🌼BAB 33🌼

6.2K 499 21
                                    

Nayra duduk dikerusi pejabat sambil memegang kepalanya.

"Eh apa pasal pening kepala aku ni?" Nayra mengurut perlahan pelipisnya.

"Eh tak leh jadi sumpah pening aku nak pergi klinik lah." Kata Nayra lalu nengambil telefon bimbitnya dan menelefon Tengku Eykal.

"Ha love kenapa?" Suara Tengku Eykal kedengaran.

"By ambil love. Pening kepala lah. Hantar love pergi klinik." Kata Nayra.

"Alamak love. By ada meeting ni. Love ajak Naufal jela." Belum sempat dijawab panggilan dimatikan.

"Biadapnya. Kau lebih penting kan kerja kau dari aku? Asal kau berubah ni Eykal?" Kata Nayra lalu meletakkan telefonnya.

Ya semenjak dua menjak ini Tengku Eykal berubah menjadi seorang yang sibuk dan dingin.

"Argh pergi mampus lah aku dah pening kepala ni." Terus Nayra keluar dari pejabatnya.

Nayra keluar dari syarikatnya dan tiba-tiba..

"Hye Nayra!" Seorang lelaki menegur.

"Aqashah?"

"Yup that's me." Kata Aqashah. Nayra menjeling dan bergerak ke keretanya.

"Eh wait Nayra, wait." Aqashah menarik lengan Nayra.

"Apa benda kau ni?" Nayra merentap kasar tangannya.

"Kau nak pergi mana?" Tanya Aqashah.

"Mana aku nak pergi bukan urusan kau. Ergh." Nayra memegang kepala yang berdenyut. Dia berpaut pada pintu kereta.

"Eh Nayra kau okey tak ni? Dah lah biar aku bawa kau pergi klinik. Bahaya kau drive ni." Kata Aqashah. Nayra hanya diam.

Nayra mengalah lalu dia memberikan kunci keretanya pada Aqashah.

Mereka berdua bergerak ke klinik. Nayra turun dari kereta dan masuk ke klinik.

Giliran Nayra memasuki bilik doktor, Aqashah menunggu diluar.

Beberapa minit kemudia Nayra keluar dari bilik doktor.

"Doktor kata apa?" Tanya Aqashah.

"Doktor kata aku kurang rehat. Aku sekarang tidur pun tak cukup sebab kerja banyak." Kata Nayra.

"Ouh okey lah aku gi bayar ubat kau." Kata Aqashah.

"Eh.." Nayra tidak sempat menghalang Aqashah sudah membayarnya.

Mereka berdua keluar dari klinik tersebut.

"Nay, kau tunggu sini kejap. Aku nak pergi kedai tu kejap." Kata Aqashah sambil menunjuk ke arah kedai disebelah klinik. Nayra mengangguk.

Nayra memandang sebuah hotel dihadapannya.

Tiba-tiba matanya tertancap pada satu tubuh yang amat dikenali.

"Eykal?" Terus Nayra menapak ke arah hotel tersebut.

Nayra melangkah masuk dan memandang sekeliling terlihat Tengku Eykal sedang duduk bersama seorang perempuan sambil bergelak tawa.

"Dri?" Jantung Nayra berdegup kencang.

"Nayra kan aku suruh tunggu kat klinik tu." Aqashah datang dengan tiba-tiba. Nayra hanya diam memandang Tengku Eykal dan Driana. Air mata hampir jatuh namun cuba ditahan.

"Nayra?" Aqashah hairan lalu memandang ke depan.

"Ouh." Aqashah tersenyum sinis.

Nayra mengeluarkan telefon bimbit dan menelefon Tengku Eykal.

Tengku Eykal terasa gegaran telefon bimbitnya,terus dia mengangkat panggilan dari Nayra.

"Hello love? Kenapa ni?" Tanya Tengku Eykal dengan agak kasar.

"By kat mana?"bergetar suara Nayra saat mengunkap kan itu.

"Kat office lah mana lagi?"kata Tengku Eykal. Nayra tidak mampu menahan air matanya akhirnya tumpah.

"Aku busy ni boleh tak jangan kacau aku." Kata Tengku Eykal lalu mematikan panggilan dan sambung bersembang bersama Driana

Nayra tergamam dengan kata-kata Tengku Eykal.

Nayra menelefon sekali lagi. Tengku Eykal mengangkat panggilan tersebut.

"Apa lagi love ni?!" Tanya Tengku Eykal.

"Cuba pusing kanan."kata Nayra. Tengku Eykal teragak-agak dan perlahan-lahan memusing ke kanan.

Tengku Eykal tergamam melihat Nayra dan Aqashah.

"Teman aku pergi klinik tak boleh,tapi teman perempuan tu makan boleh kan?" Kata Nayra melalui panggilan itu.

"Goodjob Tengku Eykal." Terus Nayra mematikan panggilan dan bergerak keluar. Tengku Eykal ingin mengejar Nayra namun Aqashah terlebih dahulu mengikut langkahnya Nayra.

"Shit. Fucek kau Aqashah." Kata Tengku Eykal.

Nayra balik ke pangsapuri milik Tengku Eykal. Hatinya hancur saat ini.

"Love." Tengku Eykal datang memeluk tubuh Nayra dari belakang.

"Lepas." Kata Nayra dengan dingin.

"Love im sorry." Kata Tengku Eykal.

"Aku kata lepas tak faham ke?" Kata Nayra lalu menolak ke tepi tubuh Tengku Eykal.

"Love why? Kenapa love ni?" Kata Tengku Eykal.

"Aku kenapa? Kau tu kenapa?" Kata Nayra dengan dingin.

"Me? Kenapa dengan aku? Kau tu yang kenapa, kenapa kau ikut aku sampai hotel tu? Are you stalking me?" Kata Tengku Eykal dengan sinis.

"Im Stalking you? Oh my god Tengku Eykal are serious?" Kata Nayra seakan-akan tidak percaya.

"Ya kau siap dengan Aqashah lagi. Kau buat apa dengan dia? Why?" Kata Tengku Eykal.

"Ya Allah Tengku Eykal. Kau boleh fikir pasal tu? You know what? His the one who be with me that time. I told you, aku nak pergi klinik, but you? Kau lagi penting kan perempuan tulang lembik tu dari aku? Kalau kau tak teman dia makan, dia mati ke? MATI?!" Jerkah Nayra. Tengku Eykal menunduk.

"Ouh so kalau aku tak teman kau pergi klinik kau mati ke?" Tanya Tengku Eykal dengan sinis.

"Wow. Nice Eykal." Kata Nayra.

"Aku dengan dia ade perbincangan business, that's it." Kata Tengku Eykal. Nayra tertawa sinis.

"Ouh so now nak bekerjasama sama? Eykal i still remember that you say 'by jijik jah dengan perempuan tu. By tak suka lah perempuan tu' and now nak bekerjasama? Apa benda ni?" Kata Nayra. Tengku Eykal terdiam.

"Ke kau dah jatuh hati balik kat dia?" Kata Nayra dengan sinis.

"NAYRA LACRISSA!" Tengku Eykal menaikkan suara.

"WHAT?!"

"Engkau sorang je yang ada dalam hati aku. Dan kau tetap akan ada dalam hati aku,takde orang lain." Kata Tengku Eykal. Nayra tersenyum sinis.

"Stupid statement." Kata Nayra.

"Aku cintakan kau sorang je percaya lah." Kata Tengku Eykal sambil memegang bahu Nayra.

"Dulu pun kau cakap macam ni, and at the end kau pergi jugak dengan perempuan tu." Kata Nayra. Tengku Eykal terdiam.

"Aku nak balik rumah mama." Kata Nayra lalu mengambil kunci motornya.

"Nayra perlu ke lari dari masalah?" Tanya Tengku Eykal.

"Masalah datang dari kau. So kau fikir dulu pasal kesalahan kau dah cool baru aku balik." Nayra terus keluar dari rumah itu.

"ARGHHHH!"

"Kau memang sial Shah, kau tunggu. Kau takkan dapat dia." Kata Tengku Eykal sambil mengetap rahang.

TBC

VOTE AND COMMENTS

MR.BADBOY,MRS.MAFIA:NAYRA LACRISSA XAVERRA (COMPLETE)Where stories live. Discover now