BAB 21

24 9 0
                                    

      "KENAPA akak rasa macam ada yang kurang eh?" Soal Arilana kehairanan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


      "KENAPA akak rasa macam ada yang kurang eh?" Soal Arilana kehairanan. Mendengar soalannya, Ria, Rin, Syu, Riq dan Han turut menjadi hairan.

Apa yang kurang?

"Kurang? Apa yang kurang? Rasanya kitaorang tak ada pun buang barang dalam bilik ni?" Polos Rin menyoal kembali. Matanya meliar melihat sekeliling mereka. Betul, tiada yang berubah. Dari tingkatan 1 mereka masuk ke sini, macam inilah kedudukan barang di dalam bilik ini. Tak ada yang berkurang, bertambah adalah.

Arilana menggeleng.

"Bukan barang, tapi ahli korang. Ada yang tak datang ke hari ni?" Tanya Arilana lagi. Di dalam mindanya, dia sibuk mengira jumlah ahli A3NS'S dan The Prince's yang telah di jumpai hari ini. Rasa seperti kurang seorang.

"Oh, haah. Raz tak ada. Tak tahulah mana dia pergi, The Prince's kata diorang call pun tak berangkat langsung." Beritahu Syu, matanya memandang Riq dan Han meminta mereka sendiri yang menceritakan segalanya.

"Hah? Kenapa sampai macam tu? Dia marah sangat ke dengan perbuatan geng diva tu semalam? Akak tengok pun dia yang lesap dulu waktu korang lari tu." Kata Arilana mengikut memorinya semalam.

Syu, Rin, Riq dan Han mengangguk tanda betul. Tidak dapat dinafikan.

"Entahlah, kitaorang yang dah lama berkawan dengan dia ni pun rasa pelik tengok dia semalam." Jujur Riq sambil menghirup segelas fresh orange di hadapannya.

"Siapa yang call dia waktu terperangkap tu?" Arilana cuba mencungkil cerita dari mereka.

Tanpa sepatah kata, jari Han terus menunding ke arah Ria yang langsung tidak mengambil kisah perbualan itu.

"Aaa..." Serta merta reaksi Arilana berubah seperti ingin mengusik.

"Entah-entahkan Ria...Raz tu-"

"Jangan memandai buat spekulasi, aku tak suka." Tegas Ria dengan nada yang mendatar. Matanya langsung tidak bergerak dari terus tertancap pada fail ditangannya.

Arilana mencebik, Rin, Syu, Han dan Riq pula menahan tawa. Itulah, memandai sangat nak mengusik orang. Nak usik tu tak ada masalah, tapi yang masalahnya si Arilana pergi usik orang yang salah.

"Tapi-"

"Arilana."

"Hmm, yalah..." Cebikan Arilana semakin terjuih apabila Ria sudah mula menyebut namanya.

      "LETAKLAH dulang tu dekat mana-mana dulu lepastu tekan butang lif tu." Ujar Adrie mengajar Deeb yang seperti tidak tahu buat kerja.

"Macam mana aku nak letak? Senget sikit pun dah macam nak tergolek segala meatball dalam ni." Bantah Deeb. Berkerut seribu dahinya melawan si Adrie. Tahu arah saja, diri sendiri tak boleh nak buat.

"Ya Allah, itu pun nak bergaduh ke? Tepi, aku tekan." Tegur Aina. Butang lif ditekan dengan selamba biarpun tangannya menatang dulang yang penuh.

Adrie dan Deeb ternganga kecil.

 THE A3NS'S [OG]Where stories live. Discover now