🌼BAB 29🌼

6.8K 528 32
                                    

Hari bahagia buat Tengku Eykal dan Nayra telah tiba. Mereka berdua mula bersiap-siap di sebuah hotel milik Tengku Eykal.

"Happy birthday to you happy birthday to you happy birthday aduh sakit lahh!" Marah Hadara.

"Padan muka kau. Orang nak kahwin kau sibuk nyanyi happy birthday. Cer simpan sikit bangang tu insecure lah Umi." Kata Tiara. Hadara mencebik.

"Fulamakk kemain lawa Tatak Nayra kita." Kata Leandra sambil mendukung Dina.

"Awww comelnye anak aku." Kata Hadara sambil mencubit perlahan pipi Dina.

"Eyyy anak aku lah kau dah takde suami lepas tu sibuk ngaku anak aku." Kata Leandra. Hadara menjeling.

"Nayra jom. Eykal tak tunggu." Kata Lalisa. Nayra mengangguk.

Baru sahaja selangkah keluar dari bilik terdengar kekecohan yang dibuat oleh Adrian, Dayyan dan Fawwaz.

"EYYYY TIE AKU HUHIMAK!" Marah Adrian.

"INI AKU PUNYA LAHH ARGHHH SAKIT DAYYAN!" Jerit Fawwaz apabila kakinya digigit oleh Dayyan.

"BAK TIE AKU TU! AKU PUNYA TU!" Kata Dayyan.

"KAU BERAMBOS NI AKU PUNYA!" kepala Dayyan ditolak.

"KURANG AJAR TUL KAUU!" Dayyan bergerak ke arah Adrian dan mencekik leher Adrian.

"Aku dah kata jangan bawa zoo masuk hotel degil kan." Kata Nayra.

"YAYANG TIE YAYANG KAT IBU NI!" Kata Nadiah yang berada bilik hujung. Fawwaz Dayyan dan Adrian terdiam seketika.

"Ouh hehe coming ibuu!" Tali leher berwarna biru gelap itu dibaling dan Fawwaz terus bangun bergerak ke arah Nadiah.

"BUSYUK! TIE BUSYUK KAT SINI." Suara Emy kedengaran.

"AKU DAH KATA TIE AKU DEGIL!" kata Adrian lalu merampas tali leher tersebut. Dayyan tersengih.

"Cepat siap lah korang kata nak jadi mc." Kata Lalisa. Mereka bertiga terus turun ke dewan hotel.

"Weyh Bunga." Leandra menyiku perlahan lengan Hadara.

"weyh sumpah lawa." Bisik Hadara.

"Bunga jadi pengapit aku?" Tanya Nayra. Bunga mengangguk.

"Hish Allah cipta suara kau tak reti nak guna ke?" Kata Hadara. Bunga beriak biasa.

"Love." Tengku Eykal memanggil. Nayra memandang wajah Tengku Eykal.

"Halah nak mengsawit blah lah." Hadara dan Leandra terus beredar.

"Siapa pengapit by?" Tanya Nayra.

Tengku Eykal menunjukkan ke arah Eldian.

"TUNGGU AKU NAK JUMPA EYKAL!" Yusof berlari ke arah Tengku Eykal dan memeluj tubuh Tengku Eykal.

"Huwaaa kau kata nak naik pelamin sesama asal kau naik pelamin dulu kau tipu! Lelaki semua sama!" Kata Yusof dengan dramatiknya.

"Kau ni drama king betul lah." Kata Tengku Eykal. Yusof mencebik.

"Dah jom turun dewan" kata Eldian.

"Hehe aku nak join bala buat mc bubyee!" Yusof berlari untuk turun.

"Let's go love." Kata Tengku Eykal. Nayra tersenyum dan merangkul lengan Tengku Eykal.

Mereka berempat sampai didewan tersebut dan mula berjalan ke arah pelamin.

"Ha itu dia pengantin lama dah basi busuk

"Woy." Tegur Naufal. Dayyan tersengih.

Sesampai dipelamin Nayra dan Tengku Eykal duduk di atas pelamin yang indah itu.

MR.BADBOY,MRS.MAFIA:NAYRA LACRISSA XAVERRA (COMPLETE)Where stories live. Discover now