🌼BAB 13🌼

5.8K 484 21
                                    

1 bulan kemudian.

"Arghh stress siak." Jerit Farha.

"Hang pasai apa?" Tanya Driana.

"Takdelah lagi 3 bulan dah nak SPM. Then kita ni memanjang bodohnyaa. Setiap kali nak study mesti nak main arghhh." Kata Farha lalu memejam matanya.

"Kitaorang semua okey yang kau ni over apa pasal?" Kata Driana

"Ntah kau ni over, kan Nay." Kata Zahra. Namun Nayra merenung ke luar tingkap.

"Nay." Tegur Zahra. Nayra pantas menoleh.

"Ha?" Nayra memandang wajah Zahra.

"Kau fikir apa?" Tanya Driana. Belum sempat Nayra membalas Farha terus membalas.

"Nayra pun stress lah macam aku ergh." Kata Farha lalu menjeling Zahra dan Driana.

"Bukan. But cuba fikir, Dyah semenjak dua menjak ni menjauhkan diri dari kita. Korang tak pelik ke?" Tanya Nayra. Yang lain menggeleng.

"Alah tak yah fikir sangat lah dia nak fokus study lah tu." Kata Driana.

"Tapi nak fokus study sampai jauhkan diri?" Tanya Nayra.

"Er dah lah tak yah fikir pasal tu better belajar lah kita." Kata Zahra. Nayra hanya diam.

"Nayra! Nayra Nayra!" Terdengar suara Yusof dan Adrian ditingkat bawah.

Nayra terus berlari ke koridor.

"Kenapa!?" Jerit Nayra.

"Eykal gaduh! Semua tak boleh tenangkan dia!" Kata Yusof.

"Again?" Tanya Nayra.

"Kau ni Nay. Tanya-tanya lak cepat lah turun!" Kata Adrian.

"Sabar lahh!" Lantas Nayra berlari turun ke bawah.

"KAU BUAT APA DENGAN GIRLFRIEND AKU!?" jerkah Tengku Eykal sambil menumbuk wajah seorang budak lelaki.

"Eykal!" Terus Nayra menarik Tengku Eykal kebelakang.

"LEPAS LAH! BIAR AKU AJAR DIA NII!" kata Tengku Eykal. Nayra masih menarik Tengku Eykal kebelakang.

"Kenapa nii!?" Nayra memegang kedua-dua pipi Tengku Eykal.

"Kau tanya aku kenapa? KAU TENGOK NI!" Tengku Eykal menunjukkan sekeping gambar pada Nayra. Nayra ambil gambar tersebut.

"Tu kau kan? Kau dengan JANTAN NI KAN!?" Jerkah Tengku Eykal.

"Eykal listen-

"JUST SHUT UP LOVE!" Kata Tengku Eykal. Nayra terdiam.

"Eykal! DENGAR APA AKU NAK CAKAP!" ujar Nayra. Tengku Eykal terus memandang ke arah Nayra.

"WHAT KAU NAK BACKUP JANTAN NI KE HA?"

Pak!

Tanpa sengaja Tengku Eykal menampar wajah Nayra. Nayra terteleng ke tepi.

"Kau tam-tampar a-aku?" Nayra terkesima mendapat tampar tangan Tengku Eykal.

"Nayra aku-

"KAU TAMPAR AKU!?" jerkah Nayra.

"Nay-

"KAU TAHU JANTAN NI SIAPA? TAHU TAKK!?"Tanya Nayra. Tengku Eykal menggeleng.

"KAU TAK TAHU LEPAS TU KAU MAIN TIBAI JE BUDAK NI? JANTAN NI COUSIN AKU! ARRYAN LERYS XAVIER!" kata Nayra. Tengku Eykal tergamam. Pelajar lain terkejut dengan pengakuan Nayra.

"Kau pukul dia sampai nak mati ni Kal! Apa aku nak jawab dekat mak bapak dia nanti pasal gambar bodoh ni ha? Kau tak tanya then kau terus tibai!?" Nayra kini hilang sabar.

MR.BADBOY,MRS.MAFIA:NAYRA LACRISSA XAVERRA (COMPLETE)Where stories live. Discover now