🌼BAB 23🌼

6.8K 528 35
                                    

"EYYYY KAK NAYRA JAHAT! KENAPA TINGGALKAN LEAN!?"Suara marah Leandra kedengaran. Nayra tertawa kecil.

"Alah nanti kau balik jelah dengan bakal laki kau." Kata Nayra.

"EYYYY TAK NAKKK!"Leandra membantah.

"No choice girl." Terus Nayra mematikan panggilan.

Nayra merebah diri di atas katil dan berfikir seketika.

"Hm apa aku nak buat ekk?" Soalan yang keluar difikirannya.

Tiba-tiba ada satu gambar menarik perhatiannya. Lantas dia bangun dan bergerak menuju ke arah gambar tersebut.

Polaroidnya bersama Tengku Eykal dikutip.

"Bukan aku dah buang semua gambar? Apahal ada lagi ni?" Kata Nayra seorang diri.

"Hmm tercicir kot." Kata Nayra lalu meletakkan gambar itu di atas meja.

"Macam mana ekk dia sekarang? Makin hensem? Makin matang?" Kata Nayra sambil melihat siling biliknya.

"Ehh yang aku sebok pasal dia apa pasal?" Pipi nya ditepuk beberapa kali.

"Ey dah lah daripada aku sibuk pasal dia better aku sibuk pasal Red Evil kat sini and company mama yang mama suruh aku amik alih. Since mama papa tak bagi aku balik itali." Kata Nayra.

Tengku Eykal duduk dipejabatnya sambil angin lembut menyapa mukanya.

"Kau apahal stress semacam je?" Eldian melabuh punggung disebelahnya.

"Takde apalah." Kata Tengku Eykal.

"Eykal kita bukan baru kawan semalam tau. Kalau kau ada masalah aku dapat rasa kan benda tu." Kata Eldian. Tengku Eykal mengeluh.

"About Nayra?" Yusof datang dari belakang, melabuh punggung dikerusi hadapan Tengku Eykal sambil memakan lolipop besar.

"Dia memang tak nak balik sini ke? Aku kene cari dia kat Itali tu?" Kata Tengku Eykal.

"Hmm mungkin. Berjuang lah demi cintamu wahai anak Ayyash." Kata Yusof.

"Okey kalau macam tu aku nak cari dia dekat Itali." Kata Tengku Eykal.

"Dah tak payah buat kerja gila. Member dah balik lah." Kata Eldian.

"Ishh El kenapa bagitahuu? biar lah dia sampai itali dulu baru bagitahu. Biar menggelupur dia dekat Itali tu." Kata Yusof. Tengku Eykal menampar kepala Yusof.

"Ishh apa tampar kepala anak orang ni." Marah Yusof. Tengku Eykal hanya beriak dingin.

"Aku nak jumpa dia El." Kata Tengku Eykal.

"Aku tak tahu sama ada dia nak jumpa kau or not." Kata Eldian. Tengku Eykal terdiam.
.
.
.
Nayra turun ke tingkat bawah dan berjumpa dengan Lalisa.

"Uiii cantik anak mama ni." Kata Lalisa. Nayra tersenyum sedikit.

"Eh mesti lah ikut mamanya kan." Nafian mencelah lalu memeluk bahu Lalisa.

"Dah ready nak ambil alih syarikat mama?" Tanya Lalisa. Nayra mengangguk.

"Okey so let's go kita pergi company mama." Lantas mereka semua bergerak ke syarikat milik Lalisa.

Sampai sahaja disyarikat Lalisa mereka bertiga keluar dari perut kereta. Baru sahaja melangkah masuk terlihat keadaan huru-hara.

"Tuan Adrian turun lah dari meja ni kejap receptionist ni. Kejap lagi Puan Lalisa datang lah." Ujar seorang pekerja. Adrian mengabaikan dan masih duduk di atas meja itu.

"Eh you tak tahu ke yang mama Lalisa tu my aunt? So kira ni syarikat makcik aku so suka hati aku lah." Kata Adrian. Pekerja tadi mengeluh.

"Tuan Dayyan saya mohon sangat jangan baling kertas tu penat lah saya nak bersih kan." Ujar seorang pekerja pembersih.

MR.BADBOY,MRS.MAFIA:NAYRA LACRISSA XAVERRA (COMPLETE)Where stories live. Discover now