"KAU bersetuju nak ikut rancangan mamat tu?" Soal Hakim pada The Lovies.
The Lovies mendiamkan diri, tidak menjawab. Mereka telah ceritakan segala-galanya pada G'B. Tanpa sebarang perselindungan dan rahsia.
"Berapa kali kau nak kita orang ulang? Kita orang dah kata yang kita orang setuju dengan rancangan lelaki tu." Balas Raisya kegeraman.
"Sekarang kita orang cuma nak jawapan dari kau orang saja, sama ada nak teruskan rancangan lama kita atau ikut rancangan lelaki tu." Kata Dania pula. Memang itu tujuan mereka bertemu dengan G'B pada hari ini. Hanya untuk membicarakan soal ini.
"Hanya lelaki tu seorang saja ke yang akan bekerjasama dengan kau orang? Atau..."
"Dia ada kuncu juga?" Soal Arlo. Dia berdiri berhadapan Elrin dengan kedua belah tangan yang diserluk ke dalam poket blazzer.
Elrin mengangkat pandangan memandang wajah milik Arlo yang berkacukan Sepanyol itu. Lalu bola matanya diputar.
"Itu kita orang tak pasti. Malah lelaki tu sendiri tak bagitahu tentang tu. Dia cuma suruh kita buat 'kerja' dari dalam sekolah dan dia 'cover' dari luar." Kata Elrin.
"Hmm, sound interesting." Ucap Adam sambil memutarkan sebatang puntung rokok di jarinya. Rokok yang belum dibakar.
"Ish! Lambatlah kau orang ni. Buang masa kita orang aje. Dahlah, kalau setuju, malam nanti jumpa di Helen Cafe. Pukul 8 malam." Dengus Elrin lalu beransur pergi dengan The Lovies yang lain.
Mereka sudahlah mempunyai banyak hal yang perlu diselesaikan, G'B pula? Sengaja melambat-lambatkan dan membuang masa mereka. Ergh!
'KAU kena beruntung aku sanggup besarkan kau selama ni!'
"Argh!"
A3NS'S yang berada di dalam bilik rawatan ketika itu terus meluru ke arah Arief yang secara drastik sedar dari tidurnya dan duduk dengan mengejut. Gayanya seumpama seseorang yang baru terjaga dari mimpi yang amat buruk.
Peluh yang merinik di dahi menjadi bukti yang dia baru mengalami sebuah mimpi yang tidak diingini.
Nafas Arief tidak teratur. Dadanya berombak cuba mengawal nafas.
"Arief. Baringlah dulu. Kau baru lepas sedar dari pengsan. Kepala kau mesti tengah sakit lagi, kan?" Arah Zera dengan dahi yang berkerut risau.
"Kau mimpi buruk ya? Tak apa, tarik nafas perlahan-lahan. Tarik... hembus... Tarik... hembus..." Lya membantu Arief mengawal pernafasannya.
Arief tidak membantah malah akur dengan contoh yang dilakukan Lya.
Tidak makan masa yang lama, nafas Arief kembali terkawal. Syu menghulurkan beberapa helai tisu pada Arief untuk mengesat peluh yang masih terlihat.
YOU ARE READING
THE A3NS'S [OG]
Novela Juvenil📌1st Novel (On Going + Slow Updated) "Prepare yourself because A3NS'S will conquer this entire Wolfin's" A3NS'S , bersekolah di sebuah sekolah elit yang diberi nama Wolfin Private High School. Dibenci , dicaci. Itulah yang mereka hadap setiap hari...