Hari yang tidak mahu dijalani oleh Leandra telah tiba. Ya hari pernikahan dia bersama Khalif.
Leandra duduk dihadapan cermin sambil menilik dirinya yang hanya memakai baju kurung putih kosong dan tudung shawl putih. Inai langsung tidak pakai kerana dia tidak mau.
"Ya Allah betul ke apa aku buat ni? Sanggup ke aku berkongsi suami?"bisik hati Leandra. Hatinya sangat tidak tenang memikirkan keadaan isteri pertama Khalif iaitu Wani.
"Lean." Panggil Lofyssa.
"Mama." Leandra tersenyum sedikit.
"Jom turun semua dah ada kat bawah." Kata Lofyssa. Hati Leandra semakin gelisah.
"Ma kak Nayra dengan Dara ada kat bawah?" Tanya Leandra. Lofyssa mengangguk.
"Panggil kan kejap." Pinta Leandra.
"Kenapa sayang?" Tanya Lofyssa.
"Takde apa panggil kan kejap je." Kata Leandra. Lofyssa mengangguk lalu turun ke bawah.
"Mana Lean?" Tanya Luqman.
"Ada jap lagi dia turun." Kata Lofyssa.
"Cepat sikit kita kejap lagi nak kene balik Malaysia." Kata Luqman. Lofyssa mengangguk lalu menapak ke arah Nayra dan Hadara yang duduk bersimpuh.
"Dara, Nayra. Lean panggil." Kata Lofyssa. Nayra dan Hadara mengerut dahi.
"Why?" Tanya Hadara. Lofyssa mengangkat bahu.
Nayra membuka pintu bilik dan terlihat Leandra sedang mengalirkan air mata.
"Hey Lean why?" Tanya Nayra lalu memeluk Leandra.
"Kak Nayra. Lean tak nak terus kan please. Lean kesian dekat kak Wani." Kata Leandra dengan esakkan.
"Halah halah kau ni. Kau ingat ni drama ke? Dah nak kahwin baru cakap aku jet pala kau baru kau tahu." Kata Hadara.
"Aku tak nak Dara." Kata Leandra.
"Dah lambat lah nyah lambat. Member dah bawak tok kadi dahh." Kata Hadara.
"Heyy dah it's okey. Lagi pun Wani yang nak kau kahwin kan." Kata Nayra.
"Tapi Lean tak sanggup bahagia atas penderitaan orang lain." Kata Leandra.
"Lean." Suara lembut Wani kedengaran. Wani masuk ke dalam bilik tersebut dengan langkah lemah. Wajahnya pucat sekali.
Wani melabuh punggung disebelah Leandra. Tangan Leandra digenggam.
"Lean. Please jangan macam ni. Akak tak pernah derita plus akaj bahagia sangat sebab akak tak payah risau pasal Dina and Khalif." Kata Wani. Leandra memandang wajah pucat Wani.
"Please Lean jangan rosakkan kebahagian akak." Wani mula merayu. Leandra terdiam dan terus mengangguk.
"Ha jadi kahwin? Tak jadi aku ganti." Kata Hadara yang sedang duduk sambil makan kacang.
"Aku bagitahu Dayyish kau gatal. Takde aku bagitahu aku rekod au." Nayra menunjukkan video yang dirakamnya.
"Eh kak Nay. Tch aduh alahh kak Nayra." Hadara mula gelabah. Nayra tersenyum sinis lalu keluar dari bilik itu. Hadara mengejar langkah Nayra.
"Jom Lean. Kita turun okey." Kata Wani. Lean mengangguk.
Mereka berdua turun ke tingkat bawah dan terlihat Khalif sudah bersedia duduk dihadapan tok kadi.
"Kita mula ye?" Kata tok kadi tersebut. Khalif mengangguk.
"Khalif bin Mohammad."
"Saya."
YOU ARE READING
MR.BADBOY,MRS.MAFIA:NAYRA LACRISSA XAVERRA (COMPLETE)
Romance𝑺𝒆𝒓𝒊𝒆𝒔 4 [C O M P L E T E] "Engkau tetap ada dihati aku." Dia Nayra Lacrissa Xaverra,gadis yang dari kecil dilatih menjadi seorang mafia. Berketurunan mafia,jatuh cinta dengan seorang jejaka. Jejaka dingin dan di label badboy kerana sering mel...