"Lean sihat?" Tanya Khalif. Leandra menjeling.
"Kau nampak sekarang aku tengah terlantar atas katil ke?" Jawab Leandra. Khalif terdiam.
"Lean, abang-
"Jijik lah abang abang ni." Lantas Leandra memotong percakapan Khalif.
"Lean why you so rude to me? Is that because what happened 8 years ago?" Tanya Khalif dengan tegas.
"Tch. Cer kau bagi tahu aku perempuan mana je tak sakit hati bila orang yang paling dicintai yang paling disayangi tetiba mengaku ada wife and the best part lelaki tu tak cinta kan dia langsung." Kata Leandra. Khalif tergamam.
"Kau tak boleh bagitahu right?" Kata Leandra.
"Look Lean, abang minta maaf time tu abang-
"Shhhhh whatever i don't wanna hear your excuse." Kata Leandra lalu berpeluk tubuh dan mengalih pandangan ke luar.
"Kita nak pergi mana? Ni bukan jalan nak pergi markas." Kata Leandra. Khalif hanya diam.
"Aunty Dara." Panggil Edward.
"Yes littleboy." Jawab Hadara.
"You will be my mummy right?" Kata-kata si kecil itu betul-betul membuatkan Hadara tergamam.
"Who said that to you?" Tanya Hadara.
"Mama told me. She said there is one aunty name aunty Dara will be my second mom. And it's you!" Kata Edward dengan teruja. Hadara memandang Fendy.
"Apa isteri uncle dah racun budak ni?" Tanya Hadara pada Fendy.
"Nanti Dara tahu." Kata Fendy.
Mereka bertiga sampai dirumah agam Fendy. Hadara mengerut dahi.
"Bukan pergi markas?" Tanya Hadara.
"Let's go aunty Dara." Tangan Hadara ditarik sampai masuk ke dalam rumah.
Masuk sahaja didalam rumah terlihat Fedelia sedang duduk diruang tamu sambil mendukung anak bongsunya Fairy Elizabeth yang berusia 5 bulan.
"Mamaa!" Edward berlari ke arah Fedelia. Fedelia tersenyum.
"Kenapa tercegat kat sini masuk lah." Tegur Fendy. Hadara menjeling lalu masuk ke dalam.
"Abang." Fedelia menyambut kepulangan suaminya.
"Okey can someone tell me why im here?" Hadara bersuara.
"Hye Dara, actually i yang suruh Fendy bawak you ke sini." Kata Fedelia. Hadara berpeluk tubuh.
"Why?" Tanya Hadara. Fedelia tersenyum.
"Come sit." Kata Fedelia. Hadara hanya duduk berhadapan dengan Fedelia.
"So l know my husband dulu ada janji nak kahwin dengan you. So i nak dia tunaikan janji tu." Kata-kata Fedelia benar membuat Hadara tertawa sinis.
"Kau ingat aku hadap sangat ke dengan suami kau ni?" Kata Hadara dengan sinis.
"I know you still love him. Look i tak nak rasa bersalah lagi. So ya i bagi keizinan untuk you kahwin dengan Fendy." Ujar Fedelia. Hadara tertawa sinis.
"Sorry aku hanya berminat dengan lelaki yang ada teruna. Laki orang? Dislike dislike." Kata Hadara.
"Macam ni lah ea, kita tengok secara logik. Kalau Fendy kahwin dengan aku dia kene masuk islam, i am muslim i can't married a guy that not same religion with me. Bila Fendy masuk islam kau ingat dia boleh bersama kau? No he can't. So kau betul habis pikir ke nak bagi laki kau kat aku ni?" Kata Hadara dengan sinis. Fedelia terdiam.
YOU ARE READING
MR.BADBOY,MRS.MAFIA:NAYRA LACRISSA XAVERRA (COMPLETE)
Roman d'amour𝑺𝒆𝒓𝒊𝒆𝒔 4 [C O M P L E T E] "Engkau tetap ada dihati aku." Dia Nayra Lacrissa Xaverra,gadis yang dari kecil dilatih menjadi seorang mafia. Berketurunan mafia,jatuh cinta dengan seorang jejaka. Jejaka dingin dan di label badboy kerana sering mel...