Gusovi stále zdobil tvár tmavofialový monokel na oku. Vyzeral s tým ešte drsnejšie, než obyčajne. Díval sa na Harveyho a nespúšťal z neho zrak.
„Gus? GUS! Pripaľuje sa ti to!" upozornila ho Natalie a ukazovala na panvicu. Rýchlo sa pozrel na prihorené vajíčka. „A do pekla!" zanadával a hneď odtiahol panvicu od plameňa. Chalani pri stole sa zasmiali. „Mal by si radšej pre istotu nosiť kuchynskú zásteru, kamarát." ozval sa Malvin.
„Hej! Aj s tým klišé nápisom... pobozkaj kuchára!" rehotal sa Rory." Harvey pri zmienke o pobozkaní ho opäť znervóznel a zovrel ruky v päste. „Harv je hladný. Zaslúži si ochutnať tvoju preslávenú praženicu." povedal Jack. „Musí chvíľu počkať... Pokiaľ mu teda nechutia spálené vajíčka." zaškeril sa Gus.
Harvey sa mierne zasmial. „Moje obľúbené." zavtipkoval. Ostatní sa tiež smiali. „Máš k tomu rád aj nejaké špeciálne korenie, či bylinky? Kečup?" opýtal sa ho Gus, keď rozbíjal nové vajíčko na panvicu. „Ehem... Ak máš mozzarellu? A možno aj bazalku?" nesmelo odvetil svoju objednávku.
„Pravdaže." otvoril veľkú chladničku a vytiahol z nej prísady. „Poď si k nám prisadnúť." pozval ho Russel. Harvey prišiel pomaly ku stolu a sadol si vedľa nich.
Medzitým sledoval po očku Gusa pri práci. Horúca para z panvice mu vlnila vlasy. Prehrabol si ich prstami jednej ruky a druhou prihadzoval nastrúhaný syr z plastového vrecúška do vajíčok.
Mal na sebe čierne vyťahané tielko s veľkými výstrihmi na ramienkach a vpredu s potlačou skupiny KISS. „Len počkaj, keď to ochutnáš." oblizol si peru Russel a vopchal si kúsok omelety na vidličke do úst. Harvey ho teraz sledoval, ako prežúva. Keď prehltol a ohryzok na krku sa mu nadvihol Harvey sa zachvel.
Začalo hrať Walk on water od Thirty seconds to Mars.
YOU ARE READING
Pozri sa na mňa (Prvá časť)
Teen FictionHarvey Scott je osemnásťročný chalan žijúci v Chicagu, ktorý žiaľ ešte nikdy nemal ozajstného priateľa. Má celkom osamelý život a nemá ho s kým zdieľať, kto by bol v jeho veku. Všetko sa však ale jedného dňa zmení, keď sa zoznámi s Russelom, ktorý...