🌼BAB 27🌼

7K 519 40
                                    

1 bulan kemudian.

Nayra sibuk berperang didapur menyiapkan sarapan buat suami tercinta. Acewah tercinta kau ada?

Nayra meletakkan makanan di atas meja dan melihat ke arah jam.

"9.00a.m."

"Eh jantan ni tak reti bangun ke?" Kata Nayra dengan perlahan.

"Eykal." Panggil Nayra lalu terus begerak ke bilik tidurnya.

Pintu dibuka lalu terlihat Tengku Eykal sedang tidur tanpa baju hanya seluar.

"Hey baru duduk rumah apartment dah tak dengar aku panggil." Bebel Nayra seorang diri.

Nayra menghampiri Tengku Eykal yang sedang lena itu. Nayra melabuh punggung dibirai katil.

"Eykal." Kejut Nayra. Tengku Eykal masih diam.

"Eykal. Weyh bangun lah." Kejut Nayra. Tengku Eykal tersedar dan terus membuka mata.

"Ermm,love." Tubuh Nayra dipeluk lalu muka disembam diperut Nayra.

"Bangun lah dah pagi." Kata Nayra sambil mengusap rambut Tengku Eykal.

"Emm nak tidur lagi." Rengek Tengku Eykal. Nayra tertawa.

"Bangun lah makan aku dah masak dah." Kata Nayra. Tengku Eykal terus mendongak dengan wajah ingin menangis.

"Hey kenapa? Ya Allah kenapa nak nangis pagi-pagi ni?" Pujuk Nayra lalu mencium wajah Tengku Eykal.

"Love cakap kau aku dengan by." Rengek Tengku Eykal. Nayra tertawa.

"Alolololo sorry okey? Love minta maaf okey?" Kata Nayra dengan lembut.

"Janji tak buat lagi?" Kata Tengku Eykal. Nayra mengangguk.

"Janji." Kata Nayra. Tengku Eykal tersenyum.

"Dah jom makan. Love dah buat nasi goreng. Semalam by minta kan?" Kata Nayra. Tengku Eykal mengangguk.

"Ha jom bangun." Kata Nayra. Tengku Eykal bangun dari baring di atas peha Nayra lalu mereka bergerak ke meja makan.

Tengku Eykal duduk dikerusi manakala Nayra mencedok nasi goreng untuk Tengku Eykal.

"Love tak makan?" Tanya Tengku Eykal.

"Tak biasa makan pagi." Kata Nayra.

"Okey lah kalau love tak makan,love suap by boleh?" Tanya Tengku Eykal. Nayra tersenyum.

"Eyyy manjanya." Ujar Nayra. Tengku Eykal tersengih.

Nayra mula menyuap nasi goreng itu ke dalam mulut Tengku Eykal.

"Love." Panggil Tengku Eykal. Nayra menggumam perlahan.

"Kita dah sebulan kahwin. Jom buat baby. Nak baby! Nak baby pweaseee." Ujar Tengku Eykal dengan tiba-tiba. Nayra tergamam.

"Kau nak makan tapak kaki aku ke?" Kata Nayra dengan dingin.

"Eyyy love jangan cakap kau aku!" Marah Tengku Eykal.

"Eh takde kalau dah masuk bab ni memang kene kau aku." Kata Nayra. Tengku Eykal memuncung bibir.

"Alah aku nak baby!cousin kau semua dah ada anak kita bila?" Cebik Tengku Eykal.

"eh kepala kau! cousin aku yang dah kahwin Lean sorang je tu pun tak mengandung lagi. kau jangan macam-macam. kang tak makan kaki aku makan tangan aku pepagi ni." Kata Nayra dengan tegas. Tengku Eykal melentok kepala dimeja sambil mengunyah nasi goreng. Nayra mengeluh.

"By." Panggil Nayra sambil menekup kedua pipi Tengku Eykal. Tengku Eykal memandang Nayra dengan mata berkaca.

"Eyyy kenapa cengeng sangat ni?" Kata Nayra sambil tersenyum.

MR.BADBOY,MRS.MAFIA:NAYRA LACRISSA XAVERRA (COMPLETE)Where stories live. Discover now