Cavan full outfit...
Saya lupa nak letak bab sebelum ni jadi saya letak dalam bab ni pun bolehlah kann? Kan kan?
Okay sambung
.
.
.
Dua ulas bibir Luna tidak berhenti melebar membentuk senyuman saat Puan Sri Vera memperkenalkan dirinya pada saudara mara yang hadir. Rata-rata mereka meluahkan rasa tidak percaya apabila mengetahui diam-diam anak saudara mereka sudah berumah tangga. Payah juga apabila salah seorang daripada mereka tiba-tiba menyoal bagaimana mereka boleh berkahwin secepat ini.
Mustahil nak bagitahu perkara sebenar. Alih-alih bonda yang perlu 'goreng jawapan'.
"Assalamualaikum..." Dengan sopan jejaka itu menyapa adik beradik bonda dan ayahandanya.
"Waalaikumsalam... "
"Hensem ya Cavan sekarang. Hampir tak perasan maksu" Terselit gurauan dalam bicara Maksu Riza. Dulu sewaktu Cavan masih bersekolah rendah, lelaki itu hanya berpakaian kolot. Lain pula sekarang, sudah membesar menjadi lelaki idaman.
Ya, idaman si Luna pfftt
Cavan ketawa
"Itulah. Cepat pula dia kahwin. Makcik baru nak kenenkan dengan si Darina." Dengar saja nama gadis itu, riak wajah Cavan serta merta berubah dingin.
"Kau ni..." tegur Mak lang Elma, kakak kepada Makcik Harina.
"Apa?" soal Makcik Harina hairan. Betul lah apa yang dia cakap.
"Cavan nak jumpa kawan kan? Bawa je Luna ni sekali. Dari tadi dia diam. Tak selesa mungkin." Puan Sri Vera bersuara. Mengalih topik dari terus berbahas tentang gadis bernama Darina itu. Dia tahu anak lelakinya tak suka apabila nama perempuan itu meniti di bibir mak suadaranya.
Luna hanya diam. Mendengar apa yang mereka bualkan tanpa menyampuk. Namun, sedikit sebanyak timbul rasa ingin tahu mengenai perempuan yang disebutkan oleh Makcik Harina tadi.
"Luna, apa lagi yang tercegat dekat situ? Cavan dah panggil ni" tegur bonda. Mengelamun sakan menantunya ni pun.
"Oh maaf. Luna tak perasan." Tepi kepalanya digaru. Janggal.
YOU ARE READING
[C] ENCIK SWEET
RomanceKarya keempat Adam Suhail "Aku cabar kau jadi pembantu rumah" - Uwais Fikri "Kau gila ke, Uwais?." "Luna, aku suka pembantu rumah kau." - Rafa Asyieka "Cukup hanya awak dan saya. Selamanya." - Cavan Emerald Shah "Can I be a part of your life, Mr Em...