🌼BAB 30🌼

7K 531 18
                                    

2 bulan kemudian.

Nayra duduk dipejabatnya,dengan fokus dia membuat kerja.

"Assalamualaikum." Pintu pejabat dibuka dan terlihat Tengku Eykal datang bersama bekal ditangan.

"My love!" Dengan penuh semangat Tengku Eykal menyapa Nayra. Namun Nayra tidak mengendahkan kedatangan Tengku Eykal.

"Love, kita datang nii." Rengek Tengku Eykal. Nayra berdecit.

"Apa? Nak apa datang sini? Orang busy ni tahu tak?" Kata Nayra dengan kasar. Tengku Eykal terdiam.

"Love kenapa marah marah ni?" Tanya Tengku Eykal. Air mata sudah bertakung di mata.

"By ni ha nak apa? Tahu tak orang tengah stress ni?" Kata Nayra dengan kasar.

Tengku Eykal terus berlari keluar. Nayra mengeluh.

"Haih ya Allah Nay, kenapa pergi herdik dia? eyyyy." Nayra menampar perlahan wajahnya.

Nayra terus keluar mencari Tengku Eykal.

"Diana nampak Eykal tak?" Tanya Nayra.

"Er rasanya Tengku Eykal masuk bilik Tuan Naufal." Kata Diana. Nayra memandang pejabat Naufal dan mengangguk.

Nayra meletakkan telinganya dipintu pejabat Naufal.

"Naufal, hiks hiks Nayra dah tak sayang aku hiks hiks. Dia tengking aku tadi hiks hiks."terdengar Tengku Eykal mengadu kepada Naufal.

"Dah lah jangan nangis. Kak Nay tak sengaja lah tu. Dia stress kebelakangan ni." Pujuk Naufal.

Nayra diselubungi serba-salah. Terus pintu pejabat Naufal dibuka. Terlihat Tengku Eykal sedang teresak menangis dibahu Naufal.

"Eykal." Panggil Nayra dengan dingin.

"Pergi by tak nak cakap dengan love hiks hiks." Ujar Tengku Eykal.

Nayra tidak banyak cakap terus menarik lengan Tengku Eykal.

"Tak nakk by tak nakk, lepas!" Tengku Eykal meronta-ronta ingin dilepaskan.

"By jangan buat hal boleh? Malu lah orang tengok." Kata Nayra. Tengku Eykal kecut perut mendengar suara Nayra yang tegas. Terus dia mengikut langkah Nayra.

Nayra melabuh punggung disofa dan Tengku Eykal duduk disebelahnya. Nayra memeluk tubuh Tengku Eykal.

"Love minta maaf okey?" Ujar Nayra dengan lembut. Tengku Eykal masih menangis.

"K-kenapa hiks hiks love marah by? Hiks hiks. By nak hantar lunch je." Kata Tengku Eykal. Nayra mengeluh.

"Sorry company love sekarang ni ada yang menyeleweng duit. Love tengah suruh Dayyan dengan Fawwaz siasat." Kata Nayra.

"Love minta maaf okey?" Pujuk Nayra.

"Mphm! Tak nak!" Tengku Eykal memeluk tubuh. Nayra geli hati.

"Eyyy comelnye laki siapa ni?!"Ujar hati Nayra.

"By tak sayang love dah ea?" Kata Nayra. Tengku Eykal hanya diam.

"Ouh tak sayang Okey lah takpe." Nayra berura-ura ingin bangun terus ditahan oleh Tengku Eykal.

"Hehe sayang sayang." Kata Tengku Eykal.

"Love perut by sakit hiks hiks. Nak hug." Adu Tengku Eykal.

"Kenapa sakit? Mana sakitnya?" Tanya Nayra sambil memeluk tubuh Tengku Eykal. Terus Tengku Eykal menyelak bajunya dan menampakkan roti 6 ketul.

MR.BADBOY,MRS.MAFIA:NAYRA LACRISSA XAVERRA (COMPLETE)Where stories live. Discover now