🌼BAB 37🌼

5.9K 545 71
                                    

"Nayra. Driana dapat lepaskan diri, budak-budak dapat tangkap samad je." Kata Adrian.

"Mana dia?" Tanya Nayra. Adrian mengarahkan anak buahnya membawa keluar Aqashah.

"ARGHH SAKIT LAH LEPAS BODOH!" Jerit samad eh i mean Aqashah.

"Bising lah mulut kau." Kata Dayyan.

"Kau tahu mana Dri?" Tanya Nayra.

"AKU TAK TAHU LAH!" Jerkah Aqashah.

"Eh tak payah jerit lah. Kak Nayra aku ni bukan pekak." Kata Fawwaz. Aqashah terdiam.

"Aku tanya mana Dri?" Kata Nayra.

"Aku tak tahu Nayra sumpah!" Kata Aqashah.

"Kau ni susah betul lah." Kata Hadara.

"Dara settle kan." Kata Nayra. Hadara melompat keriangan.

"Yeayyy. Hye awak hari tu kita dah buat kuku kat sorang ni now apa kata kita main makeup makeup kat muka awak. Tapi makeup yang ni special sikit kita pakai benda mahal lagi dari barang-barang makeup tu." Kata Hadara sambil mengambil beberapa jenis senjata.

"Aku nak balik dah settle kemas." Kata Nayra. Mereka mengangguk.

"Mummy how? Diaorang dah letupkan rumah Dri." Kata Driana pada ibunya.

"Omg my dear takkan benda ni pun mummy nak kena ajar?" Kata Tengku Aina.

"Ishh mummy i want Tengku Eykal." Kata Driana.

"Fine you dah berjaya bunuh first generation. So diaorang still tak bercerai?" Tanya Tengku Aina. Driana menggeleng.

"So ugut Eykal pulak." Kata Tengku Aina. Driana mengerut dahi.

"How?" Tanya Driana.

"Erghh why you so stupid?" Kata Tengku Aina. Driana mencebik.

"Eykal ada ayah Tengku Ayyash so ugut lah nak bunuh Tengku Ayyash. But jangan bunuh betul-betul cause mummy wanna kill him." Kata Tengku Aina dengan sinis.

"Wait mummy tahu ayah Eykal?" Tanya Driana.

"Ya he is my ex-husband. Urm whatever back to the plan." Kata Tengku Aina. Driana tersenyum sinis.

Nayra sampai dirumah agam Luqman terlihat semua ahli keluarganya baru selesai menguruskan rumah agam Laressa dan mayat first generation.

"Okey second generation! We strong! Yang pergi biar kan pergi. Kita terus kan hidup. Aku tak nak ada yang lemah! Faham!?" Lalisa bersuara. Second generation mengangguk.

"Love." Tengku Eykal memeluk tubuh Nayra.

"Hey, dah makan?" Tanya Nayra. Tengku Eykal menggeleng.

"Kenapa tak makan lagi? Pukul 12 dah ni." Kata Nayra.

"Love suap." Kata Tengku Eykal.

"Eyyy mengada." Kata Nayra lalu membawa Tengku Eykal ke dapur.

Tengku Eykal duduk disebelah Nayra dan Nayra mula menggumpal nasi.

"Nganga." Kata Nayra. Tengku Eykal mengangakan mulut.

"Sedap?" Tanya Nayra. Tengku Eykal mengangguk.

"Love, tadi daddy call dia suruh datang nak makan sama-sama katanya." Ujar Tengku Eykal sambil mengunyah.

"Bila?" Tanya Nayra.

"Lepas asar." Kata Tengku Eykal. Nayra mengangguk.
.
.
.
Nayra dan Tengku Eykal bersiap-siap untuk ke rumah Tengku Ayyash.

"Love, ni tak boleh butang." Tengku Eykal merengek. Nayra tersenyum.

"Sini halah mengada." Kata Nayra lalu menolong Tengku Eykal membutangkan bajunya.

"Dah." Kata Nayra. Tengku Eykal memegang tangan Nayra.

"Love." Nayra mendongak.

"Ingat tau apa jadi sekali pun by tetap cinta dan sayangkan love. Even kita berpisah sekali pun by tetap cinta love. Love tetap ada dalam hati by tau." Kata Tengku Eykal. Nayra tersenyum dan menekup pipi Tengku Eykal.

"Same like me my baby. Apa pun jadi love tetap sayang and cintakan by. Even by tinggalkan love, love setia menunggu by." Kata Nayra. Tengku Eykal tersenyum lalu mencium dahi Nayra.

"Dah jom." Kata Nayra lalu memimpin tangan Tengku Eykal.

"Ceyyyy smart wooo pegang tangan ceyyyyy." Adrian mengusik.

"Halah setakat pegang tangan aku an takde." Kata Hadara.

Tiba-tiba Dayyish memegang tangan Hadara.

"Siapa cakap takde?" Bisik Dayyish. Wajah Hadara memerah.

"Cieeee pacaran elit, nikah sulit." Sindir Dayyan.

"Cieeeeee sentap!" Fawwaz menyambung. Hadara mencebik.

Tengku Eykal dan Nayra terus keluar dari rumah itu dan bergerak ke rumah Tengku Ayyash.

Nayra dan Tengku Eykal melangkah masuk ke dalam rumah banglo itu.

"By mana daddynye?" Tanya Nayra. Tengku Eykal berkerut dahi.

"Mana by tahu. By kan baru sampai dengan love." Kata Tengku Eykal.

"Daddy." Panggil Tengku Eykal.

Plak!

Lampu terbuka dan terlihat Tengku Ayyash diikat dikerusi.

"Hello love birds." Driana berdiri disebelah Tengku Ayyash dengan tangannya memegang pistol.

"Daddy!" Tengku Eykal menapak ke arah Tengku Ayyash.

"KAU JANGAN DEKAT! KAU DEKAT AKU TEMBAK DIA!" Kata Driana sambil meletakkan pistol dikepala Tengku Ayyash.

"Jangan dekat Eykal lari je tinggal daddy! Daddy okey!" Kata Tengku Ayyash.

"Kau nak apa lagi perempuan?" Tanya Nayra. Driana tertawa sinis.

"Aku nak apa? Aku nak Eykal!"kata Driana.

"LEPAS KAN AYAH AKU BANGSAT!" Kata Tengku Eykal.

"Ouh you nak ayah you? Boleh boleh but ceraikan Nayra and ikut I tapi kalau you nak tengok ayah you ni mati you pilih lah perempuan tu. Now pilih I and ayah you selamat or perempuan tu and ayah you mati." Ugut Driana sambil tersenyum sinis.

"APA BENDA KAU NI!?" jerkah Tengku Eykal.

"EYKAL TAK PE! PILIH NAYRA AND GET OUT!" kata Tengku Ayyash.

"Love." Tengku Eykal memeluk Nayra.

"It's okey by. It's okey. Ikut kata hati." Kata Nayra dengan air matanya mengalir.

"Masa berjalan ni baby." Kata Driana.

"Eykal pilih Nayra." Kata Tengku Ayyash perlahan.

"Love hiks." Tengku Eykal buntu. Nayra mengusap badan Tengku Eykal.

"Shhh it's okey by it's okey." Nayra memujuk dengan tenang namun tidak hatinya. Kali ini Nayra betul-betul pasrah.

"Nayra Lacrissa Xaverra aku ceraikan kau dengan talak satu." Tengku Eykal lemah. Nayra mengeratkan pelukkan dan menangis semahu-mahunya dibahu Tengku Eykal.

"EYKAL!" Tengku Ayyash menjerit.

"Im sorry my love." Bisik Tengku Eykal lalu meleraikan pelukkan.

"Take care,love. Kau tetap ada dalam hati aku." Kata Tengku Eykal lalu menapak ke arah Tengku Ayyash dan Driana.

"Sorry miss Nayra. Aku menang dan kau kalah akhirnya. See you." Anak buah Driana membawa Tengku Eykal dan Tengku Ayyash menaiki helikopter.

Nayra terduduk melihat kepergian Tengku Eykal. Air matanya mengalir.

Kini dia terasa separuh nyawanya terbang.

"Hiks by..." Nayra menangis ditengah rumah banglo Tengku Ayyash.

"Apa jadi sekali pun by tetap cinta dan sayangkan love." Kata-kata Tengku Eykal bermain difikiran Nayra.

"Love tunggu by balik."

TBC

VOTE AND COMMENTS.

TAKPE READERS SAYANG, MENANGIS JE. TAK PE. SEBAB AUTHOR PUN NANGIS.

MR.BADBOY,MRS.MAFIA:NAYRA LACRISSA XAVERRA (COMPLETE)Where stories live. Discover now