Bölüm 23

279 16 0
                                    

Yâri mi seçmeli evden mi gitmeli?

Gün geçmiyor ki hayatımız renklenmesin, çiçeklere şarkı söyleyip böceklerle dans edelim. Bazı şeyler bazı zamanlar için uygun olmuyor işte. Peki benim bu tür konuların aranan ismi olmam neden?

Belki Fırat, çikolata alıp gidecekti belki de muhallebiciye davet edecekti -ki Fulya muhallebiyi ağzına sürmez onu aşırı lüks bir restoran idare eder- ya da ne bileyim sahilde hoş bir ortam hazırlayacaktı. Ben ne yaptım? Git çiçek al dedim ve Fulya'nın arılara alerjisi olduğunu biliyorum. Ama arıların gidipte onu sokacağını düşünmedim!

Ben kurşun falan döktürmek yerine yiyeyim bari başka türlü olmayacak. Bir insanın başına gelebilecek her şeyi yaşıyorum. Benden gizli hayatıma kamera falan mı yerleştirdiler. Lütfen el sallayayım da bitsin artık.

Fırat heyecandan ne yapacağını bilememiş neyse ki Ruhi varmış yanlarında o müdahale etmiş. Deli görünen akıllıdan daha akıllı. Şimdilik ucuz atlattı Fulya, umuyorum ki birdaha sınanmasında ben olmam konuda.

"Yarışma alanına geçelim o zaman. Muhtar meydanda olacak demişti."

Ne heveslisin Çınar sen de yarışmaya. Burada can pazarı yaşanıyor. Onlara kızmakta sonuna kadar haklıyım çünkü onlar yüzünden geldik buraya kadar.
Ben şu anda tazelenmiş aşkımla kumsalda dolaşıyor olabilirdim. Yeni hayatıma tatlı telaşlarla başlamış, sabanın ilk kahvesini tepede içiyor olabilirdim. Sabahın ilk ışıklarıyla teyzemin arılar tarafından sokulmasını seyretmek zorunda de ğil dim!

Gel de anlat bunu işte. Anlayacaklarını bilsem on farklı dil öğrenirdim de..
Hızlıca edilen kahvaltı ardından sakince geçtik meydana. Ay herkeste bir değişik tavırlar var ki.. sanki bana kral hepsi.
Hamburger yarışmasında ki abiler delice bakışlarını esirgemiyorlar sağ olsunlar.

Ben kırdım dişini kardeşim hayırdır ne bu tavırlar? Diğeri de zaten yiyememiş benim kadar. Ben yığılıp kaldım ama rekorum 14'dü. Kendisi yapamadı ben niye suçlu oluyorum şimdi?

Üçüncü bölümde halat çekme varmış. Dörtte çuval yarışı olacakmış. Beşinci sırayı erik toplama alırken altıda yüzme yarışı yapılacakmış. Yedinci sırada da koşu olunca sekizi ahşap boyama dolduracakmış sonra da final gelecekmiş.

Muhtar dayı bunları söylerken esniyordum yani bu kadarını anladım. Ben köyümü seviyorum da böyle doğal, dümdüz olduğu için seviyorum. Stresten kaçıyordum tam göbeğine düşmeyi başardım yine.
Bir şekilde bu da geçer diyerek ilerliyorum başka şansım olduğunu da sanmıyorum.

Sonunda evim, odam, kitaplarım ve en önemlisi yatağıma kavuştum.
Bizi yormamak için dün iki yarışma düzenlediler bugün iflahımıza üflediler.

Ayaklarıma kara sular inmedi direkt gömüldü sulara.
Ellerim hâlâ yanıyor halat çekerken derimi de bırakmışım.
Önce iki grup yarıştı sonra biz kaybedenle sonra da kazananla yarıştık ve sonuç olarak kaybettik.
Çünkü Çınar aniden dengesini kaybedip üzerime düştü!

Bizimkiler de o vaziyeti görünce koyverdi kahkahayı halat kaçtı. Sizin yüzünüzden ne hâllere düştük. Bütün köy bize bakıp güldü. Akşam dönerken hâlâ gülüyordu insanlar. Kendimi kırmızı halıda yere kapaklanmış gibi hissediyorum. Neyse ki bizi gören yüz kişiydi beş milyonda olabilirdi. Bu da benim kendimi teselli etme şeklim.

Çuval yarışına Fulya katıldı. İri yarı bir abi hareket hâlindeyken dengeyi kaybedip çarpmasaydı Fulya'ya kesinlikle birinci olurdu da şans bugün gülmek istemedi bize. Erik toplama Ruhi'deydi. Büyük bir başarı gösterip birinci oldu. Tabii sonrasında ağaç tepesinde karşı takımlara erik fırlattığı için küçük çaplı bir kaos yaşadık.

Pırlantaların HanımefendisiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin