25 °•Cavan×Luna•°

2.3K 205 7
                                    

Sarapan pagi yang sudah dimasak olehnya segera dihidang di atas meja. Tidak lupa juga air teh yang sudah siap dibancuh dituang ke dalam cawan kaca. Setelah selesai menghidang, apron berwarna merah itu kembali dibuka.

Tiba tiba harini ada mood nak memasak.

Ceit. Yeyeje. Padahal dia nak mengelak daripada Luna. Merajuk tak habis lagi.

"Memang nak berdiri dekat situ sampai zohor ke?" hujung mata menjeling susuk tubuh seseorang yang sedang mengendap.

Gadis itu tersentak. Ingatkan Cavan tak nampak.

Luna keluar disebalik tempat persembunyiannya. Sengihan terhias dibibir.

"Kenapa tak minta tolong saya?" kerusi di sebelah Cavan menjadi tempat gadis itu melabuhkan punggungnya.

"Malas" hanya sepatah dia membalas. Di wajahnya tiada langsung secalit senyuman. Masih menjalankan perang dingin antara mereka.

Pinggan yang sudah berisi nasi goreng itu diletakkan di hadapan Luna. Tidak lupa juga air teh yang dia sudah tuangkan tadi.

Senyuman lebarnya kian kendur.

"Awak marahkan saya lagi?"

"Makan, Luna"

Luna meneguk air liur pahit. Tiba tiba rasa peningkatan suhu dingin di antara mereka. Meremang mendengar suara lelaki itu.

Perlahan lahan dia mula menyuap nasi ke dalam mulut. Otaknya ligat berfikir macam mana nak pujuk suami dia sorang ni.

Dahlah dia tak pandai memujuk.

Habislah kau Luna.

"Kau merajuk?" Uwais sudah ternganga tak percaya. Cavan yang dia kenal bukan jenis cepat melenting dan cepat merajuk. Malah, kalau lelaki itu terasa pun dia akan pendam sendiri.

Tapi bila jadi pegang watak sebagai Emerald, semuanya nak melenting. Cepat sentap. Kuat bebel dan kaki sindir.

"Hm..." perhatiannya hanya tertumpu pada Laby. Disikat ekor kuda itu. Saja membuat kehadiran Uwais macam tak wujud. Kalau melayan si Uwais ada lah kejap lagi dibahannya.

"Pfft. Dah tua pun nak merajuk." kutuk Uwais sambil ketawa.

"Suka hati aku lah. Tua tua aku pun,aku dah kahwin. Kau tu?jodoh pun sesat lagi" bidas Cavan. Bibirnya menyenget sinis.

Kan dah kena balik.

"Kurang ajar kau."

"Siapa suruh kutuk aku."

"Aku cakap benda betul kut. Luna tu muda lagi, patutnya kau didik dan ajar dia. Bukan merajuk macam ni."

"Aku tengah ajar dia la ni. Ajar dia supaya jangan jadi baik sangat dengan orang lain. Tambah tambah si Rafa tu. Dia tahu Rafa tu macam mana tapi dia still nak jaga hati perempuan tu." bebel Cavan. Cakap pasal ni hati dia kembali mendidih.

"Masalahnya cara kau ajar dia ni buatkan dia lagi jauh dari kau. Patutnya kau slow talk dengan Luna. Dia akan faham. "

"Hm. Tengoklah macam mana" dia malas nak bahas lebih lebih tentang mereka berdua.

Uwais menggeleng kecil. Kekadang dia sendiri tak faham dengan sikap Cavan.

"Luna datang training tak harini?"

Cavan mengangguk.

Uwais sudah tersenyum penuh makna.

"Tak sabar lah tu nak ajar bini" seloeoh Uwais.

"Diamlah kau" balas Cavan.
.

"Late again,huh?"

"Sorry, Mr" kepalanya menekur tanah. Takut nak memandang wajah pelatihnya. Silap silap kenapa baham.

[C] ENCIK SWEETWhere stories live. Discover now