↓⁶✅

45 14 26
                                    

Canon atından indi ve karargahın kapısından geçip içeriye masaya doğru yürüdü. Aynı amaç için toplanmış ekip arkadaşlarına selam verip yerine geçip konuyu başlattı.
" Sizden onay beklediğini söylemiştim, kabul edip etmemek size bağlı ayrıca unutmayın bu son şansımız olabilir, içerden fethetmek için ipini kesmeye!" dedi Canon
Kimliksizlerin ustası " Bizden birini tehlikeye atmak olur! Canon. " demişti.
Canon'un cevaplamasına izin vermeyen, diğer ekibin ustası katıldı, kimliksizlerin ustasına.
Canon tehlikeli olacağını biliyordu ama böyle boş boş beklemek, neye cevap verecekti.
Diğeri konuştu " Bir tehlikeye kalkınamayız zaten Alex gelir gelmez, sorun çıkardı. " dedi. Canon katılmıştı ama bu şansı bir daha kaçırırsa başka şansları olamayacaktı.
Derin nefes aldı ve söze girdi " Ekiptaşlarım eğer böyle durursak elimize bir şey geçmez bir şey yapmalıyız! "
Diğer ekibin ustası " Haklısın ama Alex'in aklında bir fikir var mı? " diye sordu.
Canon " Bir fikri var diye düşünüyorum ayrıca Alex bir süre bizimle olmayacak! "
Masada olanlar ayağa kalktılar. Seslerini yükselttiler " Bunu söyleyen kız neden uzakta olacak, buna izin vermiyoruz! "
Canon elleriyle ortalığı sakinleştirip olanları teker teker anlattı, sonunu şunu eklemişti " Gölgeyle bir anlaşma yaptılar ilk onun anıları sonra Alex kendi hakkında, işin kısası Alex daha gideceği tarihi söylemedi bizlere ama planında o yere gidecek! "
" Nereye gidecek Alex bunu söyledi mi ?  " diğer ekibin ustası.
" Dört lord anıta gidiyor kafalarında bir soru işareti olduğunu söyledi. Eğer gölge, lordlardan birisi ise işimiz daha kolay olur. " dedi Canon.
Diğer ekip ustası " Yol uzun olacak. Elinde harita gibi bir şey var mı?  Peki tek mi gidecek ?" diye sordu.
Canon cevapladı " Evet tek ve elinde bir harita var onu çözmeyi çalışıyor. "
Kimliksizlerin ustası " Konuya gelirsek bir cevap bekliyor cevabım ise biz ne zaman korkuyla iş yaptık. "
Masadan aynı anda " Hiçbir zaman! " diye cevaplar gelmişti. Devam etti kimliksiz ustası " Bölgemize gelsin bir kimlik şekil değiştiren öğrencimi yanına alsın eğer bu şans elimize gelmişse kaçırmak olmaz umarım aklında bir plan vardır. Alex kızımızın. " demişti. Canon bu cevabı sevinmişti.
Toplantı bitmişti. Masa dağılmış kendi bölgelerine çekilmişti. Canon atına binmiş güney cepheye doğru yol almıştı. Kasabada herkes korkuyor, pencerelerin kepenklerini çekmiş, kimse onlara güvenmiyor gibiydi. Bunca zaman hep karanlıkta olanlar, açığa çıkmıştı. Evlerin arasından geçip attan inip atının dizgin ipini  direğe bağlayıp  sığınağa doğru ilerledi, etrafına bakarak kapıya ulaşmış. Kapıyı şifreli çalmıştı.
Kapıya açan yeni evin yardımcısı olan kaçak kız oldu.
İçerden Liana kapıya yürümüş ustalarına gördüğünü, arkadaşlarına seslendi " Ustalardan haber gelmiş! Violetta, Alex, Karl ve Andrea gelin. " hepsi odalarından çıkmış oturanlara oturmuştu. Kız ustaya su uzatmış ve geri çekilmişti.
Canon suyu içip öğrencilerine haberi söylemişti " Baya zor oldu ama kabul ettiler, kimliksiz ustası, gelsin bir öğrencisini yanına alsın diyor bir planın var mı iletişim için ? "
Alex sessizliğini korudu. Liana konuştu " Aklında bir sürü şey var. Alex gidip soracak ama haber verecek bir işaret olmalı onu bulamıyor ? " dedi.
Canon " Hem işaret hem gizli olmalı, sizi öğrettiğim bir yöntem hatırlıyor musunuz? " Beş arkadaş eskileri gitti akılları sonra aynı anda " Görünmez işaret mi! " diye yanıtladı.
Canon gülümseyerek evet demişti. Alex'in aklına çoktan planı kurmuş ve ekip ve ustasına anlatmıştı.
Alex " Böyle ekibim ve usta. Ayrıca usta seni görmeden bizi inanmıyorlar bir gidip kendini göstersen iş bulmak için. " demişti.
Canon "Sana inanmadılar ayrıca bize bile mi inanmıyorlar gidip görelim ben eve gitmeden önce. " dedi.
Pelerini takıp şapkayı kafalarına örtüp evi o kıza bırakıp atın yanından geçip açığa çıktılar.
Alex " Usta pelerinin şapkasını geçir, burada dikkat çekiyoruz herkesin. " dedi Canon denilenleri yapmıştı. Alex etrafı inceledi arkasından diğer ekip arkadaşları takip etmişti. Yoluna giren gittiği meyhaneye uğrayıp bir masaya geçti. Garson gelip ne istediklerini sorunca Alex pelerininin içinden kızıl gözleri gösterdi. Garson anlamıştı " Size turta vereyim bekleyin. " dedi Alex pek güvenmiyordu onlara gölgeye takip emri vermişti. Gölge Alex'ten ayrılıp garsonun peşine takıldı.
" Onlar bize güvenmiyor bizde onlara. Emin olmadan iş falan olmaz!" dedi lafın üstüne garson turta olan tabakları getirdiğinde gölge kulağına " Aşağıya indi ortak. " fısıldadı arkasından " Ustanızla bir kişi gelebilir yanına. " demişti.
Liana " Alex sen git lider sensin." dedi peki deyip bir iki çatal alıp ustayı bekledi. Garsonu takip ettiler. Bir kapıdan geçip aşağıya inip dar koridordan düz gidip ışık yanan kapıdan geçti.
" Burada bekleyin. " dedi garson.
Canon " Sana inanmadılar iş falan yapmadılar değil mi ?" dedi Alex evet olarak başını salladı.
Garson bir kapıdan çıkıp çekildi. İlk Canon geçti arkasından Alex peşine takılıp kapıdan geçtiğinde lonca efendisi " Pelerinleri indirin! " demişti. Alex pelerini indirdi, Canon arkasından indirip lonca liderine baktı. Lonca lideri Alex'in önüne yürüyüp " Beni kandırmıyorsun, birini getirip usta diye kandırmıyorsun değil mi ? "
Alex ağzını açtı. Canon eliyle durdurup "Biz anca düşmanlarımıza kandırırız, sizinle ilgili bir husumetimiz yok lonca efendisi. " dedi pelerinin içinde sadece rozet çıkaracaktı hareketlendi. Sakin sakin pelerinin cebinden rozeti çıkarıp elinde tuttu gösterirken " Bu rozet ne kopyalanabilir ne de satın alınabilir tarikat tarafından alınır verilir. " dedi lonca efendisi rozeti eline alıp incelemesi için adamına verip oturmalarını işaret etti.
" Kusura bakmayın bizim için güvenlik önemli. " demişti lonca lideri.
Biraz bekledikten sonra adamı gelip rozeti uzatıp liderine ' Bu gerçek efendim gerçek bir kanunsuz ustası ' demişti rozeti geri vermesini söylemişti.
Adam Canon'u rozeti geri uzatıp çekildi. Canon zarar görmüş diye baktı ve geri içine koydu rozeti.
" İsminizi alabilir miyim acaba kanunsuz ustası. " dedi lonca lideri.
Canon " İsmim Canon olur. " dedi Lonca lideri bu ismi tanımıştı ama kendisi baya değişmiş olduğunu görüyordu.
" Düşünmem için zaman verin. " dedi Canon zaman verdi lonca liderine. Kapıdan çıkıp üst kata çıkarken pelerini kapatıp masaya doğru ilerledi.
Buradan başlayıp birazıyla konuşup bazıları kabul etti onay almıştı. İş gelirse söyleyeceklerini diğerleri beklemeye almıştı.
Sığınak yolunda Canon ile ayrıldılar. Alex ve diğer dört arkadaş sığınağın kapısından içeri geçip oturdular. Ellerinde yemeklerle. Masaya koydular.
Liana " İş bekliyoruz bu iyi bir şey biraz kazanç olsa iyi olur silah ve giysi için " demişti. Andrea katıldı " Harbi aynen öyle peki yarın mı kimliksizlere gidiyoruz "
Alex " Evet yarın ilk iş gidip en iyi arkadaşı alıp giydirmek olacak. "
Kız sormuştu ustalarıyla konuştuğu iletişim şeyini.
" Görünmez işaret aslında akıl yoluyla, alev ve ateşi yansıtma büyüsü. Buraya işaret verecek görünmez denilen şey kimsenin görmediği bir ışık parlayacak havada, bunu arkadaşa öğretip işimizi yarayacak." dedi Alex.
Kız baş salladı.
Liana " Oraya gittiğimizde eğer fikirleri değiştirirse ne yapacağız? "
Alex " Umarım öyle karar değişikliği olmaz da aynı fikirde kalır." dedi öyle umuyordu.
Liana konuşmasına devam ettirdi " Peki harita ne alemde çözebildin mi kelimeleri ?" dedi unutmuştu haritayı. Odadan kitaplar ile haritayı eline alıp masaya koydu dikkat ederek açıp haritayı bulduklarını ekibine söyledi.
" Pek bir şey anlaşılmıyor ama bazı harflerden neresi olduğu anlıyorum sanırım." dedi Alex. Harflerden çıkardıklarını söyledi Liana yeni haritayı getirip Alex'in yolu bulması için koordinatları kalemle işaretleyip çizdi yeni haritanın üzerine rotayı çizerek ilerledi. Tahminlerini söylerken Karl " Cadının yüzü hakkında kızdan öğrendik ama gidip sen bir bak nasıl bir yüzü var ayrıca sarayın haritasını kafanda çiz işimize yarayabilir." dedi.
Alex tamam deyip haritaya döndü. Liana pusulayı çıkarıp ne tarafa doğru gidileceğini işaretledi " Oralarda canavarlar olabilir dikkatli ol " demişti Liana. Haritaya nerelerde çıkacakları işaretlemişti. Tüm gün boyunca haritanın üzerinde harfleri çözmeye çalıştılar. Nöbet sırası o ikisindeydi. Karanlık çöktüğünde dışarıya çıkıp tur atacaklar.
Çökene kadar bir haritaya çözüyor, bir ikinci b planı hakkında fikirlerini birbirine söyleyip kafa yordular.
Liana b planı olup olmadığını sordu. Aklına çok geç geldi ama gelmişti sonuçta " Gölgeler bize bir dost yollar diye düşünüyorum çok geç geldi ama, " dedi Alex.
" Haklı olabilirsin. " dedi Karl devam etti " Bir gün yardımcı olmaya bekliyorlar." dedi.
Violetta " Buraya adım atmaları izin vermiyor, barış için gölgeler adaya el atamaz diye biliyorum. " dedi. Bu da doğru dedi Kraliçe ve Gölge Kralı bir anlaşma yaptıklarını hatırladı. Bir derin nefes alıp bıraktı.
" Eğer bir şekilde fark ettirmeden bu işi çözersek cadıdan kurtulduğumuz an prensesi veya herhangi bir kraliyet üyesini bulduğumuzda ondan bir rica isteyeceğim. " dedi Alex ama farkında bile değildi. Kendisinin kayıp prenses olduğunu.
Planları beyaz adayı düşmandan kurtarmak, prensesi veya kralı bulup ülkesine geri vermek sonra teker teker diğer düşmanları alt etme.
Alex şunu fark etti " Her düşmanın alt basamağı var şimdilik bölgeleri temizledikten sonra cadı geliyor altında çalışanları yok edip Kara Lordun havarisini bulup onu yok ettikten sonra kraliçeyi gidiyor yol sonrası diğerleri varsa onlara. " demişti.
Liana bu düşünceyi yarı yarıya katıldı. Bir emin olup olmadığı bir taraftaydı. Karl katıldı Andrea ve Violetta bile aynı kanıda.
Haritanın üstüne fazla kafa yordular başlarına ağrı girdi.  Biraz ara verdiler zaten hava kararmış yemekler içi masayı hazırladılar.
Alex " Yakında yeni şeyler almak için gümüş alacağız akçe akçe düşünüp karar verdiklerinde. "
Liana " Peki ne zaman batı bölgesine keşfe gideceğiz hem oradaki düşmanı incelemeye," dedi. Aklında çıkarmadı gitme fikrini ama uygun zaman gelmesini bekliyordu ama halletmesi gereken önemli bir konu vardı. Gölge ve kendi geçmişini öğrenmeye çalışacaktı. Bunun için ilk dört lord anıtlığa giden haritadan kelimeleri bulup kendine rota çizmeliydi ve uzun bir yolculukta tek başına olacaktı.Masada fazla oyalanmadan kalkan Karl ile Andrea pelerinleri giyip başlarını örtüp sığınağın kapısından çıkıp yola koyuldular. Masayı kıza bıraktılar, odaya geçip b planı için kafa patlattılar.
Liana " B planı için gölgelerden birini buraya nasıl getireceksin, anlaşmaları bozacak bir husus olursa onlar için tehlikenin içine dalmayı hazır mısın" dedi. Alex, onlara borçluydu onlarda öğrendikleri ve sığınak sağladıkları için bir gölge vatandaşı olmuştu. Alex böyle bir durum gerçekleşirse canını feda ederdi ne olursa olsun. Gölgeleri o çukurdan çıkarırdı.
Violetta " Onların vatandaşı olarak kaldı tabi ki tersi düşünemeyiz peki onlardan yardım çağrısını nasıl vermeyi düşünüyorsun" dedi. Alex boynuna takılı madalyonu çıkarıp gülümsedi " Gölge sırrı ama tabi ki kapı nöbetçisi ben olacağım."
Liana konuyla ilgili olmayan bir şey sormuştu " Cadıyı düşürdük diyelim tahtın gerçek sahibini nasıl bulacağız kraliçe yeğenini arıyor ve kral hala hayatta olabilir ? Onu aramayı ne zaman başlayacağız ayrıca senin lord anıtlığı ne zaman gideceksin ?" dedi Alex'in aklı o kadar çok planla doluydu ki hangi planla ilerleyeceği karışmıştı. Kafasını toplaması gerekiyordu. Kızlardan rica etti onlar bile farkındaydı kafayı toplaması hakkında hem fikirdir.
Odada tek başına kaldığında bacaklarını birbirine kenetleyip oturdu, gözlerini yumarak kendini dış dünyadan uzak tuttu. Bu tekniği gölgelerden öğrenmişti, kendini dış dünyadan soyutlaştırıp ses ve gürültü olmadan düşüncelerini topluyordu. Sadece kendisiyle yalnızdı,
Gölgeleri hissediyordu gölge lordla bağlantı kuruldu.
Gölge Lordu " Gölgelerden birini buraya getirmek istiyorsun ya bir yöntemi var hatırladığım kadarıyla eğer a planı bozulursa, b planında yardımcı olacak bir yöntemleri var gölgeler şekil değiştiren tür oldukları için uyum sağlamaları mümkündür, gölgende saklayabilirsin ve kötü haber almış gibi davranabilirsin?"
Alex " Doğru söyledin olabilir aslında onla iletişim geçmem kolay olur gölgelerimiz haber verir." bu düşünce toplama fikri onun aklına planlarını düzenlemeye başlamıştı. Diğer planlarına çözüm bulmaya çalıştı, gölge ortağıyla derin düzenleme konuşmasıyla kafa karışıklığı ortadan kalkmış oldu.
O sırada Karl ile Andrea dışarıda nöbette iken gölgesizleri peşine taktığını düşünmemişti ama takmıştılar bir kere.
Karl kendini zorladı nasıl birşey yapabilirim diye saklanmışlardı.
O anda Andrea'nın ilk doğru fikir ve sözleri akmaya " Karl kızma ama birimiz gidip uyarmalı kızlara yani eğer gölgesizler bizi takip ederse kapıyı çaldığında duvar yapmaları için telsizden fısıldarız "
Karl gülümsedi " Aferin zeki arkadaşım tamam ben oyalarım sen ayrıl başka tarafa ben önden kendimi yem edeceğim. " dedi.

KIZIL - Gölge 1Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin