🌼BAB 41🌼

6.7K 570 69
                                    

Nayra terbangun dari lena dan melihat jam ditelefon bimbit. Kalendar dibuka dan melihat tarikh.

"Appointment doktor."

"Eh hari ni nak check gender." Kata Nayra sambil mengusap perutnya yang sudah berusia 6 bulan.

Nayra terus bangun dari katil dan bersiap.

Selesai bersiap Nayra keluar dari biliknya dan bergerak ke bilik Kayden.

"Kayden." Nayra mengetuk pintu beberapa kali namun tidak terbuka.

Nayra memulas tombol pintu lalu menolak daun pintu.

"Gelap je bilik dia." Kata Nayra lalu dia membuka lampu.

Nayra terkejut melihat bilik Kayden. Penuh dengan gambar Nayra.

"Apa ni?" Kata Nayra sambil melihat semua gambar dia.

Matanya tertancap pada satu gambar.

"Ni gambar aku dengan Eykal." Kata Nayra.

"Apa semua ni!?" Kata Nayra lalu mengambil gambar tersebut dan keluar dari bilik Kayden.

Nayra turun mengikut lif dan terlihat Kayden duduk dimeja makan bersama ahli keluarga yang lain.

"Tatak Nayra!" Adrian menyapa. Nayra terus berjalan ke arah Kayden.

"Kau siapa sebenarnye?" Tanya Nayra dengan dingin. Kayden mendongak memandang Nayra.

"KAU BUKA MASK KAU SEKARANG!" jerkah Nayra.

"Hey Nayra kenapa ni?" Kata Nafian sambil menarik lengan Nayra.

"Papa tepi ni urusan Nayra dengan mamat ni!" Kata Nayra.

"Kak Nayra kenapa ni?" Tanya Naufal.

"KAU SIAPA SEBENARNYA!?" Nayra membaling gambar tersebut kepada Kayden.

"Nayra.." Nafian menegur.

Kayden perlahan-lahan membuka mask tersebut dan...

"Love." Ya dia Tengku Eykal Ayden. Nayra terdiam air matanya mengalir.

"Perghh gila gila lah!" Kata Adrian.

"Wait. Ape ni? Kembar Eykal ke?" Kata Dayyan sambil menggaru kepalanya.

"Fulamakkk what's going on?" Kata Fawwaz.

"Love..." Tengku Eykal berjalan ke depan ingin memeluk Nayra namun Nayra mengundur kebelakang.

Nayra terus keluar dari rumah tersebut menaiki keretanya.

"Love!" Tengku Eykal ingin mengejar langkah Nayra tetapi Nayra sudah pergi menaiki keretanya.

"Eykal masuk dulu. Ramai tertanya-tanya ni." Kata Nafian. Tengku Eykal memandang Nafian lalu akur dengan kata-kata Nafian.

"Apa sebenarnya ni?" Tanya Naufal dengan dingin. Tengku Eykal menunduk.

"CAKAP LAH! KENAPA KAU DIAM!?" jerkah Naufal.

"Naufal." Tegur Nafian dengan tegas.

"Kenapa? Papa nak backup mamat ni? Lepas apa yang dia buat kat kak Nayra." Kata Naufal.

"Naufal Luthfan you know the truth. Dia terpaksa tinggalkan Nayra bukan sengaja." Kata Lalisa. Naufal tersenyum sinis.

"Kalau dia bagi tahu family kita benda takkan jadi." Kata Naufal.

"Enough dia dah balik dah pun. And papa mesti yakin kak Nayra need Eykal." Kata Nafian.

"Okey Puan Nayra. Baby okey. Takde pape. Alhamdulilah sihat. And ikut kan kat sini baby boy lah." Kata doktor itu sambil menggerakkan sebuah alat pada perut Nayra.

MR.BADBOY,MRS.MAFIA:NAYRA LACRISSA XAVERRA (COMPLETE)Where stories live. Discover now