Liana bu haberi nöbet sırasında öğrenmişti. Ustadan çağrı geldiğini, Violetta söylemişti. Sığınağa gittiğinde ustayla karşılaştı.
" Kimliksizler vatandaşını istiyor, işbirliğini geri çekiyor çocuklar,"
Bu haberi nasıl söyleyeceğini bilemedi. Planları suya düşmüştü.
" Usta bir iki gün sonra her şeyi silerek karargaha getirir teslim ederim ben , kimliksiz ustası gelir alır öğrencisini,"
Canon baş salladı peki diyerek " Alex ile Karl ve Andrea haber uçur,plan değişikliğini,"
Bunu Alex'e nasıl söyleyeceğini bilemedi ama söylenmezse adaya geldiğinde öğrenip sinirleneceğini çok iyi bildiği için yol yakınken söylemesi iyi olacağını düşünerek ustayı uğurladıktan sonra, Violetta geri yüklediği kızın anılarını geri alma işlemini birazını yaparken Liana telsizi eline alarak bu haberi nasıl söyleyeceğini kafasında kurup Alex'i aradı.
Alex sakince açmıştı Liana bu sakinliğini bozma çabasında bile değildi ama bozacaktı bu haberi duyduğunda, telsizi kapadığı anı tahmin etmek tüyleri ürpertiyor.
Yutkunarak ağzını açmıştı gözlerini gerçek anlamda kapattı " Alex sana kötü bir haberim var."
Alex kötü haberi beklemişti ama Liana ağzını açamadı, tam açmıştı ki ilk duyduğunda ustadan Alex'in vereceği tepkinin aynısını yapmıştı. İçinden bunu duymasaydım deyip küfretti.
Liana sessiz kalma fikrini çok sevdi belki sessizlik, ne anlattığını anlar diye konuşmadı ki tahmin ettiği gibi Alex sessizliğin ne anlamı geldiğini çözmüştü bile.
" Ne demek istediğini anladım Lia, söylemeni gerek kalmadı."
Emin olamadı ne anlamış olacağını sormuştu arkadaşına.
Alex'ten okkalı bir küfrü duyunca doğru anladığını, emin oldu.
" Bende senle aynı tepkiyi verdim, merak etme diye söylüyorum."
" Biliyorum Lia, peki ne zaman geri vereceksin ustasına,"
" Ustaya bırakacağım zamanı iki gün dedim çünkü geri alma işlemi, arkamızda hiçbir şey bırakmak istemediğim için bunu söyledim."
Alex, Liana'nın bu düşüncesini onayladı " İyi yaptın en azından iz bırakmayalım onlara tehlikeye atmayalım değil mi ?"
Liana bir daha onların tehlikeye sokma riskiyle yüzleşmek istemezdi hem de planları iptal edilmişse.
Andrea iyi haberi vermişti, batı sığınağa girdiğini karşıladıklarını, en azından bu iyi bir adım diye düşündüler ama kötü haberin yenisini eklemeden yapmıştı.
" En azından birimiz bir adım atıp inine girmiş sizde durum ne Alex ?" demişti Liana.
Alex yaklaştıklarını söylemişti vadiden geçip açıklığa vardıklarını.
" Alex hala bir şansımız var gölgeleri ne zaman haber uçuracağın yardım isteğini,"
Alex boşluğa bakarak cevapladı " En yakın zamanda yazmayı başlayacağım ama biriniz geçitte karşılamanız gerekiyor"
" Ben batıdaki görevi yerine getirdikten sonra güneye geldiğim sıra geçitte uğrar sığınağa eşlik ederim benim gölgemde saklanır"
Liana, Andrea'nın değiştiğini sözlerinde anlıyor " Sen büyüyüp görev mi yaparsın ?"
Andrea acıyan bacağın ağrısını karşıya hissettirmeden dilini ısırarak acısını dindirmek istedi başka bir acıyla konuştu " Bir işin içinde tutmak isterim ben size haber uçururum batıdaki görevi bitirdiğimde o zamana kadar düşünmeleri için zaman tanımış olursun"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KIZIL - Gölge 1
FantasíaKüçük prenses olduğu zamanlarda teyzesinin kıskançlık yüzünden her şeyini kaybeden Alexxa( Aleksa). Kendini bir mağaranın içinde kanunsuz olarak bulur. Küçük bir hafıza kaybı sebebiyle anılarını kaybeder, kimliğini ve hakkı olan her şeyi elinden al...