Karl Alex'i dürttü. Ürperdi, sağına baktı " Kalk buradan çıkıyoruz. " demişti, elini uzatarak. Karl etrafı süzerken Alex ' Tamam' deyip uzattığı eli tuttu, Karl kendisine doğru çekip Alex'i kaldırdı. Alex, altını çırparak Karl'a eşlik etti. Çevreye bakınarak yavaş yavaş, ilerlediler. Kalabalığın sesini işittiler.
" Bizi görürler, neden bir hayalet gibi aralarından geçmiyoruz, vatandaşların içinden hep sabah gözlemi yaparız, gece başka gündüz ne olacak. " demişti Alex.
Karl bunun nasıl olacağını söylemişti. Alex gölgelerin nasıl görünmez olduğunu, Karla açıkladı. Deneyimden bahsetti. Gölge ormanında karanlıktan yararlandığını gündüz ise nasıl olduğunu açıkladı. Hayalet gibi olacağını kimse orada olduklarını fark etmeyeceklerini, açıklamıştı.
Karl bu hayalet işinden pek iyi fikir olarak görmedi ama Alex'i güveniyordu. Akıllı ve lider olduğu için kabul etmişti, içi hiç rahat değildi.
Kalabalığa doğru bir adım attılar, Karl ormana kadar bunu yapsak, demişti. Alex, Karl'ın fikrini kabul etti. Ormana doğru, kalabalığın arasından gözlem yaparak ilerlediler. Süvarilerin masumların kapısını çalıp vergi ödemeleri için baskı yaptıklarını, ödemeyenleri kolundan tuttuklarını gördü. Oraya gidip masumu onlardan kurtulmayı çok isterdi ama hepsinin bir sırası vardı. Beklemek ne kadar zorlasa da, Alex'i. Bekleyip sırasını geldiğinde bu yapılanları hesabını ve bedelini soracak.
Şimdi değildi şimdi bir şey yapsa sonu gelmeyecekti. Alex'in aklına bir fikir geldi " Karl içeriye yani tutsakların yanına ajanımızı gönderip ne yaptıklarını öğrensek nasıl olur. "
" Seni neden lider seçtiğimiz çok net hatırlattın. Dahi bir arkadaşımız olduğun için ajan olarak kimi tercih ediyorsun ? " dedi Karl.
Alex isim vermedi ama bu işi ehliyle yapacak bir kimliksiz biri olacağını emindi. " Toplantıda kimliksiz sınıfını çağırsak iyi olur. " öneride bulundu.
" Olabilir. " dedi yürümeye devam etti Karl.
İnsanların ve türlerin içinden sıyrılarak ormana kadar geldiler. Gördüklerini aklına yazmıştı. Sığınağa giden yol uzundu. Ormandan geçip patikadan yürüyerek ulaşacaklar.Sığınakta durum Alex'in söylediği kesik cümleyle tartışma ortamı yarattı. Liana kız için endişeli Violetta duyacak diye korkuyor. Andrea ise takmıyor kafasına.
Liana tırnak kemirerek olta atıp durmuştu. Sağ salim sığınağa ulaşmalarını can gönülden istedi. Kız hakkında kafasına takılan sorular vardı. Kıza sorarsa kız telaş yapar kaçar diye geçici önemsiz bir korkudan ibaretti. Başlarına bela açacağını düşündü. Sıkıntıyla nefes bıraktı. Violetta " Kız uyuyor şu an sessiz konuşalım. "
Liana konuşacak bir şey olmadığını dile getirdi. Yarım bir cümleden sözden ibaretti.
Liana derin nefes alıp verdi " Yarım bir söz kız cadının sarayından kaçmış zulmünden kurtulup özgürlük için can verdi sonra süvari gelip kızın ailesini esir al bu da ne konuşulacak emin değilim "
Violetta bir yandan kız için üzülüyor diğer yandan bu sorun onların başını ağrıtacak diye korkuyor.
Andrea konu dışarısında Alex ile Karlın şu anda nerede olduğunu sormuştu masaya.
" Uzun yoldan geliyorlar açlardı kahvaltı hazır mı " diye sordu Liana.
" Hazır Lia masa. " demişti kapı tıklanmıştı. Haberci mi yoksa beklediği kişiler mi gelmişti. Andrea kapıya doğru yürüyüp delikten baktı.
" İki su lütfen ve doktor iki hastamız var " yine şakalarına devam eden Andrea. Liana ve Violetta Andreanın iki hasta sıfatını kimler için dediğini çözmüştü.
Şakasını devam ettiren Violetta " Hemen doktor Andrea iki su getiriyorum " demişti. Gülerek kapıyı açtı Andrea.
Soluk soluğa kalmış Alex ile Karl su istemişti. Violetta onlardan çabuk davranmış elinde iki su dolu kupayı onlara uzattı.
Alex kupayı elini alıp yavaş yavaş bitirdi suyu. Karl bir dikişte içti. Kupayı geri verdi Alex. Masaya yürüdü, yürüdü. Oturağı çekip oturdu.
Liana " Anlat hadi olup bitenleri valla söyleyim delirmek üzereyim "
Alex güldü. Liana neden güldüğünü sormuştu " Anlaşılmıyor değil çocukken başladın tırnak yemeyi hala devam ettiriyorsun " demişti.
Liana anlamamıştı bile elini baktı sırıtarak geri çekti " Tamam be farkında bile değildim neyse söyle hadi " demişti.
Alex gülmeyi kesip ciddiye bölündü " pek iyi kalpli değiller kızın akrabasını götürdüler zorla zorbalık yapanları bile gördüm sabahları. Tek dikkat çeken dört büyük lordun birinin askerleri demek oluyor ki cadının yanında karanlık başsız süvari olduğu "
Andrea şu dört lordu düşündü sonra aralarında olan bir lordu anımsadı. Olabilir mi diye Alex'e döndüğünde " Ne oldu "
" Alex dört lorddan bahsettin acaba gölge o lordlardan biri olabilir mi ?"
Liana, Andrea'nın söylediğini ve gölgelerden bir ipucu çıkmadığıyla birleştirmiş ki Andrea'ya. " Harikasın And. Haklı olabilir gölgelerden önce yaşamış olabilir ."
Alex " Ama hiçbir kitapta ismi geçmez mi arkadaş anlamıyorum bundan nasıl emin olacağız " demişti.
Karl konuyu değiştirdi " Bunu boş verin. Alex sarayın içine bir casus ajan yollamayı düşünüyor. "
Liana ağzındaki suyu püskürttü " Bundan emin misin, peki kim yapacak ? " dedi.
Alex emin değildi " Kimliksiz ekipten biri ama becerikli olan ve şekil değiştiren. " dedi.
Merak ettiler o gruptan ekipten o derece yetenekli olan biri olabilir olacağına tartışıp durdular kendi aralarında.
Liana " Kimliksiz gruptan şekil değiştiren diyorsun ama peki cadı kızın anılarını bakarsa eğer ajan olduğunu öğrendikten sonra ne yapacaksın " demişti.
Alex bunu düşünmüş ama cevabı bulamadı. Nasıl kimliksiz birini kızın anılarını hafızasında doldurabilirdi. Aslında cevap basitti. Silicileri çağırıp hafıza aktarımı yapabilirdi.
Violetta kızı kontrol etmeye gitmişti dördü bu konuda tartışırken. Kapıyı tıklattı, ses gelmeyince yatağa yürüdü. Yorganın altına baktı. Kız yoktu, kaçmıştı.
" Arkadaşlar ortada kız yok kaçmış " demişti.
Dördü Violetta'nın yattığı odaya damladılar.
" Buradan kaçması imkansız yolu bilmiyor. kesinlikle kaybolmuş olmalı. " dedi Karl.
Alex " Gözleri ve bilinci kapalı, ne sığınağa gideceği yolu ne de kasabaya çıkan yolu bilmiyor. Buraya geri döneceğini emin değilim. " dedi.
Violetta " Umarım dışarı çıkmamış olur " odadan çıkarken konuşmuştu.
Liana " Kuzeye giden yolda seni takip edebilir miyim? Benim sıram çünkü. "
Karl " Oraya ulaşmak iki gün sürer. Buradaki gibi Ağaçlı yol gibi değil. Dağlardan geçeceksiniz sonra ormanlık alan "
Alex " Şimdi kafam karıştı biz güneysek o taraf kuzey ama bence siz yanlış yöne kabul ettiniz biz kuzeyiz onlar güney. Kapı kuzeyde yani. Uf kafam karıştı neyse " deyip güldü.
Liana " Kendi kafanı yordun ama boş ver "
Karl " Aynen plana gözden geç-" telsizde istila haberi gelmişti. Cadı adamlarını bu hale getirenleri bulma niyetinde olduğu gerçeği hakkında.
" Tamam gece olay yarattık peşimize gelen soytarı ve süvari ile birlikte geçip gitmemizi izin vermeyince gölge keşişi kullandım. " dedi Alex.
Liana " Tamam konu bu değil " deyip ilk açan oldu anonsu cevap verdi " Evet anlaşıldı " dedi.
Bir sonraki adım ne olacağını düşündü. Aklına ne bir fikir ne de yol gelmişti. Boşboş düşünüp oturacak mıydı.
Alex " Böyle oturup duramayız planı dursun yerinde ama burayı diğer adaları barışa getirmek için onların güvenini kazanacak bir şeyler yapmalıyız. Bir lonca bulup diğer işleri aksatmak olmaz. İlk işimiz burada bir lonca bulalım oradaki işlerle para kazanıp gelir gider yapalım. "
Liana " Doğru söyledin bugün nöbete devam edin açık olan bir yer varsa hatta ben ile Karl gider bakarız değil mi " onay almayı çalıştı " Tabi ki " bunu zorla demiş olan Karl sırıttı. Ya bu adada ya diğer adalara dolaşıp oradan buradan para kazanma umuduyla bilgiyle birlikte evlerine geri dönecekler. Burada bir adam bırakıp eve göz kulak olacak ve idare edecekti yerlerine.
" Hadi bunu yapalım millet " birbirlerini üstüne elini koymuş üçe kadar sayıp aynı anda ' kanunsuzlar ' diye bağırdılar. Kahvaltılarını yaptılar. Kaçan kız hakkında düşünüp durdular. Şimdi Canonu söylemeye lüzumu yoktu. O kız bir yere gidemez evin içinde bir yerde saklanıyor.
Alex evde kalmıştı Violetta açık havaya çıkmak istemişti. Andrea ile kasaba halkına gidip yaralarını tedavi edecekti. Karl ile Liana açık bir lonca binası bulma umuduyla arayışa çıktılar.
Alex masa başında düşündü. Ne nasıl olacaktı. Kitaplığın önüne yürüdü. Hem gölge yeteneği ile ilgili aldığı kitabı ve eski lordların isimleri ve hakkında olan kitabı alıp masaya geçti. İlk şu Gölge Lordu ile ilgili hatta diğer üç lordu hakkında bir şeyler öğrenmek için kapağını açıp sayfa sayfa okudu. Hatta gölgeyi bile sordu Gölge Lordu olma olasılığını veya bir şeyler hatırlama ihtimali var mı diye ama hep hüsrana uğramıştı. Hiçbir şeyi hatırlamıyordu.
Alex bu durum hakkında düşünürken dışarı çıkan, iki tarafa ayrılan dört arkadaş, bir lonca binasını aramaya devam ettiler.
En sonunda bir mola verdiklerinde Karl isyan etmişti. Soluğunu ararken " Hiçbir yerde bir açık lonca bulamadık ne yapacağız " dedi Liana aynı fikirdeydi. Sığınakta olan Alex'i ne söyleyeceğini emin değildi.
Derin bir nefes aldı ve bıraktı. " Burada olmazsa diğer bölgelerde durum nasıl ya da dost adalarda kraliçe daha gelmemiş olabilir o yüzden devam edelim. " dedi Liana.
Karl Liana'nın bu azmine hayran kalmıştı Alex ten sonra Liana'ya.
" Tamam pes etmek yok! " demişti Liana'ya katılarak su molasından sonra tek tek lonca yazan tabelaları yazan binaların önüne gidip kapıları çaldı. Tek tek kapıları çaldı. Açık bir lonca bulma umuduyla devam ettiler.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KIZIL - Gölge 1
FantasyKüçük prenses olduğu zamanlarda teyzesinin kıskançlık yüzünden her şeyini kaybeden Alexxa( Aleksa). Kendini bir mağaranın içinde kanunsuz olarak bulur. Küçük bir hafıza kaybı sebebiyle anılarını kaybeder, kimliğini ve hakkı olan her şeyi elinden al...