Bab 3

523 58 6
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.



TEPAT jam menunjukkan pukul 1.05 tengahari , semua pelajar mula berpusu keluar dari pintu kelas seperti tentera semut yang baru keluar dari sarang mereka.

A3NS'S turut tidak ketinggalan berjalan di khalayak ramai pelajar itu.

Kaki mereka dibawa melangkah ke tempat letak kenderaan pelajar.

Mereka berjalan sambil bergurauan. Banyak cerita yang terjadi di dalam kelas masing-masing. Habis segalanya mereka kongsikan.

Pelajar Wolfin Private yang juga ingin menuju ke tempat kenderaan memandang mereka dengan pandangan menyampah.

Ada yang memandang mereka dengan pandangan sinis.

"Kadang I terfikir macam manalah Mr Daus boleh baik hati sangat nak bagi ruang dalam bangunan parking lot tu untuk kereta murah diorang ni?"

Suara yang menuturkan kata-kata itu sengaja dikuatkan untuk menyakitkan hati A3NS'S.

A3NS'S dengar tetapi mereka tetap meneruskan dengan perbualan mereka. Yalah , buat apa nak hirau? Nyamuk kan memang suka buat bunyi.

Melihatkan A3NS'S yang langsung tidak terkesan dengan kata-kata tadi tiba-tiba satu lagi suara yang entah milik siapa menyampuk.

"Aku ingat aku sorang aje yang fikir macam tu. Dahlah parking lot spesial pulak tu! Entah apa lah yang diorang sogok pada pengetua agaknya kan? Tak macam kita ni ha , tempat letak kereta terdedah dengan asap kereta lain habis kotor. Maklumlah murid pinggiran."

"Eh tapi , asap kereta mahal macam kita tak apalah. I tak kesah. Jangan asap kereta macam kereta diorang ni sudahlah. Err..memang I pergi cuci kereta I tu banyak kali."

Hampir semua murid di sekeliling A3NS'S ketawa mendengar gurauan berbaur hinaan itu.

"Aku pun nak fokus betul-betul tahun ni. Inilah penentu masa depan kita nanti. Tak nak main-main dah."

A3NS'S langsung tidak mengambil kira bunyi ketawa yang memang sedang mentertawakan hinaan tentang mereka.

Mereka nak balik , tak nak layan orang tak betul di sekeliling mereka ini. Hari ini sudah cukup penat untuk menambah pelbagai 'drama' lain.

Semua pelajar yang tadinya cuba menarik perhatian A3NS'S untuk mencari fasal telah diam memandangkan tidak dilayan. Tetapi bisikan pada A3NS'S masih juga berbunyi.

Jelingan juga dari setiap sudut diberikan pada A3NS'S.

Abaikan dan terus mengabaikan sehingga mereka tiba di bawah bangunan tempat letak kenderaan pelajar. Aras 1.

Bangunan tempat letak kenderaan bagi pelajar mempunyai lima aras.

Satu bangunan ini mempunyai dua ribu slot tempat letak kenderaan yang tersedia. Mendengar angka dua ribu sudah cukup untuk menggambarkan keluasan bangunan ini dalam setiap arasnya.

 THE A3NS'S [OG]Where stories live. Discover now