🌼BAB 5🌼

6.7K 491 9
                                    

Nafian dan Lalisa berjalan masuk ke dalam kelas 5Rose.

"Selamat tengah hari Puan, Tuan." Cikgu Aisyah menunduk. Nafian dan Lalisa hanya mengangguk.

"Continue." Kata Nafian lalu bergerak kebelakang kelas bersama Lalisa.

"Okey Lina sambung pembentangan awak." Ujar Cikgu Aisyah. Lina mula menyambung percakapannya.

Setelah beberapa minit pembentangan dari kumpulan Lina pun selesai.

"Baik kita terus kan pula pada kumpulan Zahra." Kata Cikgu Aisyah.

"Catwalk Far." Bisik Driana. Farha tersenyum nakal lalu mula 'catwalk'.

"Fulamak! Mantap Far!" Sorak Dyah dan Driana.

"Member kau?" Tanya Zahra. Nayra tersenyum senget.

"Anak itik kau." Ujar Nayra. Zahra tersenyum.

"Aku tak nampak." Ujar Driana.

"Kau terjah jelah komputer cikgu." Kata Dyah. Farha tertawa.

"Okey Zahra boleh mula." Ujar Cikgu Aisyah.

"Nay jalan." Ujar Zahra.

"Kau memang sialkan." Bisik Nayra.

"Jalan jela Nay." Bisik Zahra.

"Fucek." Kata Nayra.

Nafian dan Lalisa tersenyum melihat Nayra.

"Selamat sejahtera kepada rakan-rakan dan guru. Aku- i mean saya Nayra Lacrissa, ingin membentangkan tentang...

"She so cute." Bisik Lalisa.

"Tengok lah siapa buat." Bisik Nafian sambil tersenyum sinis.

"Tengok la siapa yang mengandung kan." Bisik Nayra pula. Nafian tersenyum lalu memeluk bahu Lalisa.

"Seterusnya saya serah kan pula pada rakan saya Zahra Sabella." Zahra mula maju kedepan dan memberi penerangan.

"Saya serahkan kepada Driana Frisha untuk memberitahu contoh bangunan hijau." Ujar Zahra. Driana maju kedepan dengan keyakinan yang dia ada.

"First of all saya rabun dan agak buta. Jadi kalau saya tersilap baca jangan betul kan biar sahaja." Ujar Driana. Nayra dan Zahra menepuk dahi.

"Jadi pada gambar pertama dapat di lihat namanya..." Driana berhenti seketika lalu mengecilkan matanya.

"Eh manusia mana yang buat slide ni? Kecik nak mampus." Marah Driana.

"I did." Ujar Zahra dengan dingin.

"Ouh Zah. Cantik slide." Ujar Driana.

"Maaf gusek, Dri agak buta hari ni. Tak pe saya teruskan. Saya Dyah Amisyah jadi dapat dilihat...." Pantas Dyah meneruskan pembentangan tersebut.

"Dan ya itu sahaja dari kumpulan kami. Sekian terima kasih." Ujar Nayra. Semua memberikan tepukan gemuruh.

"Ada apa-apa soalan?" Tanya Cikgu Aisyah.

"Saya cikgu saya! Korang tak payah angkat tangan laa! Saya cikgu!" Adrian beria-ia mengangkat tangan.

"Eh eh. Lek la tiada yang angkat tangan meh." Kata Jimmy. Adrian tersengih.

"Buat hal betul la anak buah sweetie ni." Kata Nafian. Lalisa tertawa kecil.

"Silakan Adrian." Kata Cikgu Aisyah.

"Kenapa bangunan hijau ni macam rumah kita Nayra." Kata Adrian. Nayra membulat mata. Yang lain terkejut.

Pak!

MR.BADBOY,MRS.MAFIA:NAYRA LACRISSA XAVERRA (COMPLETE)Where stories live. Discover now